Gå til innhold

PST varsler Terrortrussel - Jihadister fra Syria står bak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

før du kan stille det spørsmålet så må du forstå hva IQ egentlig er

iq er ikke kunnskap

iq er hvordan man bruker den gitte kunnskapen

22 juli var katastrofe for politi og stat ja, som du sier, alt som kunne gå galt gikk galt

men det er en ting du glemmer her, PST kom med anti terror gruppe ETTER breivik blei satt i fengsel

en ting til du glemmer

politiet blir trent til å spørre lurespørsmål, de blir trent til å forstå situasjoner, de blir trent til å håndtere mange ting

i norge har vi kanskje ikke noe voldsom anti terror trening men bokstavelig talt så trenger vi det heller ikke fordi dette er kun andre gang vi er under terror og dermed unyttig å bruker 1000 milliarder i året på det

men norge og politiet har blitt trent godt og staten har satt inn tiltakt for å forhindre en ny skandale som 22 juli

du tror bare at staten og politiet ikke har giddet å forbedre noenting som helst etter 22 juli? ingen lærdom tatt elelr noenting? hvis det hadde stemt (noe det ikke gjør) så hadde de hatt en veldig lav iq

men ettersom hele norge og politiet og staten lærte enormt mye etter 22 juli hendelsen så har vi høy iq. vi bruker informasjonen fra breivik hendelsen til å gjøre landet i bedre stand til å håndtere terror = høy iq som bruker den gitte kunnskapen til fornuftige og veldig mange forskjelloige typer situasjoner for å lære av den og forbedre alle felt som strøyk ut 22 juli 2011

hvis du har vanskeligheter med å forstå dette så kan det være tegn på at du ikke har særlig høy iq (beklager, no offense but true)

Du kan neppe være tørr bak ørene. Hvor gammel er du egentlig?

Når jeg leser slike fjasete innlegg så blir jeg automatisk litt nyskjerrig.

sett deg på skolebenken igjen du

A crude description of what a good IQ test should measure might be as follows. People need to be able learn new information. One way to estimate learning ability is to teach a person new information and measure knowledge retention. This works well for simple information (e.g., recalling word lists and retelling simple stories) but it is hard to design a test in which retention of complex information is measured (e.g., memory of a lecture on Lebanese politics) without the test being contaminated by differences in prior knowledge

http://www.creativitypost.com/conversations/what_do_iq_tests_test_interview_with_psychologist_w._joel_schneider

Lenke til kommentar

sett deg på skolebenken igjen du

A crude description of what a good IQ test should measure might be as follows. People need to be able learn new information. One way to estimate learning ability is to teach a person new information and measure knowledge retention. This works well for simple information (e.g., recalling word lists and retelling simple stories) but it is hard to design a test in which retention of complex information is measured (e.g., memory of a lecture on Lebanese politics) without the test being contaminated by differences in prior knowledge

http://www.creativitypost.com/conversations/what_do_iq_tests_test_interview_with_psychologist_w._joel_schneider

Tror vi avslutter der. For ditt eget beste.

Endret av FiveInline
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

hvis du har vanskeligheter med å forstå dette så kan det være tegn på at du ikke har særlig høy iq (beklager, no offense but true)

Man kan ha så høy iq som man bare vil, men mangler man egen klokskap for å håndtere vettet, så kan høy iq like gjerne føre til kaos og terror.

Jeg tipper det er relativt smarte folk som bedriver terror

Lenke til kommentar

Jeg tviler ve på at fly blir løsningen om norwaycup er målet.

Løsningen blir enten en eller flere bombr eller rett og slett vanlig skytevåpen.

Da det er en del sikkerhet rundt området (jeg vet ikke i hvilken grad) kan det være dem benytter granatkastere eller kanskje et privat småfly for å slippe bomber

Jeg finner fortsatt ingen logikk i hvorfor akkurat Norge skulle være et mål, men legger man all fornuft til side ville vel sarin gass være ganske "fornuftig".

De terroristene der nede har jo bevist at de har slikt, men så er det dog heldigvis lite trolig de får sjekket inn noe slikt på et fly så vi kan vel puste lettet ut.

De får nok ikke gjort nok skade ved å skyte ville rundt seg, og selv om det sikkert er den enkleste måten så må de jo få våpnene fra en plass.

