Gå til innhold

PST varsler Terrortrussel - Jihadister fra Syria står bak

Anbefalte innlegg

Jeg tviler ve på at fly blir løsningen om norwaycup er målet.

Løsningen blir enten en eller flere bombr eller rett og slett vanlig skytevåpen.

Da det er en del sikkerhet rundt området (jeg vet ikke i hvilken grad) kan det være dem benytter granatkastere eller kanskje et privat småfly for å slippe bomber

Jeg finner fortsatt ingen logikk i vorter akkurat Norge skulle være et mål, men legger man all fornuft til side ville vel sarin gass være ganske "fornuftig".

De terroristene der nede har jo bevist at de har slikt, men så er det dog heldigvis lite trolig de får sjekket inn noe slikt på et fly så vi kan vel puste lettet ut.

De får nok ikke gjort nok skade ved å skyte ville rundt seg, og selv om det sikkert er den enkleste måten så må de jo få våpnene fra en plass.

Mange men her, og jeg personlig tror fortsatt dette bare er tomme rykter og overdramatisert.

Ville blitt svært overrasket om det skjedde noe som helst.

Jeg har forresten også tenkt på saringass.

El Al Flight 1862 og sarin-sporet

http://en.wikipedia.org/wiki/El_Al_Flight_1862

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

muslimer kom til norge innenfor ap si regjering

muslimer blir sendt ut av norge av frp regjeringa

muslimer forbanna

mange rotter seg sammem og en sko blir til lastebil

=

trusselen i dag

eller

breiviks tilhøranes grupper som fortsetter hans arbeid (han sa det skulle komme mer i framtida i manifestet)

dette er mine to antagelser på hvem og hvorfor

mulighetene er mange, veldig vanskelig å spekulere men skal love dere at politiet og pst har 1000x bedre kunnskap på å finne utav det enn det noen av oss her inne har

Kjenner du i det hele tatt noen som er muslim?

Kan fortelle deg at jeg kjenner mange både privat og i jobb, de er kjempe hyggelige mennesker.

Selvfølgelig finnes det noen ekstreme, men det gjør det i alle tro samfunn.

Om man leser Koranen, så står det ingen ting der om at terrorisme er bra.

Og hva med Breivik, ingen trodde at en mann fra Olsos beste vestkant kunne være terrorist, men joda.

Det jeg skal frem til er at det er ikke religionen som gjør en person farlig. Men det som sitter mellom øra (hjernen).

Lenke til kommentar

Er det forresten noen av dere som har formeninger om hvorfor PST går ut med denne type informasjon? Det fremstår som helt soleklart for meg at de vet mer enn de gir uttrykk for. Hvorfor skape medieblest og frykt i befolkningen?

Endret av Der Kaiser
Lenke til kommentar

Hvorfor må muslimer være så lumpne? Har ikke lyst å se ned på dem, men de gjør det jo ikke lett for oss :(

Igjen - meget viktig å skille mellom muslimer og islamister.

Hvorfor går du tilbake på det innlegget nå, så du ikke oppfølgingene siden du tror du må gjenta det der (sammen med ei røys andre)? Det var svar på det andre som er mer interessant nå. Eller hører også du til de som synes det er mer 'intelligent/skolert samfunnsstatus' å dulle med/forsvare muslimer og se ned på kristne ?

Lenke til kommentar

Så ingen oppfølginger. Reagerte på en farlig feil mange gjør når de diskuterer slike ting. Beklager om det ble svart på tidligere.

Jeg synes det er mest skolert å ta utgangspunkt i å behandle alle likt, forsvare de som trenger det og ellers være snill og grei. Hvorvidt de involverte er kristne eller muslimer blir for meg helt irrelevant.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er det forresten noen av dere som har formeninger om hvorfor PST går ut med denne type informasjon? Det fremstår som helt soleklart for meg at de vet mer enn de gir uttrykk for. Hvorfor skape medieblest og frykt i befolkningen?

Sikkert fordi ekstra mye bevæpnet politi rundt i hele landet uten noen forklaring ville skapt enda mer frykt, for ikke å nevne alle teoriene som hadde kommet. Spesielt det første er vel noe alle "eksperter" sier,

Lenke til kommentar

Jeg er muslim.

