Gå til innhold

Overvåkningspolitiet ut med terrortrussel

Anbefalte innlegg

Månelanding, Utøya, Psykiatrisk tvangsinnleggelser av meningsmotstandere, sterilisering av sigøynere, Tyskertøsene, ulovlig overvåkning,...

Du vet hvor glad jeg er i linker osv. Når du har brukt en uke på å svare, kunne du brukt litt mere tid på utdype ditt svar. Til nå er det du har svart tilnærmet ingenting. (Det kan være/er forsåvidt viktige saker for dem det gjelder, men ingenting i forhold til skole, sykehus, politi/rettsvesen osv.)

"Tilnærmet pisspreik."

Endret av Quote
Fjernet siteringspyramide. Quote, mod.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Månelanding, Utøya, Psykiatrisk tvangsinnleggelser av meningsmotstandere, sterilisering av sigøynere, Tyskertøsene, ulovlig overvåkning,...

Men omtrent alle disse er eksempler på tilfeller der staten har tatt feil og beklaget det, så du har ikke svart på oppgaven, prøv igjen!

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Men omtrent alle disse er eksempler på tilfeller der staten har tatt feil og beklaget det, så du har ikke svart på oppgaven, prøv igjen!

Du mener at å si "unnskyld, det skal ikke skje igjen" hver eneste gang de gjør noe galt er det samme som å bli stilt til ansvar for sine handlinger?

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Det er varslet om et konkret terrorangrep mot Norge de nærmeste dagene, sier PST. Politiet iverksetter tiltak for å møte trusselen, men vet ikke hvem trusslen er rettet mot eller når angrepet skal skje.

...

Det foreligger en konkret trussel mot Norge, og det gjennomføres tiltak for å møte den trusselen, sier justisminister Anders Anundsen.

http://www.aftenposten.no/nyheter/PST-Det-er-varslet-et-konkret-terrorangrep-mot-Norge-7646799.html#.U9DLNruXSkQ

Hvem er det som skremmer den norske befolkningen mest?

Overvåkningspolitiet og deres inkompetanse, eller (de imaginære?) terroristene?

Hvem som skremmer mest? Det er selvsagt terror trusselen. Myndighetene forhindret en terroraksjon her i Norge ved å øke beredskapen, samt ha åpenhet til folket rundt dette. Kjempeflott. Men jeg regner med at enkelte tullinger mener at beredskapen ikke var nødvendig, fordi det ikke skjedde noe. Det er da man virkelig har forstått hvordan man jobber med sikkerhet.

Lenke til kommentar

Hvem som skremmer mest? Det er selvsagt terror trusselen.

Jeg spurte hvem, ikke hva.

Myndighetene forhindret en terroraksjon her i Norge ved å øke beredskapen, samt ha åpenhet til folket rundt dette. Kjempeflott.

Du må gjerne legge frem bevis på at dette har forhindret en terroraksjon, i motsettning til at ingen terroraksjon skjedde fordi det hele var ett fantasifoster hos politikere og overvåkere.

Mao, om politi(-kerne) hadde hadde trappet opp beredskapen fordi Norge var i fare for å bli innvadert av "Aliens", ville du da konkludert med at grunnen til at Norge ikke ble innvadert av "Aliens" var den opptrappede beredskapen?

alien.jpg

Men jeg regner med at enkelte tullinger mener at beredskapen ikke var nødvendig, fordi det ikke skjedde noe. Det er da man virkelig har forstått hvordan man jobber med sikkerhet.

Man har INTET grunnlag hverken for å hevde at beredskapen var nødvendig, eller at den var unødvendig.
Lenke til kommentar

Myndighetene forhindret en terroraksjon her i Norge ved å øke beredskapen, samt ha åpenhet til folket rundt dette. Kjempeflott.

Du må gjerne legge frem bevis på at dette har forhindret en terroraksjon, i motsettning til at ingen terroraksjon skjedde fordi det hele var ett fantasifoster hos politikere og overvåkere.

Mao, om politi(-kerne) hadde hadde trappet opp beredskapen fordi Norge var i fare for å bli innvadert av "Aliens", ville du da konkludert med at grunnen til at Norge ikke ble innvadert av "Aliens" var den opptrappede beredskapen?

alien.jpg

Men jeg regner med at enkelte tullinger mener at beredskapen ikke var nødvendig, fordi det ikke skjedde noe. Det er da man virkelig har forstått hvordan man jobber med sikkerhet.

Man har INTET grunnlag hverken for å hevde at beredskapen var nødvendig, eller at den var unødvendig.

Beviset er at det ikke skjedde noe. Jeg jobber selv med sikkerhet (psykiatri). Når det er stille og ikke skjer noe, da beviser det at vi gjør jobben riktig. Myndighetene sørget for at det ikke skjedde noe, de gjorde jobben riktig. Så kan man jo spekulere i om de fant på trusselen osv. Det er alltid noen tullinger som synes slikt er gøy. Men det blir en tåpelig diskusjon. Vi må velge å stole på at de som jobber med sikkerhet i Norge vet hva de gjør. Men det er et valg man tar, man kan aldri være 100 % sikker. Vi kan alle bli lurt.

Lenke til kommentar

Beviset er at det ikke skjedde noe.

Så vi får anse det som bevist at Aliens truet Norge, ettersom ett slikt angrep ikke fant sted.

Tror ikke engang reliøse sekter aksepterer så svake "bevis" på sannheten av deres tro.

Vi må velge å stole på at de som jobber med sikkerhet i Norge vet hva de gjør. Men det er et valg man tar, man kan aldri være 100 % sikker. Vi kan alle bli lurt.

Om man MÅ velge å stole på dem er det ikke stort valg man har. Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Beviset er at det ikke skjedde noe.

Så vi får anse det som bevist at Aliens truet Norge, ettersom ett slikt angrep ikke fant sted.

Vi må velge å stole på at de som jobber med sikkerhet i Norge vet hva de gjør. Men det er et valg man tar, man kan aldri være 100 % sikker. Vi kan alle bli lurt.

Om man MÅ velge å stole på dem er det ikke stort valg man har.

Du kan jo selvsagt drite i hva myndighetene anbefaler. Personlig så stoler jeg ikke på staten. Men i forhold til terror velger jeg og stole på dem. Men Nordmenn er så naive at vi må nok ha en virkelig situasjon før vi våkner opp fra vår dvale tilstand. Vi vil garantert få en ny terrorhandling her i samfunnet. Du for glede deg over det.

Lenke til kommentar

Hva mener dere egentlig at de skal gjøre?

1. Ikke varsle, men ta forhåndsregler som væpnet politi, flere kontroller osv?

2. Ikke varsle, ikke ta forhåndsregler, la terroristene drive i fred?

3. Varsle og ta forhåndsregler?

5. Innrøme at de ikke er istand til å beskytte folk

6. Påpeke at deres hovedoppgave er å beskytte politikerne, ikke folk flest

7. ...

Så viss jeg blir passivt medlem av ett politisk parti så har jeg bedre beskyttelse enn andre? Da burde jo absolutt alle gjøre dette.

For en påstand.........

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så viss jeg blir passivt medlem av ett politisk parti så har jeg bedre beskyttelse enn andre? Da burde jo absolutt alle gjøre dette.

For en påstand.........

Blir du politker bare av å melde deg inn i ett politisk parti?

For en påstand.........

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

For en påstand.........

Blir du politker bare av å melde deg inn i ett politisk parti?

For en påstand.........

Considered a politician[edit]

People who are politically active, especially in party politics. A person holding or seeking political office whether elected or appointed, whether professionally or otherwise. Positions range from local offices to executive, legislative and judicial offices of state and national governments.[1] Some law enforcement officers, such as sheriffs, are considered politicians.

A politician, political leader, or political figure (from Classical Greek πόλις, "polis") is a person who is involved in influencing public policy and decision making. This includes people who hold decision-making positions in government, and people who seek those positions, whether by means of election,inheritance, coup d'état, appointment, conquest, or other means. Politics is not limited to governance through public office. Political offices may also be held in corporations. In civil uprisings, politicians may be called freedom fighters. In media campaigns, politicians are often referred to as activists.

http://en.wikipedia.org/wiki/Politician

person som driver med politikk (1) være aktiv politiker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK. Jeg brukte ordet i den mer begrensede mening som over beskrives:

people who hold decision-making positions in a STATE, and people who seek those positions, whether by means of election,inheritance, coup d'état, appointment, conquest, or other means.
Merk erstattet Regjering med det videre begrepet Stat fra sitatet over for bedre [ gjennspeile den mening jeg ga uttrykket i min bruk over.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...