berre Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Heisann! Kan en bruke et hvilket som helst miniDV kamera ved overføring til PC, eller er det forskjell i kvaliteten på "leseprosedyren" Det vel ikke så mange måter å forstå et digitalt signal på så jeg antar at det ikke har noe å si. Jeg har materiale som er filmet med en Canon XM2, men tenker å bruke et langt billigere kamera for overføring til PC (XM2'n er desverre ikke min) Mulig jeg er forklarer meg litt krøkkete, men jeg håper det er mulig å forstå spørsmålet. :-) Berre Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Så lenge du bruker firewire, og captureprogrammet ikke forandrer codec, så vil du beholde kvaliteten. Kvaliteten på overføring via USB avhenger av kameratype, men er alltid dårligere enn firewire. Lenke til kommentar
sarc Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Har erfaring med at bytte av kamera ikkje er gunstig for avspeling og capture. Brukte ein Sony til å filme i LP-mode. Ved avspeling av same tape i eit Canon-kamera var lyden hakkete og delvis vekke. Lenke til kommentar
berre Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 Hei sarc! Har du noen formening om hvorfor det ble sånn? Trodde det var standariserte protokoller. :?: :-) Berre Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 LP er ikke nødvendigvis standard mellom kameramerker. Unngå det for all del, hold deg til SP. Lenke til kommentar
sarc Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Er ingen ekspert her. Har lest ein eller annan stad - her eller på http://www.camcorderinfo.com - at det kan skape problem ved avlesing av DV-tape på andre kameraer enn opptakskameraet. Når det gjeld innstilling på LP, så var dette eit eingongstilfelle. Nokre tabbar skal ein gjere i opplæringstida... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Har filmet med Sony VX2000 og ett eldre Panasonic 3CCD kamera. For overføring til PC'n og tilbake til tape, brukte jeg ett Canon MV550i (billig kamera). Det fungerte bra. Jeg vil anbefale å bruke ett billig kamera som player og recorder på datamaskinen, da det sliter en del på mekanismen... dumt å slite ut mekanismen på ett dyrt kamera på dette. Kan spare penger på lang sikt om man har ett billigkamera til dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå