Gå til innhold

En tur på søpla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
for de som bor i Oslo, så tror jeg det står en konteiner full av gamle PC'er på resirkuleringsstasjonen på Brobekk og bare venter på en gjeng med casemodere :D

men kanskje det vare der el-asso var!?

Bor i Kr.sand så det var det nok ikke. Trikset er å komme i bil å late som en skal levere noe (hos oss er det gratis) ingen som sjekker bilen da du kjører ut ?

Rene luksusen her nede med gjennvinningsstasjon som er langåpen 1 dag i uka og lørdagsåpent.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fant:

1 midi-tower m/200w psu, litt ødelagt front

1 mini-tower qdi hk m intel p2 400 mhz, tnt2 skjermkort, 8,4gb harddisk 128mb ram, cd-rom, lydkort MED win98 installert

1 midi-tower m/ intel 166mhz, 32mb ram, cd-rom, lydkort, skjermkort...

1 120x120mm vifte, diverse ting jeg har bruk for.

Skal finne 1-2 stk 15-17" skjermer der.

til å eksperimentere Linux på 400mhz maskinen. og er verdi anslått ca 2000 kr.

Lenke til kommentar
Fant:

1 midi-tower m/200w psu, litt ødelagt front

1 mini-tower qdi hk m intel p2 400 mhz, tnt2 skjermkort, 8,4gb harddisk 128mb ram, cd-rom, lydkort MED win98 installert

1 midi-tower m/ intel 166mhz, 32mb ram, cd-rom, lydkort, skjermkort...

1 120x120mm vifte, diverse ting jeg har bruk for.

E jo reine konge dater det på skolen...

Bor i Kr.sand så det var det nok ikke. Trikset er å komme i bil å late som en skal levere noe (hos oss er det gratis) ingen som sjekker bilen da du kjører ut ?

Rene luksusen her nede med gjennvinningsstasjon som er langåpen 1 dag i uka og lørdagsåpent.

Det kan vera ein fordel om det koster penge for da er det mindre forskjell på vekta...

Lenke til kommentar

På en søppelfylling er det nødt til å være en viss kontroll på hvem som er der og hvor de beveger seg på grunn av fare for personskade. Det er ikke for å hindre at folk tar med seg det de finner interessant - som regel får du ta det du trenger uten omkostninger, så lenge det ikke er snakk om helseskadelige ting. Og det heter ikke søppel - det heter ressurser. Det lærte jeg i løpet av 3 sommre som miljøarbeidervikar på Hålogaland ressursselskap DA. :)

Lenke til kommentar

Diverse sensetiv info fra sjukehus osv. Men hvorfor i al verden kan ikke slik info behandles før den blir sent på søpla eller bli sendt et annet sted slik at annet søppel kan bli brukt. Var en fyr som fant nye ikke utpakka møbler på en søplefylling og innreda huset med det.

Lenke til kommentar

Dynga var en ekstremt god venn av meg og mine kamerater, men det var før Politimester Bastian tok oss på fersk gjerning inne i elektronikkhallen på gjenvinningsområdet :grine: :cry: Da var moroa slutt (ihvertfall for en stund ;) ), men jeg og kompisene mine fant så ekstremt mye bra der at det er helt sykt!!!Dynga ruler ass!!!Dere skulle bare ha sett alle de høyttalerne og forsterkerne jeg har funnet der!!!Utrolig hva folk kaster sier nå bare jeg :D

Mvh Tomzern :yes:

Lenke til kommentar

Jeg snakker om en miljøstasjon.. der man leverer ting for resirkulering..

litt ryddegere der enn på fyllinga!

men jeg tviler på om det er lovlig å ta meg seg ting.. som sagt så skal det enten spesialbehandles eller resirkuleres til nye produkter! Så det blir nok til at du må gjemme fangsten under et teppe i baksetet :yes:

Det er dessuten ikke vekt der siden det er gratis å levere der

Lenke til kommentar
Dynga var en ekstremt god venn av meg og mine kamerater, men det var før Politimester Bastian tok oss på fersk gjerning inne i elektronikkhallen på gjenvinningsområdet :grine: :cry: Da var moroa slutt (ihvertfall for en stund ;) ), men jeg og kompisene mine fant så ekstremt mye bra der at det er helt sykt!!!Dynga ruler ass!!!Dere skulle bare ha sett alle de høyttalerne og forsterkerne jeg har funnet der!!!Utrolig hva folk kaster sier nå bare jeg :D

Mvh Tomzern :yes:

Brukte du noe av de tingen du tok med hjem eller solgte de?

Selv fant jeg 2 stk loddemaskin med 35w effekt på hver.

En hel maskin med 400mhz, 128mb, 8.4gb...og en GVC skjerm, skal finne en til skjerm :-D, fant en liten sykkel :-D

Lenke til kommentar

På miljøstasjon-tingen vi har her blir de sure hvis folk under 18-år kommer for å se etter ting, men faren til en kamerat av meg er av og til med oss, og då sier de aldri nei. Han har forresten loftet fult av gamle datamskiner og TV'er som funker...:D

EDIT: leifer

Endret av sluffy
Lenke til kommentar

forslag til gamle cpuer:

finn en drill, bor et hull i det ene hjørnet og bruk det til nøkkelring :)

(har en cpu hengende på pinalhuset mitt nå :D )

EDIT: faren til en kamerat av meg ferer og tar noen ting et datautstyselskap skal kaste,

liste over noen ting, alle virker helt fint og er ikke engang tatt utav embalasjen :

3 stykk LCD display, ganske store

25 skiklig gode lydkort

1000vis av strips

1000vis av leds

1 microfon med høytaler og en mini mixe sak

1overvokingskamera

mangen 512 små kort (slike du har på kamerar og slik)

og myyye mer (dei har en stooor hylle i garasjen fylt av disse tingene)

Endret av MagE
Lenke til kommentar
På miljøstasjon-tingen vi har her blir de sure hvis folk under 18-år kommer for å se etter ting, men faren til en kamerat av meg er av og til med oss, og då sier de aldri nei. Han har forresten loftet fult av gamle datamskiner og TV'er som funker...:D

Najs tid ( 13:37 ) *Off-Topic* :p

Lenke til kommentar

Najs tid ( 13:37 ) *Off-Topic* :p

er faktiskt 12:37 hos meg :p

sluffy Skrevet 30/11/2003 : 12:37
Lenke til kommentar
Det blir vel som å kjøpe ei brus, pante tomflasken å så gå inn på bakrommet og ta ut flasken gjenn. Noen taper på det...

Men nå kom jeg til å tenke på det miljø gebyret som er på ting vi kjøper i dag...Kræsjer du inn en TV på dynga så må du vel bla opp en 100 lapp, men er ikke det allerede betalt som miljø gebyr?

Folk kaster for det meste bare søppel, men bedrifter kan finne på å bytte ut gamle ting med nye uten at det feiler det noe, sikkert mye bra skrap på dynga.

En luring kastet en ny X-Box som var moddet og greier, bare pga at CD-Rom'en var litt rar, han hadde nokk av penger så han ga blanke å trashet den "gamle" og kjøpte en ny. Orket ikke no garanti CD-Rom bytte pga moddingen. Det er 1000vis av sånne historier.

En annen fikk seg helt ny bilstereo, det må ha vært en serie med feil på eller no som hadde blitt dumpet, plastforseglingen på den nye spilleren var ikke brutt engang. Det var skrevet en stor fet rød F på plasten og det var en Pioneer modell som var 1 år gammel tror jeg. Spiller vist som bare den.

Gull går det også ann å finne, på noen kretskort er det noen fester for å skru fast ledninger som stikkes inn, plukke av og selge til gullsmed. Var vist bare 12 eller 18 karat, men mange kontakter.

1. Du må betale for å kaste søpla på dynga

2. Du har betalt masse avgifter når du kjøpte det som skal kastes

Og du mener at vi skal betale for oss?!!!

Lenke til kommentar
har blitt en stund siden sist nå desverre. fant noen psu-er diskettstasjoner ,og kjøleribber der. Håper det ikke er lenge til vi skal dit igjen. fant en cpu og...lurte på om jeg skulle bruke den som kam.

Cpu funker utmerket som kam, spesielt hvis de er litt eldre slik at det ikke for mange pinner. Klart håret har godt av å bli gredd med gull kam :)

Nå blir håret glatt og fint :thumbs: . Endelig noe jeg kan bruke den gamle pentiumen jeg tok fra loppis til.

Lenke til kommentar

her i tromsø, er det heller ikke lov... tror jeg :yes: men det er noen ganger en snill mann som lar oss hente stuff... masse bra der! MASSE vifter som er helt brukbare bare du oljer og tørker litt støv ifra dem... og kjører de på 7 volt så de ikke bråker så mye. Men vi må komme før de har veid allt det brae (skrotet) :green: Idiotisk å bare la det renne rett i kværna når vi kan utvikle våre egenskaper innenfor data med et par eksperimenter. ;)

Lenke til kommentar

renovasjonsverka burde begynne med ein eigen plass der datautstyr ligg fritt tilgjengeleg for å forsyne seg av slik at ein berre kan gå å forsyne seg. Så kunne dei f.eks. tømme der den 1. i kvar månad for å unngå at skrot hopar seg for mykje opp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...