Gå til innhold

PST varsler Terrortrussel - Jihadister fra Syria står bak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kompis kledde seg ut som en inder med turban og gikk på et kjøpesenter her i byen. Sikkerhetsvakter og politi kom, ble jo helt sykt masse oppstyr. Og kompisen bare gikk rundt på kjøpesenteret uten å gjøre noe...

Han ble til slutt kasta ut fordi han hadde kledd seg ut som en inder. En inder som har hinduisme som tro. Ikke islam..

Turban forbindes mest med Sikhisme.

Lenke til kommentar

Delvis: snakk om å drite på leggen. Man er rasist hvis man hater en tilfeldig kar, på grunn av hans tro. Dermed er din eksempel ulogisk. Helt enig matte geek. De som begrunner deres hat mot muslimer på grunn av troen er samfunnstaperne med pinlig utdannelse. Det er vel ikke noe nytt at gærne kristne tolker islam som djevelen( SIAN) og dermed er argumentet ok. Jeg tipper Delvis er en av samfunnstapern, med tanke på at han støtter Rasisten Pat. Ellers så er han bare dum.

Endret av sony23
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Delvis: snakk om å drite på leggen. Man er rasist hvis man hater en tilfeldig kar, på grunn av hans tro. Dermed er din eksempel ulogisk. Helt enig matte geek. De som begrunner deres hat mot muslimer på grunn av troen er samfunnstaperne med pinlig utdannelse. Det er vel ikke noe nytt at gærne kristne tolker islam som djevelen( SIAN) og dermed er argumentet ok. Jeg tipper Delvis er en av samfunnstapern, med tanke på at han støtter Rasisten Pat. Ellers så er han bare dum.

Just... Just stop.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Du har tydeligvis ikke et begrep om hva rasisme er for noe.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Dette er ikke tidspunktet for slike spøker. Han burde skjønt at det ikke kom til å bli godt mottatt. Og han blei nok ikke bortvist for å kle seg ut. Han blei nok bortvist fordi han spredde utrygghet.

Så om en som virkelig er inder kommer på et kjøpesenter med turban, så skal han bli bortvist bare fordi han har sjegg og klær som andre etniske nordmenn ikke har?

Lenke til kommentar

PST og Etteretningstjenesten vet mye, mye mer enn de forteller. Det tør jeg vedde ganske så mye på. Mange av tiltakene, som styrket bevæpning av Politi, og mer Politi ute er for meg en naturlig del av at trusselbildet øker, men å innføre passkontroll for alle som skal til Norge med båt/mulighet for å bli sjekket ved grenseovergangene, stengning av luftrommet over Bergen og anmodning om bruk av FSK/MJK tyder i mine øyne på at dette er en trussel som er høyst reell, og som med all sansynlighet vil bli forsøkt gjennomført.

I kulissene vil jeg også tro at USA spiller en stor rolle ang. rådgivning og innhenting/analysering av informasjon. Hverken USA eller PST/E-tjenesten vil nok gå ut med for mye informasjon, både for ikke å skremme befolkningen, men også for å få tatt disse personene som ønsker å gjennomføre ett angrep - enten i livet eller døde.

Det er mulig jeg tar feil i det jeg skriver, men dette er ikke ting man spøker med på dette tidspunktet.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Du må lese ordentlig.

"Matte" skrev:

De som ikke liker muslimer, er som oftest "samfunnstapere med dårlig utdanning samt lite å leve for"

Eller så er de "Kristne fanatikerne som er blottet for all kunnskap om vitenskapen som ødelegger deres tro"

Så bare spør jeg han følgende:

Mener du også, at: De som ikke liker Kristne, er som oftest "samfunnstapere med dårlig utdanning samt lite å leve for"

Eller så er de "Islamske fanatikerne som er blottet for all kunnskap om vitenskapen som ødelegger deres tro"

Enten så mener han dette om kun de som ikke liker muslimer, eller om både de som ikke liker hverken muslimer eller kristne.

Eller så mente han noe annet enn det han konkret skrev.

Uansett ser han ikke ut til å ville/kunne svare på akkurat det (annet enn et forsøk på å snakke det bort)

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Så om en som virkelig er inder kommer på et kjøpesenter med turban, så skal han bli bortvist bare fordi han har sjegg og klær som andre etniske nordmenn ikke har?

Kompisen din var ikke inder. Kompisen din bare gjorde det fordi han syntes det var kult eller noe. En inder hadde hatt en god forklaring på hvorfor han gikk slik kledd.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kompisen din var ikke inder. Kompisen din bare gjorde det fordi han syntes det var kult eller noe. En inder hadde hatt en god forklaring på hvorfor han gikk slik kledd.

Politiet ble tilkalt fordi han var utkledd, ikke fordi folk visste at han var utkledd. Det kunne vært en ekte inder og politiet ville vært tilkalt. Det er rasistisk og sykt.

Lenke til kommentar

Politiet ble tilkalt fordi han var utkledd, ikke fordi folk visste at han var utkledd. Det kunne vært en ekte inder og politiet ville vært tilkalt. Det er rasistisk og sykt.

Hvorfor teste systemet i en slik tid, kun for å fremme et moralsk poeng?

Kameraten din ga sikkert fra seg suspekte signaler som virket unormale og derfor trigget usikkerheten til folk. Eksperimentet hans er mer sykt en reaksjonene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...