Gå til innhold

Uklart bilde ved avspilling av opptak i videokamera

Anbefalte innlegg

Jeg har en del videofilm som jeg har tatt opp med et digitalt videokamera Canon MV690. Det er brukt miniDV kassetter, og jeg har mange av disse med mange interessante filmer. Nå som MV690 kameraet er blitt ødelagt har jeg anskaffet et "nytt" Canon 3ccd digital video camcorder gl2 ntsc.. Men dette kameraet klarer ikke å spille av de gamle filmene riktig, selv om kassettene er like. Bildet blir uklart og feil encodet ser det ut til.

Oppsummert:

Jeg har brukt dette kameraet (Canon MV690) til å ta opp mye film for en del år siden:

141314790_Canon_MV690.jpg

Så har kameraet sluttet å fungere og jeg har kjøpt "nytt" Canon 3ccd gl2 for å spille av disse filmene:

CNV1011.detail.h.jpg

Men resultatet blir bare et uklart bilde, som ser slik ut:

IMG_20140723_235651.jpg

Som dere ser blir bildet ikke helt riktig, og en kan skimte en person, men det ser ut som om kodingen en feil.

Er det noen eksperter her som vet hva som kan være galt, og evt hvordan jeg kan får fixet problemet?

Endret av potetball
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå som MV690 kameraet er blitt ødelagt har jeg anskaffet et "nytt" Canon 3ccd digital video camcorder gl2 ntsc.. Bildet blir uklart og feil encodet ser det ut til.

Som dere ser blir bildet ikke helt riktig, og en kan skimte en person, men det ser ut som om kodingen en feil.

Hvorfor ikke velge PAL?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...