Skatteflyktning Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Det er varslet om et konkret terrorangrep mot Norge de nærmeste dagene, sier PST. Politiet iverksetter tiltak for å møte trusselen, men vet ikke hvem trusslen er rettet mot eller når angrepet skal skje. ... Det foreligger en konkret trussel mot Norge, og det gjennomføres tiltak for å møte den trusselen, sier justisminister Anders Anundsen. http://www.aftenposten.no/nyheter/PST-Det-er-varslet-et-konkret-terrorangrep-mot-Norge-7646799.html#.U9DLNruXSkQ Hvem er det som skremmer den norske befolkningen mest? Overvåkningspolitiet og deres inkompetanse, eller (de imaginære?) terroristene? 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Min teori, de har stirret seg bind på disse Syria-krigerne (i mangel av noe annet å følge med på) Bortsett fra det, har jeg egentlig aldri forstått hvorfor Norge, som ikke har noe framtredene rolle i denne konflikten, skulle pådra seg harme i så henseende? 3 Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 huff, blir vel bare verre kø gjennom Gardemoen. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Det er varslet om et konkret terrorangrep mot Norge de nærmeste dagene, sier PST. Politiet iverksetter tiltak for å møte trusselen, men vet ikke hvem trusslen er rettet mot eller når angrepet skal skje. ... Det foreligger en konkret trussel mot Norge, og det gjennomføres tiltak for å møte den trusselen, sier justisminister Anders Anundsen. http://www.aftenposten.no/nyheter/PST-Det-er-varslet-et-konkret-terrorangrep-mot-Norge-7646799.html#.U9DLNruXSkQ Hvem er det som skremmer den norske befolkningen mest? Overvåkningspolitiet og deres inkompetanse, eller (de imaginære?) terroristene? Hvilken grunn har du til å påstå at disse terroristene ikke eksisterer? Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 (endret) Det er varslet om et konkret terrorangrep mot Norge de nærmeste dagene, sier PST. Politiet iverksetter tiltak for å møte trusselen, men vet ikke hvem trusslen er rettet mot eller når angrepet skal skje. ... Det foreligger en konkret trussel mot Norge, og det gjennomføres tiltak for å møte den trusselen, sier justisminister Anders Anundsen. http://www.aftenposten.no/nyheter/PST-Det-er-varslet-et-konkret-terrorangrep-mot-Norge-7646799.html#.U9DLNruXSkQ Hvem er det som skremmer den norske befolkningen mest? Overvåkningspolitiet og deres inkompetanse, eller (de imaginære?) terroristene? ISIL er ikke imaginære , å tro det underminer deg. Hvem som har tilrettelagt for at ISIL skal øke såpass i styrke er nok en mer interessant diskusjon. Endret 24. juli 2014 av DaniNichi Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2014 Hvilken grunn har du til å påstå at disse terroristene ikke eksisterer? Jeg har ingen grunn til hverken å tro at de eksisterer, eller at de ikke eksisterer. Jeg holder åpne både muligheten for fantasifostre, og virkelige terrorister. Derfor "(de imaginære?) terroristene" ISIL er ikke imaginære , å tro det underminer deg. Hvem som har tilrettelagt for at ISIL skal øke såpass i styrke er nok en mer interessant diskusjon. Hverken jeg eller Aftenpostens artikkel nevner ISIL med ett eneste ord, så det underminer deg å trekke slike sluttninger av manglende premisser. Lenke til kommentar
Æsculap Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Forstår heller ikke hva som er formålet med å gå ut med noe så lite konkret. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984 Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Nå er det strengt tatt ikke politiet som går ut med dette varselet. Dette er politisk styrt. Politiet skulle sikkert ha sett at dette ikke ble snakket om. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Burde de holde kjeft når de har en konkret trussel ila. de neste dagene da? Om de holder kjeft, ville flere av de over her mene at staten hemmeligholder terrortrusler og antagelig at staten også utførte de, ettersom de viste om det men ikke informerte... Spesiellt om det væpnede vakter osv. i området terroren ble utført dagene i forkant. Alternativet er jo å ikke ta noe hensyn til trusselen å satse på at det går bra, på den måten kan de som planlegger terroren jobbe i fred å antagelig gjennomføre det uten problemer. Hva mener dere egentlig at de skal gjøre? 1. Ikke varsle, men ta forhåndsregler som væpnet politi, flere kontroller osv? 2. Ikke varsle, ikke ta forhåndsregler, la terroristene drive i fred? 3. Varsle og ta forhåndsregler? Varslingen og forhåndsreglene kan i hindre terroren. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2014 Hva mener dere egentlig at de skal gjøre? 1. Ikke varsle, men ta forhåndsregler som væpnet politi, flere kontroller osv? 2. Ikke varsle, ikke ta forhåndsregler, la terroristene drive i fred? 3. Varsle og ta forhåndsregler? 