Se denne videoen, dette er riktig tolkning av terrorisme og islam:

Denne videoen er bra. Dette viser tydelig fordommene som verdenssamfunnet har mot islam. Realiteten er alltid litt annerledes enn teorien. Teorien viser oss grunnkonseptet til ditt og datt, men det er når det først skal praktiseres at du ser hva som egentlig skjer.

Men vil ikke all denne oppmerksomheten og media dekningen om terror trusselen gjøre at terroristene venter til alt oppstyret er over for så deretter å angripe når sikkerheten har minsket igjen??

Og å ha et par bevæpnede folk i blå skjorter stasjonert på tungt befolkede plasser skaper bare en falsk trygghet. Det som evt hadde blitt reelt er at det først må skje en terror handling før politi kan skyte for man vet jo aldri hvem det er før bomba først har gått av! Og da er det jo for sent.

Og politiet og media avslører jo bare alle planer og feller og ALT for terroristene, så da er det bare for dem å danse rundt sikkerhetstiltakene.

Flårete skuespill for galleriet kaller jeg det her.

Jeg er enig. Media bruker får mye ressurser på dette oppstyret. Greit nok at de vil informere det norske folk om hva som foregår, men noen ganger kan det gå for langt. Som du sa så avslører jo mediene nesten alt hvordan Politiet og PST skal gå framover, slik at terroristene kan "ommøblere" sin offisielle plan.

Får håpe det ikke skjer noe på Norway Cup... Flere tusen unger.. :hm::ermm:

Både Norway Cup og Øya-festivalen om to uker kan være mulige terrormål etter min mening. Terror skal jo alltid ramme de sivile... :(

TV2 melder at det kan være snakk om førstkommende mandag.

Hvis dette er sant, så er Norway Cup som jeg sa, et mulig terrormål.

Spørs om de "tør" å angripe unger, noe som ville føre til fordømmelse ifra hele verden, muslimer inkludert, men ISIS har ikke akkurat skygget unna for annen jævelskap...

Er det noen israelske fotballag på Norway Cup?

Jeg vil allikevel si at dette kan være et terrormål. Terrorister vil bare få fram en ting, og det er saken de brenner for. De lar som regel sivile lide uansett, så jeg blir faktisk ikke overrasket hvis det skjer. Jeg blir sjokkert ja, for det kommer jo til å bli helt grusomt. Norway Cup kommer aldri til å bli arrangert igjen hvis dette skjer :(

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sikkert fordi ekstra mye bevæpnet politi rundt i hele landet uten noen forklaring ville skapt enda mer frykt, for ikke å nevne alle teoriene som hadde kommet. Spesielt det første er vel noe alle "eksperter" sier,

Dette kunne de vel bortforklart med noe annet?

Lenke til kommentar

Dette kunne de vel bortforklart med noe annet?

Det gjenstår jo å se. Det største problemet er jo at PST sitter med informasjonen, og vi får kun vite det de mener vi trenger å vite, eller det som ikke er gradert.

Lurer på hvor lenge det er til vi får vår egen PATRIOT Act.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fleire grunnar for dette. For å møte trusselen så må beredskapen aukast sopass mykje at det vanskelig kan bortforklafast med at det er øvelse.

Ved å gå ut med informasjonen så viser ein også handlekraft og at ein følger med. Dette vil kunne føre til at terroristane avbryter planen sin.

I tillegg så går ein ut med informasjonen for at ein ikkje skal kunne anklage PST for å ikkje ha gjort nok dersom det skulle oppstå noke. Tenk om det feks skjer noke på norway cup og det kjem fram at myndigheitene kjende til trusselen utan at foreldra blei advart.

Balansen mellom at befolkninga skal ha tillit til at myndigheitane held folk trygge, og det å spre utryggheit ved å offentliggjere det ein veit er ei vanskelig oppgåve.

Sjølv om enkelte no blir bekymra så veit dei i alle fall at politiet og myndigheitene jobber bak kullisane med å holde folk trygge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...