Gå til innhold

PST varsler Terrortrussel - Jihadister fra Syria står bak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tidligere idag:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/terrorisme/pst-sjef-terrorhandling-planlagt-i-norge-om-faa-dager/a/23260232/

– Informasjon vi har mottatt er at det dreier seg om en tidsavgrenset periode dette kan skje. Om det dreier seg om fem dager eller ti dager er utydelig for oss, men det vil ikke vare frem til jul, sier Bjørnland.

Hun ønsket ikke å kommentere hvordan eller fra hvem PST fikk vite om den dramatiske trusselen.

"Avslørt" i kveld:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/terrorisme/bt-fersk-antiterror-gruppe-fant-trusselen-mot-norge/a/23260509/

Fersk antiterror-gruppe bidro til å finne trusselen mot Norge

Felles kontraterror-senter ble opprettet på anbefaling fra 22. juli-kommisjonen etter terroranslaget mot Norge i 2011. Gruppen bidro til å avdekke terrortrusselen.

Kunne hun ikke likså godt opplyst dette med det samme?

btw, passasjen "fem eller ti dager" vil det si at det blir mobilisering opptil ti dager?

Lenke til kommentar

Vi nordmenn klager ganske mye, men jeg synes det vi er ikke noe bedre til å integrere oss.

Vi har egne skoler, skal på død og liv gå i 17. Mai tog, ha norske sjømannkirker over alt i verden, kun lese norske aviser, bo i norske ghettoer i Spania. Men det er lov når vi gjør det....

Endret av Megaoctane
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vi nordmenn klager ganske mye, men jeg synes det vi er ikke noe bedre til å integrere oss.

Vi har egne skoler, skal på død og liv gå i 17. Mai tog, ha norske sjømannkirker over alt i verden, kun lese norske aviser, bo i norske ghettoer i Spania. Men det er lov når vi gjør det....

Veldig dårlig sammenligning, men du skal ha for forsøket.

Forskjellen her er att vi ikke prøver å prakke på noen en religion (værtfall ikke de aller fleste av oss) og Nordmenn og Spanjoler går nok meget bedre overens kulturmessig, enn muslimer gjør med oss og de fleste i europa generelt. Når man får et multikulturelt samfunn med religion og forskjellige måter å leve på, så går det til helvette til slutt, men dette makter ikke venstresiden å innse.

For min del kan også kristendom og kirke forøvrig avskaffes da dette er tullball og vås sammen med Islam. Men Islam er per nå den største trusselen i Europa.

Endret av FiveInline
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tidligere idag:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/terrorisme/pst-sjef-terrorhandling-planlagt-i-norge-om-faa-dager/a/23260232/

– Informasjon vi har mottatt er at det dreier seg om en tidsavgrenset periode dette kan skje. Om det dreier seg om fem dager eller ti dager er utydelig for oss, men det vil ikke vare frem til jul, sier Bjørnland.

Hun ønsket ikke å kommentere hvordan eller fra hvem PST fikk vite om den dramatiske trusselen.

"Avslørt" i kveld:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/terrorisme/bt-fersk-antiterror-gruppe-fant-trusselen-mot-norge/a/23260509/

Felles kontraterror-senter ble opprettet på anbefaling fra 22. juli-kommisjonen etter terroranslaget mot Norge i 2011. Gruppen bidro til å avdekke terrortrusselen.

btw, passasjen "fem eller ti dager" vil det si at det blir mobilisering opptil ti dager?

Tja, avslør og avslørt, jeg kan ikke se at dette skal være av interesse engang, om trusselen er oppdaget av PST eller om den er oppdaget av en av PST's samarbeidspartnere er da temmelig likegyldig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er vel ikke mye kaos i norske "ghettoer" i spania

Tror ikke du får en roligere og tryggere ghetto. Haha

• Liker 1
Lenke til kommentar

Beredskapen er veldig forskjellig fra de ulike politidistriktene. Oslo og Østfold politidistrikt har økt beredskapen på alle mulige punkter. Faren min jobber i Follo politidistrikt og de har ikke fått beskjed om å øke beredskapen på en tydelig måte.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke en terrorist jeg assa, bare fordi jeg har samme maske. Makan! :tease:

Neinei, og politiet trodde nok heller ikke det var snakk om terrorisme, men en slik maske kan tross alt missforstås av engstlige sivile når dem ser folk går rundt med V for Vendetta maske rett etter terrorstrusselen.

Endret av Quote
Fjernet siteringspyramide. Quote, mod.
Lenke til kommentar

Neinei, og politiet trodde nok heller ikke det var snakk om terrorisme, men en slik maske kan tross alt missforstås av engstlige sivile når dem ser folk går rundt med V for Vendetta maske rett etter terrorstrusselen.

Jeg kan godt skjønne det, men folk må også tenke over at denne "Guy Fawkes-sagaen" ikke er en potensiell terror-trussel. Håper folk ikke misforstår meg her :p

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Jeg kan godt skjønne det, men folk må også tenke over at denne "Guy Fawkes-sagaen" ikke er en potensiell terror-trussel. Håper folk ikke misforstår meg her :p

Nei, men masken er brukt til små-terror av folk som har blitt inspirert av filmen før.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Tidligere idag:

"Avslørt" i kveld:

Tja, avslør og avslørt, jeg kan ikke se at dette skal være av interesse engang, om trusselen er oppdaget av PST eller om den er oppdaget av en av PST's samarbeidspartnere er da temmelig likegyldig.

Enig at det er bagatelmessig, men uten den kunnskapen satt man med inntrykket av at det er info de har fått fra utenlandsk etterretting.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Jeg ser en god del av dere som kommenterer her gjør den største amatør feilen det går ann å gjøre, og det er rett og slett å undervurdere politiet.

<udugelig politi> <lett å gjøre noe i norge> er et par sitater fra kommentarer som sier det.

Tror dere politiet er dyr eller noe? De har da like stor iq og hjerne som resten av dere, de er utspekulerte og lure, vet hvordan man skal gjøre ting her i landet.

Dette med terror trusselen så skal jeg love dere at politiet har tålig god kontroll fordi all media nå er ikke bare en liten brikke i strategien men det er den aller største brikka som finnes i hele kabalen. Tror dere virkelig politiet ikke vet hva de gjør og hvilke ord som skal ut i media og alt sånn.

Vi i norge har ikke så god erfaring med slike hendelser, men vi hadde breivik. Hvor mye refs fikk ikke politiet og staten for det? En jævla god del.

Tror dere virkelig staten og politiet lar dette skje igjen, og spesielt i en 500x farlugere situasjon enn med breivik.

Dere som tror at politiet er udugelige og norge er lett mål har heldigvis feil.

Politiet ligger alltid 3 steg foran den eventualle kriminelle i tankegang og strategi og forskjellige situasjoner og løsninger.

Politiet går ut i media og økt allt sikkerhet pg er forberedt av en grunn. Den grunnen er at de vil ikke at disse folkene skaø få sjangs til å gjøre noe i første omgang, det er så de selv kan se at norge kødder faen ikke. Og at hvis de skulle kpmme så skal vi faen med sørge for åfå tatt de jævlane pronto.

Og dette, selv med elendig ordforråd, var det beste jeg har lest i denne tråden så langt. Har ingen agenda eller konkrete meninger om politiet (har aldri snakka med de faktisk) men jeg stoler faktisk på at de gjør en god jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...