Gå til innhold

PST varsler Terrortrussel - Jihadister fra Syria står bak

Anbefalte innlegg

[...]Jeg håper vi kan finne en løsning som ikke innebærer at vi blir forpliktet til å internere hundrevis av terrorister og gi dem gratis utdanning i fengselet (pensjonsgivende soning). Når noen kommer hit utelukkende for å drepe uskyldige må man møte hardt med hardt. Ikke nødvendigvis Guantanamo, men at de (og ABB forsåvidt) skal ha de samme rettighetene som de som stjeler biler, selger litt narkotika eller gjør andre forholdsvis uskyldige ting strider i alle fall mot min rettsoppfattelse.

Litt spent på hvordan du ser for deg dette i praksis?

Edit: også litt spent på logikken bak at om jeg anklages for trivialiteter som tyverier og narkosalg og risikerer moderate straffer så har jeg en drøss med rettigheter, men om jeg anklages for de mest alvorlige terrorhandliger og risikerer de strengeste straffer så er det plutselig ikke så nøye med rettigheter....

Endret av M98kF1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra et analytisk standpunkt er det svært vanskelig å se hva en opprørsgruppe i Syria skulle tjene på å angripe et mål i Norge.

Er ikke vare denne karen som lurer på dette... Flere som påpeker det samme.

Det er for meg en gåte hele greia, men så kan jo aldri være for sikkert når det kommer til slike gaining heller da.

Neida, selvsagt finnes det mange galninger.

Om ISIL hadde stått bak internasjonal terrorisme, er ikke sannsynligheten svært stor for at land utenfor Midtøsten(mest sannsynlig vestlige land/NATO) hadde intervenert i Syria, samt favorisert Assad fremfor opposisjonen da han tross alt kun terroriserer sine egne innbyggere og ikke andre land sine? Organisasjoner som ISIL har jo ingenting å tjene på å angripe andre land, og særlig ikke nå som de faktisk er i ferd med å få sitt eget land, med mye naturressurser og militært utstyr.

Hvordan kan de opprette egen stat uten å angripe andre land?

Gi meg navnet på dette området og beviser for at dette området ikke tilhører noen som helst kjent nasjon for ISIL la det under seg.

Har de ikke angrepet områder innen Syrias og Iraks grenser - eller betviler du Syrias og Iraks eksistens som nasjoner?

Lenke til kommentar

Hvordan kan de opprette egen stat uten å angripe andre land?

Gi meg navnet på dette området og beviser for at dette området ikke tilhører noen som helst kjent nasjon for ISIL la det under seg.

Har de ikke angrepet områder innen Syrias og Iraks grenser - eller betviler du Syrias og Iraks eksistens som nasjoner?

Det er vel temmelig innlysende at han mener andre land enn Syria og Irak. Kverulering?

Lenke til kommentar

Jeg er muslim.

Se denne videoen, dette er riktig tolkning av terrorisme og islam:

Denne videoen er bra. Dette viser tydelig fordommene som verdenssamfunnet har mot islam. Realiteten er alltid litt annerledes enn teorien. Teorien viser oss grunnkonseptet til ditt og datt, men det er når det først skal praktiseres at du ser hva som egentlig skjer.

Denne videoen er enda bedre.

Islam hører ikke hjemme i det moderne samfunn og passet bedre for folk i steinalderen. Islam er en barbarisk og ond religion som bør og må bekjempes med alle midler.

Det finnes ikke en eneste positiv ting med religion og spesielt ikke Islam

Vel, det er i hvert fall sikkert at jeg må lære å se begge sider av en sak. Etter å ha sett disse to videoene ser er det tydelig at det er store uenigheter mellom denne konflikten. Jeg må allikevel innrømme nå at jeg sympatiserer med den siste videoen.

Ja, jeg sa at fordommene mot islam er store i verdenssamfunnet og at teori kan forverre en tolkning av realiteten. Samtidig så presiserer den siste videoen at alle de grufulle tingene som har skjedd er på grunn av muslimenes tolkning av sin religion. Det er feil måte å tro på etter min mening.

Jeg støtter din påstand om religion. Den skaper bare krig og elendighet i verden.

Noen andre som får på følelsen at myndighetene ikke forteller oss alt de vet om terrortrusselen, f.eks pga. frykt for panikk i befolkningen? De er svært vage på hvem, hvor og hvordan. Alikevel vet de at en spesifik gruppe har dratt ifra Syria til Norge. Og hvorfor i all verden kontrollerer de havnene så sterkt? Hva kan man smugle på sjøen som man ikke kan få inn med bil eller til fots? Og hvorfor luftrommet over Bergen? Hvorfor Bergen i det hele tatt, og ikke Oslo? Demografi? Antall muslimske ofre? ISIS har tilgang på blandt annet saringass.

Eller prøver kanskje et annet lands e-tjenester å skremme oss til å støtte dem? (tenker da særlig på onkel Amerika)

Så klart vet myndighetene mer enn det norske folk. Hvis de har informasjon om at en terroist-gruppe skal bombe Bergen Sentrum eller Rådhuset på et bestemt tidspunkt, så forteller de ikke dette til samfunnet. Panikken sprer seg, og flere kan bli unødvendig skadet. Terroristene får også sin mistanke og endrer planene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Håper egentlig terroristene får en vellykket aksjon. Kanskje folk får opp øynene og innser hvor jævlig ødeleggende islam er for verden. Alle muslimer burde bli kastet ut av landet spør du meg. Forhåpentligvis skjer det hvis terroristene greier å bombe ett eller annet her :)

Betingelsen at ingen blir skadet i så fall. At det bare blir litt matrielt skade som går med.

For gale å håpe på noe slikt da. Men må innrømme å ikke unngått at tanken har streifet. På en måte sånn at det viste at de gjorde noe her også, slik at venstresiden ikke lenger kan gå rundt være så skinnhellige, og støtt prøve slå mynt på at det bare er ABB og høyreekstreme som er fæle her i landet. Fått litt dokumentert mer balanse på det.

Endret av Delvis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper egentlig terroristene får en vellykket aksjon. Kanskje folk får opp øynene og innser hvor jævlig ødeleggende islam er for verden. Alle muslimer burde bli kastet ut av landet spør du meg. Forhåpentligvis skjer det hvis terroristene greier å bombe ett eller annet her :)

Du håper på terrorangrep? Og tror du at de som i dag ikke har fått opp øyene, vil innse noe som helst?

Nå er jo stort sett alle bortsett fra noen ytterst få muslimer, fredlige mennesker som bare tror, og ikke så mye mer tull enn det. Mange som mister troa også når de blir imøtekommet med rasjonalitet og logisk tenkning.

• Liker 5
Lenke til kommentar

for å si det slik så kom det mye bra utav at breivik gjorde sitt

men jeg jeg ville aldre at breivik skulle gjøre det han gjorde

men jeg vil iallefall ikke at islamistene skal får sjangs til å i det hele tatt løfte en finger i denne situasjonen per i dag

men jeg ønsker inderlig at det kommer noe godt ut av dette for landet sin del, og det vil det for vi får mer erfaring og kunnskap rundt emnet så neste gang er vi enda bedre forberedt og vet hva vi skal gjøre

men at en by eller arrangemang eller fornøyelsespark skulle gå i lufta, hell no!!!

vi er Norge, vi er verdens navle, vi er best i verden på veldig mange områder og vi har det fantastiskt godt.

psykopatene nedi ogga bogga land må bare se å forsvinne for vi er bedre enn som så å la oss bli nedhakka av noen bananer som tror det venter 64 jomfruer på dem eller hva det er

midtøsten MÅ snart bombes totalt flat. som ekspertene også sier så er midtøsten blødende på verdens økonomien. Og ganske tålig årsaken til finanskrisa og mange slike ting

hvor mye tålmodighet har denne verden ovenfor hele midtøsten? hvor lang tid går det før alt er smelt flat? hvor mange drepte til må til før det skjer noe der nede? hvor mange milliarder milliarder kroner skal verden bruke på denne krigen?

og for hva, bruker utallige midler over hele verden og eneste vi får igjen er terror

flott logikk å ikke gjøre ferdig krigen

Endret av DrHawkins
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Det var ikke noe som helst bra som kom utav at breivik gjorde sitt.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hører jeg politiet i Oslo noen gang igjen klager på ressursmangel så kaster jeg opp, bokstavelig.

I de dagene her hvor de henter politibetjenter fra ferie ifølge dem selv pga terror trusler, har de fortsatt tid til å stoppe/sjekke folk de mistenker selger smått med narkotika

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/mann-romte-inn-i-t-banetunnel-1.11849980

Når politiet streiket sist lot de narkosalget i Oslo gro som et dårlig brød i varmen, det var fritt fram overalt, men nå som det er en terror trusel som kan gå utover oss alle fortsetter de sin idiotiske krig mot narkotika.

Bare jeg som tenker de ressursene sivilpoliti innen narko-bekjempelse har til å blende inn passer seg bedre til å passe på steder som kan være utsatte ?

Greit nok at politiet fortsatt skal ha sine folkelig arbeidsplikter under en terror trusel, men da får de fokusere på noe viktigere en små selgere av narkotika.

Og de som tror vi får noe godt ut av dette, eneste vi får er mer økning innen overvåkning samt mer aksept for det, samt flere nysgjerrig nabo kjerringer som skal blande seg i alt som skjer.

Om det ikke skjer noe angrep så har terroristene lykkes uansett, de har faktisk fått til på under 30år å fjerne en av de viktigste tingene vi mennesker har vår frihet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Om det ikke skjer noe angrep så har terroristene lykkes uansett, de har faktisk fått til på under 30år å fjerne en av de viktigste tingene vi mennesker har vår frihet.

Det stemmer nok. Flaks vi har CIA til å fortelle oss hva terroristene mener.

Lenke til kommentar

For gale å håpe på noe slikt da. Men må innrømme å ikke unngått at tanken har streifet. På en måte sånn at det viste at de gjorde noe her også, slik at venstresiden ikke lenger kan gå rundt være så skinnhellige, og støtt prøve slå mynt på at det bare er ABB og høyreekstreme som er fæle her i landet. Fått litt dokumentert mer balanse på det.

Akkurat som ikke du er skinnhellig? Var det ikke du som synes melodi grand prix var slikt umoralsk søppel fordi det var deltakere med tattoveringer der?

Og nå står du selv og ber om terror på norsk jord?

Kan vi ikke være glad for at folk har fått øynene opp for hvor jævlig kristendommen er og på tide å hive disse landssvikerne ut av landet. Trenger vi virkelig enda en bombe for at folk skal forstå det samme om islam?

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei. Det var ikke noe som helst bra som kom utav at breivik gjorde sitt.

hahahahah neida ikke i det hele tatt

SE RUNDT DEG I DAG

all beredskap er økt, alle midler satt i gang, avtaler rundt hele kloden med norge, media får gitt ut info til folket

og størst av alt: PST kom med ANTI TERROR gruppe ETTER breivik hadde herja, breivik var årsaken til at pst oppretta anti terror gruppe

ingen forandring neida.

bare fordi det finnes like mye stoff på gatene og like mye små tulle kriminalitet i dette landet så betyr ikke det at vi ikke har forbedra oss. bare fordi det ikke er synlig så betyr ikke det at det ikek er forandringer

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan vi ikke være glad for at folk har fått øynene opp for hvor jævlig kristendommen er og på tide å hive disse landssvikerne ut av landet.

Som kristen må jeg få spørre på hvilken måte jeg har sviktet landet. Jeg ville dødd for Norges selvstendighet, ville du?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Noen som husker sketsjen med Skremmern aka Kirkvaag på flyet......nå er ikke tidspunktet for en lignende "prank" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...