Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Bytte stift i kontakt på styreenhet

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har gjort dette før. Er det muligt å få kjøpt kun de metalstiftene på enden av vær ledning. 3 ledninger på styreenheten for kjølesystemet er så dårlige at de ikke vil funke stort lengre. En har allerede røket og de 2 andre er på god vei. Dette fører da til at begge kjøleviftene går på max, det lyser en varsellampe og ac funker ikke!! Skal på den lokale opelforhandleren i morgen, men har lite håp om å få noe annet svar enn at hele ledningsnettet på byttes. Det er en Svart Opel Zafira 2003, 2.0 DTI som står i sola med svarte seter, svart dasjbord og nypåfyllt ac

Endret av Fjernsyn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Er dette kontakter i en skjøt i ledningen, eller er det kontakter i enden på en ledning som går inn i noe? Dersom det er skjøt på en ledning, kan du kappe de ledningene som har dårlig kontakt og legge en kobling utenom kontakten.

Lenke til kommentar

De bør finnes løse. (Om ikke, så er det et bilmerke jeg ikke ville valgt flere ganger...) Men det er mulig bilforhandleren må lete litt i delekatalogen; kanskje finnes det en egen side med bare elektriske kontakter og -stifter, slik som i eksemplet mitt under (det gjelder riktignok traktor, ikke bil...)

post-6866-0-27331900-1406200002_thumb.png

Lenke til kommentar

Fikk det svaret jeg forventet på den nærmeste opelforhandleren. Ringte til det annet opelverksted som viste hva jeg snakket om med en gang å kunne fortelle meg at det var matriell som de alltid hadde på lager . Kjøpte 3 stk som satt fast i 50cm med ledning, så nå funker ac som bare det igjen.

Endret av Fjernsyn
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...