Populært innlegg Rampage Skrevet 24. juli 2014 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 24. juli 2014 Skulle det smelle her i Norge og muslimer står bak. Så vil det på sikt kunne få positive politiske konsekvenser for oss her i Norge. Vi vil med det endelig ta mer avstand til islam. Nordmenn er enkle mennesker, det så vi etter 22. juli. Da endret det politiske Norge seg på et døgn. Så med terror fra muslimer, så kan vi få store politiske endringer og det trenger vi. For en kommentar. Du mener slik vi så at alle tok avstand fra FrP fordi Breivik til en viss grad delte grunnlag med FrP og på et tidspunkt overlappet disse meningene? For der folk manet om å tydeliggjøre dette skillet, så blir islamistiske angrepet plutselig en bekreftelse på at alle muslimer er grusomme mennesker? Nei, huff, er det noen som framstår barbariske her så er det jo deg som vil at mennesker skal bli skadd så en gruppe mennesker kan bli forfulgt pga. deres overbevisninger. Det vil selvfølgelig ikke komme noen store politiske endringer overfor vanlige muslimer, det håper jeg da virkelig ikke. 19 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 (endret) Norge må jo være det perfekte landet å uttøve terror i. Lave straffer og et udugelig politi. Når vi så hva ABB fikk til alene, og ingenting har blitt forbedret siden da, så trenger man ikke mye fantasi for å tenke seg til hva en gruppe terrorister kan få til. Endret 24. juli 2014 av FiveInline 1 Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 PST er jo ikke akkurat ute ofte med slik info som dette så dette er nok en ganske reel trussel. Hvorfor skal de ikke gå ut i media? De vet garantert mer. 3 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 En eventuell terroraksjon begått av muslimer vil være en gavepakke til både høyreekstreme og ytterliggående muslimer, da begge vil få økt oppslutning blant befolkningen og det generelle spenningsnivået til øke. Det aller verste som kan skje for ekstremister på begge fløyer er at det store flertallet av befolkningen fortsetter å leve i fred og fordragelighet uten å være redde for hverandre. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg PrettyBoy Skrevet 24. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 24. juli 2014 (endret) Gleder meg til å ta toget hjem etterpå og møte på skremte/dømmende/skeptiske blikk (er muslim) Endret 24. juli 2014 av PrettyBoy 12 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Kjenner jeg blir forbanna! 1 Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Da ser det ut som vi kan få første backlash fra disse radikale som har reist til Syria for å kjempe og tar krigen tilbake til Norge. En terrorgruppe med forbindelser til Syria har truet Norge med et uspesifisert angrep og nå kommer vi til å få væpnet politi på flere områder midlertidlig. Hva er inntrykket til folket her? Mitt inntrykk er at PST gav oss ett bein med lite kjøtt på. De nevnte ingen navn eller spesifikke grupper, bare at det skal ha sammenheng med Syria. mener ikke at dette ikke skal tas alvorlig, men før man vet noe mer, så tror jeg man skal la være med å spekulere for mye og håpe på at PST og politiet/millitæret gjør jobben sin, om det er en reell fare. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Dette er et utslag av paranoia. Man har selvsuggerert seg inn i et angivelig trusselbilde over tid ang. disse Syria-krigerne og nå kom klimakset. Den psykologiske belønningen får man om ei uke eller så, når man innbiller seg å ha averget "en terrorhandling" 2 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 (endret) Hvis en bombe sprenger i t banen, vil det dø muslimer, kristne, jøder, ateister og humanetikere. En bombe diskriminerer ikke. Min teori: Tolig så er noen av syria krigerne på vei tilbake. Norge vil ikke ha dem ute på gatene, så da må man bure dem inne. De kan ikke bures inne for å ha kjempet mot Assad, for Norge har støttet kampen mot Assad. Ergo - en terrortrussel finnes opp, og straks de lander på norsk jord, arresteres de. Krise avverget, så kan man bruke noen måneder/år i domstolene. Endret 24. juli 2014 av Megaoctane 5 Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Da ser det ut som vi kan få første backlash fra disse radikale som har reist til Syria for å kjempe og tar krigen tilbake til Norge. En terrorgruppe med forbindelser til Syria har truet Norge med et uspesifisert angrep og nå kommer vi til å få væpnet politi på flere områder midlertidlig. Hva er inntrykket til folket her? Mitt inntrykk er at PST gav oss ett bein med lite kjøtt på. De nevnte ingen navn eller spesifikke grupper, bare at det skal ha sammenheng med Syria. mener ikke at dette ikke skal tas alvorlig, men før man vet noe mer, så tror jeg man skal la være med å spekulere for mye og håpe på at PST og politiet/millitæret gjør jobben sin, om det er en reell fare. Men nå kommer man til å gå rundt for å være redd at noe kan skje, når som helst. Dette skaper frykt og skille for oss som er muslimer her i Norge. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg ronron25 Skrevet 24. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 24. juli 2014 Gleder meg til å ta toget hjem etterpå og møte på skremte/dømmende/skeptiske blikk (er muslim) Høres ikke så greit ut det der. Du har min sympati. 15 Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Da ser det ut som vi kan få første backlash fra disse radikale som har reist til Syria for å kjempe og tar krigen tilbake til Norge. En terrorgruppe med forbindelser til Syria har truet Norge med et uspesifisert angrep og nå kommer vi til å få væpnet politi på flere områder midlertidlig. Hva er inntrykket til folket her? Mitt inntrykk er at PST gav oss ett bein med lite kjøtt på. De nevnte ingen navn eller spesifikke grupper, bare at det skal ha sammenheng med Syria. mener ikke at dette ikke skal tas alvorlig, men før man vet noe mer, så tror jeg man skal la være med å spekulere for mye og håpe på at PST og politiet/millitæret gjør jobben sin, om det er en reell fare. Men nå kommer man til å gå rundt for å være redd at noe kan skje, når som helst. Dette skaper frykt og skille for oss som er muslimer her i Norge. Jeg ser den utfordringen, så det gjelder for oss alle å holde hodet kaldt og ikke generalisere. 3 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Et eventuelt angrep vil sannsynligvis være Israel-relatert, gitt nyhetsbildet. Virksomheter, organisasjoner og/eller personer med en tilknytning til Israel. Jeg har mer tro på det enn et angrep rettet generelt mot Norge, som ikke akkurat kan sies å være noen entydig Israel-støttespiller. 1 Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Gleder meg til å ta toget hjem etterpå og møte på skremte/dømmende/skeptiske blikk (er muslim) Hva med å skille seg ut i forhold til de radikale?Har vært best for alle Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Gleder meg til å ta toget hjem etterpå og møte på skremte/dømmende/skeptiske blikk (er muslim) Hva med å skille seg ut i forhold til de radikale?Har vært best for alle Hvordan da? Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Norge må jo være det perfekte landet å uttøve terror i. Lave straffer og et udugelig politi. Når vi så hva ABB fikk til alene, og ingenting har blitt forbedret siden da, så trenger man ikke mye fantasi for å tenke seg til hva en gruppe terrorister kan få til. Når de vet om trusselen på forhånd kan du banne på at både beredskapstroppen og FSK står klare med helikopter. 1 Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Gleder meg til å ta toget hjem etterpå og møte på skremte/dømmende/skeptiske blikk (er muslim) Hva med å skille seg ut i forhold til de radikale?Har vært best for alle Hvordan da?Hm vet ikke Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Gleder meg til å ta toget hjem etterpå og møte på skremte/dømmende/skeptiske blikk (er muslim) Forstår ikke helt hva du tenker på, er i alle fall ikke noe å glede seg til. I verste fall kan du selv bli utsatt for vold av "radikale nordmenn" og er du ekstra uheldig kan du til og med bli drept. Så nei, dette er ikke bra for Muslimer eller vanlige ikke troende. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Gleder meg til å ta toget hjem etterpå og møte på skremte/dømmende/skeptiske blikk (er muslim) Hva med å skille seg ut i forhold til de radikale?Har vært best for alle Hvordan da? Klipp skjegget over midjen og la AKen ligge igjen på kontoret. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg PrettyBoy Skrevet 24. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 24. juli 2014 Gleder meg til å ta toget hjem etterpå og møte på skremte/dømmende/skeptiske blikk (er muslim) Forstår ikke helt hva du tenker på, er i alle fall ikke noe å glede seg til. I verste fall kan du selv bli utsatt for vold av "radikale nordmenn" og er du ekstra uheldig kan du til og med bli drept. Så nei, dette er ikke bra for Muslimer eller vanlige ikke troende. Var ironisk. Seff er dette noe jeg ikke gleder meg til. 11 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå