Gå til innhold

Vil dette lønne seg fremfor waterchill?

Anbefalte innlegg

Jeg driver og vurderer å kjøpe vannkjøling, og er ute etter god ytelse og forholdsvis lav pris. Dette er et oppset jeg har kommet frem til som jeg synes virker bra, og som ligger rett under grensen for hva jeg har råd til:

CPU: Danger Den Maze 4 AMD

GPU: Danger Den Maze4 GPU blokk

NB: Danger Den Z-Chip chipset blokk

Pumpe: Aqua Bee UP1000 Vannpumpe

Radiator(er): 2 stk HW-Labs Black Micro Coolmetal

Tank: NC Bay reservoir

Slangene jeg har tittet på er vanlige silikonslanger 2 meter, og i tilegg noen slangeklemmer (disse står det at er til PVC slanger, vil de fungere til silikonslanger? kan ikke se noen grunn til at de ikke skal gjøre det jeg, men... :shrug: ). Alt dette er fra Netconnection, og den samlede prisen med frakt er på: 3877kr.

Det jeg lurer mest på er om jeg vil få noe særlig bedre ytelse enn med waterchill, eller om jeg liksågodt kann kjøpe det og spare litt penger... I tilegg lurer jeg på om noen vet om den pumpen støyer mye...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da tror jeg at jeg skal gjøre det, men er pumpa noe god? Har ikke funnet mye info om denn... Er på jobb så kan ikke sitte konstant å søke heller...

edit: Leste igjenom testen av Maze4 en gang til og bare lurte på om finishen virkelig har blitt bra... Noen som har blokka som kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar

Har en Aquabee UP1000 selv. Det du skal være klar over er at det er kjent at flere Aquabee pumper har startproblemer(link). Men når de først går, så stopper dem ikke :) Angående støynivå så er den helt ok, dvs den ligger ca på samme nivå som alle andre akvariepumper.

Angående ytelse så hadde det vært spennende å fått vite. Black Ice Micro er ikke noen state-of-the-art radiator akkurat. (review). Men hvordan det går med 2 stk tør jeg ikke spå

Lenke til kommentar

hmmm, ikke så veldig god anmeldelse da... Grunnen til at jeg vil ha 2 små er at jeg ikke har plass til 1 stor, uten store moddifikasjoner på kabbinett og det vil jeg helst ungå... Er det noen andre i samme størrelse som er bedre? Flasser Coolmetal versjonen også? Eller er ikke den lakkert? Hva med Maze 4 finishen? Er den god? Eller er den som den overklokking.no motok fortsatt?

Lenke til kommentar

BIE som i Black Ice Extreme? Skulle helst hatt 80mm, fordi jeg allerede har vifter, og plasser til å dem... Med 120mm må jeg modde igjen, og har som sagt ikke så veldig lyst til det... Men burde ikke ytelsen bli ganske god med 2 stykker? Tror ikke jeg klarer å få plass til 3 hverken i kabb eller på budsjett... Er egentlig allerede litt for dyrt, men vil ha noe bra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...