Mange men her, og jeg personlig tror fortsatt dette bare er tomme rykter og overdramatisert.

Ville blitt svært overrasket om det skjedde noe som helst.

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2014/07/25/nyheter/terror/terrorangrep/pst/trussel/34497788/

Ekstreme islamister kan regne Laylat al-Qadr (Maktens natt) som spesielt lykkebringende for et terrorangrep. (...) ekstremister spesielt mener at himmelens porter blir åpnet for dem når de fører «jihad» for å forsvare islam.

Interessant... jeg var ikke klar over at islamister hadde en egen "julaften" for terrorisme... Vi får krysse fingrene for at de velger å utsette dette angrepet en stund fremover på grunn av at de er usikre på hvor mye PST og politi vet, og at vi etter dette endelig innser hvor alvorlig trusselen (generelt) om islamistisk terrorisme er... Vi må få på plass noen lover om internering av særlig farlige mennesker, og ikke minst en måte å forhindre at disse folkene kan dra på terrortokt og jihad for så å komme tilbake som om ingen ting har skjedd...

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2014/07/25/nyheter/terror/terrorangrep/pst/trussel/34497788/

Ekstreme islamister kan regne Laylat al-Qadr (Maktens natt) som spesielt lykkebringende for et terrorangrep. (...) ekstremister spesielt mener at himmelens porter blir åpnet for dem når de fører «jihad» for å forsvare islam.

Interessant... jeg var ikke klar over at islamister hadde en egen "julaften" for terrorisme... Vi får krysse fingrene for at de velger å utsette dette angrepet en stund fremover på grunn av at de er usikre på hvor mye PST og politi vet, og at vi etter dette endelig innser hvor alvorlig trusselen (generelt) om islamistisk terrorisme er... Vi må få på plass noen lover om internering av særlig farlige mennesker, og ikke minst en måte å forhindre at disse folkene kan dra på terrortokt og jihad for så å komme tilbake som om ingen ting har skjedd...

Ekstreme islamister, det er ikke som om at muslimske barn gleder seg til å stå opp om morgenen for å finne gaver fra døde jihadister under yuccapalmen i stua nå på mandag, dette er nok en helligdag som har blitt feiltolket.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Løsningen blir enten en eller flere bombr eller rett og slett vanlig skytevåpen.

Da det er en del sikkerhet rundt området (jeg vet ikke i hvilken grad) kan det være dem benytter granatkastere eller kanskje et privat småfly for å slippe bomber

Jeg finner fortsatt ingen logikk i vorter akkurat Norge skulle være et mål, men legger man all fornuft til side ville vel sarin gass være ganske "fornuftig".

De terroristene der nede har jo bevist at de har slikt, men så er det dog heldigvis lite trolig de får sjekket inn noe slikt på et fly så vi kan vel puste lettet ut.

De får nok ikke gjort nok skade ved å skyte ville rundt seg, og selv om det sikkert er den enkleste måten så må de jo få våpnene fra en plass.

Mange men her, og jeg personlig tror fortsatt dette bare er tomme rykter og overdramatisert.

Jeg har forresten også tenkt på saringass. Dette vet vi at terroristene i Syria besitter, og det er skrekkelig og fryktinngytende. Så lenge ting ligger i innsjekket baggasje får man med seg det meste om man ikke er helt korka, og de er nok smarte nok til å frakte ingrediensene separat. Det er også mange som allerede har returnert fra jihad, så de kan godt ha tatt med seg litt av hvert på forhånd.

Jeg regner med det ikke er gøy å komme hjem fra chartertur til Tyrkia i disse dager, tipper de sjekker de flyvningene litt ekstra...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg finner fortsatt ingen logikk i hvorfor akkurat Norge skulle være et mål, men legger man all fornuft til side ville vel sarin gass være ganske "fornuftig".

Jeg tviler vel selv på at det skjer noe, når det gleder Sarin må det nok være det ultimate våpet i en slik terrorhandling, spessielt med tanke på hvor redd man kan bli for en usynlig gass som ikke kan luktes.

Når det gjelder våpen tror jeg ikke det er veldig vanskelig å få skaffet seg, heller ikke i Norge.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2014/07/25/nyheter/innenriks/terrortrusselen_mot_norge/pst/34504938/

Her er noe interessant og nytt (?):

Etter det Dagbladet erfarer kom den første informasjonen om terrortrusselen fra en utenlandsk etterretningstjeneste.

Terrorekspert Kjetil Stormark sa i Dagbladets livesending tidligere i dag at det er logisk at USA er involvert.

- Tipsene kan ha kommet fra amerikansk etteretning, enten CIA eller NSA. Det er logisk at USA er involvert, blant annet fordi de uttaler seg til amerikanske nyhetskanaler, sier terrorekspert Kjetil Stormark i Dagbladets livesending.

Han sikterttil at amerikanske tjenestemenn i natt uttalte til ABC News at trusselen om et terrorangrep i Norge de neste dagene er troverdig. Tjenestemennene ønsket imidlertid ikke å gå nærmere inn på hva det er som gjør trusselen troverdig.

Og dere som tror dette er tomme rykter uten troverdighet; hvor ofte ser dere slike reaksjoner? Dette står i medier i hele vesten. Samtidig vet vi at minst 49 terrorangrep fra ekstreme muslimer er avverget i Europa siden 2008. Det er veldig lite sannsynlig at dette er en konspirasjon, eller at en samlet etteretning bare har mistolket en spøk eller lignende.

Om det skjer noe nå som det er "avslørt" er en annen ting. Jeg tror vi skal prise oss lykkelige for at dette ble offentliggjort i forkant, og håpe at terroristene finner på noe annet i stedet på grunn av det høye sikkerhetsnivået og den manglende spektakulære effekten når det er ventet. I mellomtiden kan vi gå gjennom rutiner og kanskje det endelig blir "lov" til å advare mot ekstreme islamister uten å være "islamofob".

Lenke til kommentar

Og dere som tror dette er tomme rykter uten troverdighet; hvor ofte ser dere slike reaksjoner? Dette står i medier i hele vesten. Samtidig vet vi at minst 49 terrorangrep fra ekstreme muslimer er avverget i Europa siden 2008.

Det er veldig lite sannsynlig at dette er en konspirasjon, eller at en samlet etteretning bare har mistolket en spøk eller lignende.

Om det skjer noe nå som det er "avslørt" er en annen ting. Jeg tror vi skal prise oss lykkelige for at dette ble offentliggjort i forkant, og håpe at terroristene finner på noe annet i stedet på grunn av det høye sikkerhetsnivået og den manglende spektakulære effekten når det er ventet. I mellomtiden kan vi gå gjennom rutiner og kanskje det endelig blir "lov" til å advare mot ekstreme islamister uten å være "islamofob".

Du har et meget godt poeng altså...

Når det skal være sagt så har vel vi som privatperson mye større frihet til å velge å tro det er svada, mens myndigheter er mer programforpliktet til å iverksette tiltak ved fare eller mistanke om at noe skal skje.

På lik linje som vi alltid ler av disse snåle sakene hvor de tror en gjenglemt bag er ei bombe så må politi håndtere som om det kan være det.

Så jeg tror så absolutt de har gjort det riktige og tenker de vet mer enn hva de sier til media.

Og da må de faktisk gjøre noe, ellers får det jo samme situasjon som med ABB, hvor ingen tiltak ble gjort.

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Ekstreme islamister, det er ikke som om at muslimske barn gleder seg til å stå opp om morgenen for å finne gaver fra døde jihadister under yuccapalmen i stua nå på mandag, dette er nok en helligdag som har blitt feiltolket.

Selvsagt er det feiltolket. Det handler om å forsvare islam og har ingenting med terrorisme å gjøre. For å vri litt på det blir det som å forsvare kristendommen med å teppebombe Syria. Det rette vil jo selvsagt være å prøve å oppmuntre folk til å gå mer i kirken og innføre kristendom som skolefag igjen i barneskolen.

Lenke til kommentar

De som ikke liker muslimer er som oftest samfunnstaperne med dårlig utdanning samt lite å leve for. Ellers så er det de kristne fanatikerne som er blottet for all kunnskap om vitenskapen som ødelegger deres tro.

Nå syns jeg det tar en motsatt dreining her, som ikke kan være bedre enn å greie noen som helst andre "over en kam" :hmm:

Vel, mener du da at alle de som ikke liker Kristne også er "samfunnstapere med dårlig utdanning samt lite å leve for" ?

Eller "Islamske fanatikerne som er blottet for all kunnskap om vitenskapen som ødelegger deres tro"?

Unnskyld, men det irriterer meg litt at du stikker av og ikke vil følge opp på denne påstanden din (så at du var innom og i gang med å skrive, men trakk deg).

Kan jeg få lov å svare for deg;? Det er egentlig fordi du personlig syns muslimer er kulere og mer spennende enn Kristne, at du sier det du sier. Am I right or am I right ?

Eller hvordan vil en "samfunnsvinner med bra utdannelse" forklare, hvorfor det er i tråd med høyere samfunnsstatus(?) å like muslimer mer enn Kristne ?

Lenke til kommentar

LSK-trener Magnus Haglund bortvist fra Gardermoen etter bombe-spøk

Man trenger ikke å få utenlandske terrorister til Norge, når politi og vektere kan gjøre en mye bedre jobb i å terrorisere befolkningen. Uansett om et terrorangrep lykke eller ikke, får man mindre frihet og mer frykt i samfunnet.

Kom til å tenke på dette sitatet av Benjamin Franklin: People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both.

Skal vedde på at de fleste føler seg mindre trygg etter at man fikk vite om denne trusselen og etter at politi og forsvar mobiliserer, enn før til tross for at sikkerheten er bedre nå enn før vi fikk vite det.. Jo mer man sitter å leser og tenker hvis ditt og hvis datt, jo mer urolig og redd blir man. En politistat har aldri vært og vil aldri bli malen for et godt samfunn. Jo mindre politi og sikkerhetspersonell - jo bedre.

Endret av Irrasjonell
Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2014/07/25/nyheter/innenriks/terrortrusselen_mot_norge/pst/34504938/

Her er noe interessant og nytt (?):

Etter det Dagbladet erfarer kom den første informasjonen om terrortrusselen fra en utenlandsk etterretningstjeneste.

Terrorekspert Kjetil Stormark sa i Dagbladets livesending tidligere i dag at det er logisk at USA er involvert.

- Tipsene kan ha kommet fra amerikansk etteretning, enten CIA eller NSA. Det er logisk at USA er involvert, blant annet fordi de uttaler seg til amerikanske nyhetskanaler, sier terrorekspert Kjetil Stormark i Dagbladets livesending.

Han "glemmer" MOSSAD

Trusselbildet var forøvrig mot europa generelt, mens Norge da skal ha vært spesielt nevnt ifølge "etterretning".

De eneste som kan ha noe gevinst ut av generelt terrorfrykt og skape eller snu stemningsbølge, er Israel. De pådrar seg mye sinne fra folk europa i disse dager pga. Gaza-massakrene.

MOSSAD har plantet dette falske sporet, de har kanalene til det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

LSK-trener Magnus Haglund bortvist fra Gardermoen etter bombe-spøk

Man trenger ikke å få utenlandske terrorister til Norge, når politi og vektere kan gjøre en mye bedre jobb i å terrorisere befolkningen. Uansett om et terrorangrep lykke eller ikke, får man mindre frihet og mer frykt i samfunnet.

Kom til å tenke på dette sitatet av Benjamin Franklin: People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both.

Skal vedde på at de fleste føler seg mindre trygg etter at man fikk vite om denne trusselen og etter at politi og forsvar mobiliserer, enn før til tross for at sikkerheten er bedre nå enn før vi fikk vite det.. Jo mer man sitter å leser og tenker hvis ditt og hvis datt, jo mer urolig og redd blir man. En politistat har aldri vært og vil aldri bli malen for et godt samfunn. Jo mindre politi og sikkerhetspersonell - jo bedre.

Du får komme opp her nord, ikke noen stor endring i beredskapen her i området.

Lenke til kommentar

Han "glemmer" MOSSAD

Trusselbildet var forøvrig mot europa generelt, mens Norge da skal ha vært spesielt nevnt ifølge "etterretning".

De eneste som kan ha noe gevinst ut av generelt terrorfrykt og skape eller snu stemningsbølge, er Israel. De pådrar seg mye sinne fra folk europa i disse dager pga. Gaza-massakrene.

MOSSAD har plantet dette falske sporet, de har kanalene til det.

Det var faktisk ikke så dumt sagt det der..

Det har jo vært mye bråk i media hvor Israel får en del pepper for å bombe uskyldige.

Dette gir jo både motiv og logikk...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...