5. Innrøme at de ikke er istand til å beskytte folk6. Påpeke at deres hovedoppgave er å beskytte politikerne, ikke folk flest 7. ... Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Hvilken grunn har du til å påstå at disse terroristene ikke eksisterer? Jeg har ingen grunn til hverken å tro at de eksisterer, eller at de ikke eksisterer. Jeg holder åpne både muligheten for fantasifostre, og virkelige terrorister. Derfor "(de imaginære?) terroristene" Så du mener at når den norske stat får trusler om terror skal de bare la være å bry seg, fordi det kan hende at terroristene ikke eksisterer? Eller har jeg misforstått noe her? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 5. Innrøme at de ikke er istand til å beskytte folk 6. Påpeke at deres hovedoppgave er å beskytte politikerne, ikke folk flest 7. ... Og hvilken konsekvens, både for befolkningen og terroristene tror du dette hadde fått? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Skeptikerne slår til igjen. Hvis det varsler, så er de ufornøyde. Det skjer jo likevel ingenting. Hvis det ikke varsles, er jo det helt katastrofe. Det kunne jo ha skjedd noe. Og sånn går no dagan. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2014 (endret) Så du mener at når den norske stat får trusler om terror skal de bare la være å bry seg, fordi det kan hende at terroristene ikke eksisterer? Eller har jeg misforstått noe her?Jeg mener ikke det, jeg tror ikke den norske stat er istand til å håndtere slike problemer, tvert imot den norske stat kan vel sies å forårsake slike problemer. 5. Innrøme at de ikke er istand til å beskytte folk 6. Påpeke at deres hovedoppgave er å beskytte politikerne, ikke folk flest 7. ... Og hvilken konsekvens, både for befolkningen og terroristene tror du dette hadde fått?Det var vel mer en påpekning av at dine alternativer ikke var utfyllende, enn løsninger av problemet. Endret 24. juli 2014 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 (endret) Skeptikerne slår til igjen. Hvis det varsler, så er de ufornøyde. Det skjer jo likevel ingenting. Hvis det ikke varsles, er jo det helt katastrofe. Det kunne jo ha skjedd noe. Og sånn går no dagan. Åpenbart. Om det skjer er det en "false flag" aksjon også. Om det ikke skjer er det for å kunne øke kontroll via varsling. Uavhengig av hva staten gjør i en trussel-situasjon eller terror-aksjon, så er det staten sin feil og skyld, i følge enkelte. Ingen vanlige land er i stand til å beskytte 1/4 av landet mot uspessifisert terror. Å tror ingen forventer at de kan det, men de gjør jo det dem kan. Endret 24. juli 2014 av aklla Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2014 (endret) Uavhengig av hva staten gjør i en trussel-situasjon eller terror-aksjon, så er det staten sin feil og skyld, i følge enkelte.Pussig, jeg ser oftere påstander om at Staten aldri begår noen feil, og aldri har noen skyld for noe som helst. Ansvarsfraskrivelsen innen Staten er tilnærmet komplett. Endret 24. juli 2014 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Hvor ser du egentlig disse påstandene? For jeg ser bare stråmenn.. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Uavhengig av hva staten gjør i en trussel-situasjon eller terror-aksjon, så er det staten sin feil og skyld, i følge enkelte.Pussig, jeg ser oftere påstander om at Staten aldri begår noen feil, og aldri har noen skyld for noe som helst. Ansvarsfraskrivelsen innen Staten er tilnærmet komplett. Finn fram noen få da, la oss si 100stk. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Bortsett fra det, har jeg egentlig aldri forstått hvorfor Norge, som ikke har noe framtredene rolle i denne konflikten, skulle pådra seg harme i så henseende? Fordi vi er med i krig. Bortsett fra det er vi irrelevante i forhold til kriglederne på aksjonene. Det handler vel egenetlig om at PST skal kartlegge om politiet er i stand til å gjøre jobben sin. Sjekke rutiner. Se etter om det er mulig å sperre grensen om de trenger dette. Syria høres bare ut som en unskyldning for å ha noe å skrive i en pressemelding. Eller noe. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 31. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2014   Uavhengig av hva staten gjør i en trussel-situasjon eller terror-aksjon, så er det staten sin feil og skyld, i følge enkelte.Pussig, jeg ser oftere påstander om at Staten aldri begår noen feil, og aldri har noen skyld for noe som helst. Ansvarsfraskrivelsen innen Staten er tilnærmet komplett. Finn fram noen få da, la oss si 100stk. Månelanding, Utøya, Psykiatrisk tvangsinnleggelser av meningsmotstandere, sterilisering av sigøynere, Tyskertøsene, ulovlig overvåkning,... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå