Gå til innhold

Ny bærbar skal kjøpes. Råd ønskes

melbamix

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp angående bærbar pc. Har nettopp annonsert min stasjonære til salgs på bruktmarked her. Dog bærbar er ikke mitt sterke felt. Jeg har et tak (max) på 18000, hvilket jeg burde få en rimelig bra laptop for. Trenger ikke Xp home på den så om noen selger laptopper uten OS hadde det vært fint. trenger ikke betale for noe jeg ikke kommer til å bruke. Så hva er bra og dårlig innen bærbar, råd om merker, hva som man best bør holde seg unna osv mottas med takk. Har sett på denne bærbare

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...43&GrpID=9&s=pl

Noen som har noen meninger??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

For den prisen bør du ha SXGA skjerm, Centrino basert prosessor, 5400 eller 7200 harddisk. Den du linket til har XGA skjerm, AMD prosessor og 4200 harddisk. Hva synes du om widescreen?

Denne er digg

Trenger du bra grafikkort?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har surfet litt rundt og sett på en hel del bærbare. Kommet til noen valg. Skal være centrion, ati mob 9000 eller 9600 og helst en wide version. *leter litt vidre*

Da er jo mitt forslag glimrende? Den har Radeon 9200.

Lenke til kommentar
Har surfet litt rundt og sett på en hel del bærbare. Kommet til noen valg. Skal være centrion, ati mob 9000 eller 9600 og helst en wide version. *leter litt vidre*

Da er jo mitt forslag glimrende? Den har Radeon 9200.

:yes:

Ypperlig forslag til en god pris. Ville heller gått for beste versjonen av NX700. Du får da 1,6ghz cpu, 512ram, dvd-brenner, 60gb harddisk og ellers det samme for 20150kr denne måneden hos Pegasus Supplies. Det er derimot en del leveringstid på denne maskinen, uansett hvor du kjøper den. Ca 3 uker. På den billigere varianten er det ikke ventetid. Jeg snakker her om hovedlageret som alle handler inn fra, så mindre butikken har maskinen (den dyre) inne, som er lite sannsynlig, blir leveringstiden den samme.

Lenke til kommentar

Hva med denne?

• 10/100 LAN kort og trådløst 802.11g LAN

• Innebygget Bluetooth

• VIA ProSavage KN400 minne

• 10/100 LAN kort og trådløst 802.11g LAN

• Innebygget Bluetooth

• VIA ProSavage KN400

• AMD Athlon XP-M 2500+ prosessor

• 15¨ TFT SXGA+ LCD (1400x1050)

• 512MB DDR SDRAM

• DVD±R/RW spiller/brenner

• 60GB harddisk

• Innebygget 56.6 (V90)

• FireWire 1394 og Fast infrarød IrDA port (4Mbps)

• 4 USB 2.0 porter, (ECP/EPP), 1 S-Video utgang

• Minnekort leser for Memory Stick, SD kort og MMC kort

• Aluminium forsterket kabinett, vekt 2.76kg

• Windows XP Home Norsk

kun kr. 17 300,- ink. mva.

En Ferrari

MVH BIG BOY :woot:

Lenke til kommentar

joda. så fin ut den BIG BOY, og hvilken er det? url... ellers hjelper det ikke mye :)

hadde sett litt på i8600, men etter å ha lest testen på barbara.no er jeg usikker. Vente på radeon 9600? Og har XP lisens + windows 2000 lisens. trenger ikke flere...

Endret av melbamix
Lenke til kommentar

Jeg ville ringt sony Norge og mast på om de ikke snart skal ta inn sonys laptopper til Norge. De er helt fantastiske. Har (hatt) en selv. (LCD'n ble knust etter at KLM voldtok håndbagasjen min!)

Å bytte fra en sony til en annen type virker nesten umulig. Har prøvd ganske mange i det siste, og jeg er ikke fornøyd - uansett hvor dyre maskinene har vært! Spessielt er det ingen som klarer å konkurere med skjermkvaliteten, som er veldig viktig for meg.

Spec jeg ville valgt hvis jeg skulle kjøpt ny i dag. Utgangspunkt i en GRT:

XP home (billigere enn pro, ikke mulig å bli kvitt MS)

MS works (billigere enn office, ikke mulig å bli kvitt MS)

16.1" UXGA, 1600x1200 (ekstremt god skjerm!)

innebygget 802.11g trådløst nett

Mobile Intel® Pentium® 4 2.20 GHz

512 MB ram

60 GB disk

CD RW/DVD combo (+kr1700 for DVD +/- RW)

Sony's egene video og bilde redigerings programmer

USB 2.0

Firewire

Touchpad med 4 knapper og scrollhjul!

Mål: 45 x 358 x 302 mm (mindre enn 5 mm kant rundt skjermen)

LINUX vennlig! Har fått alle funksjoner untatt Fn-knapper og scrollhjul til å funke i redhat 7.3.

Total pris: ca kr 14700 + mva

Dette er listepris. De fleste forhandlere i utlandet selger for godt under liste pris. Sony Norge har sagt i lang tid at de skal ta inn pc'r, men har foreløpig ikke gjort det. Siste lovord var at de skulle komme i januar 2004.

-pg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...