el-asso Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 En lørdag for en stund siden var jeg på søpla (Gjenvinningsstasjon heter vist nå) for å dumpe en gammel TV. Og hva får mine store blå se ?, ganske riktig, en container full av gamle Pc-er. Selv er jeg totalt uerfaren innenfor casemodding og har foreløpig bare noen ganske diffuse planer om å bygge ett kabinett fra bunnen av. Kom til å tenke på dette da jeg skumma gjennom forumet her på jakt etter ideer og leste om en som ville kjøpe et billig Q-Tec kabinett for å pelle ut hk- brett og festebraketter. Poster dette i tilfelle det er noen som enda ikke har tenkt på søpla som en kilde til gratis deler. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Har en kamerat som ikke bor langt fra en slik resirkuleringsstasjon, han får tak i de merkligste ting. Tar en tur opp dit fra tid til annen da jeg må se hva han har fått tak i. Kan faktisk få tak i mye nyttig, han fant bla, 3 store, sterke vifter som kan brukes til div. ting. Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Fetter'n min har ett anlegg som få har, fra søppelfyllinga Han har funnet 12-13 forsterkere, osv på fyllinga. Og det rister i hele huset når han spiller Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg fant en gressklippermotor som jeg brukte som motor på en olakjerre Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Fant ein 20" fult funksjonell TV Var ein som fant ein del taknisk utstyr, forsterkere, høyttalere, cd-spillere. Me har ei søppelfylling, men den er så grisete og greier, men plasser der PCer, TVer og anna elektrisk utstyr blis plassert i eigne kontainere fins det masse morro. Eg pella også ut 10-12 vifter fra strømforsyninger på PCene som skulen skulle kaste, og tok med 2 14" skjermer. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 noen som vet om en slik søppelfylling hvor man kan "græbbe" lit søppel uten å bli anmeldt som er i nærheten av oslo? har sett på alnabru.. men der har de kameraovervåkning og hele pakka... og jeg har IKKE noe lyst til å bli anmeldt eller å få bot... Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 spør om du får kjøpe av dem da.."sikkert ikke så "veldig" dyrt da" Lenke til kommentar
drbass Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Skjønner ikke hvorfor man skal bli annmeldt for å ta andres søppel. Heller at noen får bruk for det enn at det bare kastes. Ikke rart at bruk og kast samfunnet får utviklet seg, når staten fører en slik politikk Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 godt poeng der... :-) kanskje du kan skrive et saklig brev til statsministeren eller noe... synes selv det er idiotisk, og han som fant på det der, burde fått seg en på trynet!! Lenke til kommentar
Izex Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Det blir vel som å kjøpe ei brus, pante tomflasken å så gå inn på bakrommet og ta ut flasken gjenn. Noen taper på det... Men nå kom jeg til å tenke på det miljø gebyret som er på ting vi kjøper i dag...Kræsjer du inn en TV på dynga så må du vel bla opp en 100 lapp, men er ikke det allerede betalt som miljø gebyr? Folk kaster for det meste bare søppel, men bedrifter kan finne på å bytte ut gamle ting med nye uten at det feiler det noe, sikkert mye bra skrap på dynga. En luring kastet en ny X-Box som var moddet og greier, bare pga at CD-Rom'en var litt rar, han hadde nokk av penger så han ga blanke å trashet den "gamle" og kjøpte en ny. Orket ikke no garanti CD-Rom bytte pga moddingen. Det er 1000vis av sånne historier. En annen fikk seg helt ny bilstereo, det må ha vært en serie med feil på eller no som hadde blitt dumpet, plastforseglingen på den nye spilleren var ikke brutt engang. Det var skrevet en stor fet rød F på plasten og det var en Pioneer modell som var 1 år gammel tror jeg. Spiller vist som bare den. Gull går det også ann å finne, på noen kretskort er det noen fester for å skru fast ledninger som stikkes inn, plukke av og selge til gullsmed. Var vist bare 12 eller 18 karat, men mange kontakter. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 (endret) Gjennbrukstorg heter det hos oss på Stjørdal. Har blitt kastet ut derifra mange ganger for de sier at vi roter sånn.. Bruker somregel å være to kontainere med stash i! Jeg har funnet: - En fint virkende (men gammel) 17" - 2 Høyttalere der den ene diskanten var sprengt. Ljudia fiksa den biffen - 13GB harddisk, funker fint til flyttbar disk i harddisk-skuffene jeg fant. - 500MHz Intel P3 prossesor på et gammelt VIA kort. - Fisher 150watt forsterker, lysene i front virka ikke og noen sikringer var sprengt. - 20-30 Cdrommer og 20-30 Harddisker (10MB- til 800MB-disker ) - En del tastatur og mus - Fullt virkende C128!! /m floppy og joystick (skjermen funka ikke *buhu*) - ISA Radio kort.. Funker fint til radio i pc'n som står neddi en kjeller til en kompis ------------------- Pluss pluss masse rart, 386pc'er og sånn.. Men sånne Gjennvinningstorg får penger for å sammle inn og "selge" videre (til staten tror jeg det er), men om man tar med seg et kort her og en cd-rom der så... Men harddisker er det ikke lov å ta med seg, for de kan inneholde masse rart.. (who cares?) Endret 24. november 2003 av BeFs Lenke til kommentar
drbass Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Angående det med den avgiften (miljøavgiften) så tror jeg grunnen til at man fortsatt må betale denne avgiften er fordi den kun har vært i funskjon i 3-4 år?, og at man derfor har endel gammelt skrot som det ikke er betalt for Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Var oppå søppelfyllinga idag, fikk ikke lov å lete folk hadde vært der og rota før meg. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 har blitt en stund siden sist nå desverre. fant noen psu-er diskettstasjoner ,og kjøleribber der. Håper det ikke er lenge til vi skal dit igjen. fant en cpu og...lurte på om jeg skulle bruke den som kam. Lenke til kommentar
drbass Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 har blitt en stund siden sist nå desverre. fant noen psu-er diskettstasjoner ,og kjøleribber der. Håper det ikke er lenge til vi skal dit igjen. fant en cpu og...lurte på om jeg skulle bruke den som kam. Cpu funker utmerket som kam, spesielt hvis de er litt eldre slik at det ikke for mange pinner. Klart håret har godt av å bli gredd med gull kam Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 har blitt en stund siden sist nå desverre. fant noen psu-er diskettstasjoner ,og kjøleribber der. Håper det ikke er lenge til vi skal dit igjen. fant en cpu og...lurte på om jeg skulle bruke den som kam. Cpu funker utmerket som kam, spesielt hvis de er litt eldre slik at det ikke for mange pinner. Klart håret har godt av å bli gredd med gull kam Litt luksus må man få ha... Lenke til kommentar
drbass Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 En ting som jeg må legge til, håret blir veldig glatt og glansfullt også. Og hvis du vil ha hold som varer, legg i litt artic silver Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 hehe må testes. Vel jeg testa den litt men de var litt skarpe de pinnene. kanskje jeg kan sløve de litt ned med ett eller annet. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Har en slik stasjon ikke langt unna der jeg bor, og der har jeg vært en del... Men datagreiene står inne, og på dagtid blir vi jaget bort om vi kommer, dessuten er det alarm (bare sirene) i området containerne med annen dritt står... Er av og til der og roter i metallcontaineren da... En gang kom en kompis innom og sa at de hadde oppdaga at ene porten sto åpen, så sykla vi opp, og gikk inn og forsynte oss Fant en del (3 stk) hovedkort med cpu (133-200mhz) så tok vi sakene og sykla bort... Har brukt delene til noe da, bygde en ekstremkjølt pappeske-pc av den raskeste cpu'en... Vi satte på en bedre kjøleribbe (m 60mm vifte) enn den som er i min pc, og to 80mm vifter som sugde inn... Støya som F... men holdt cpu på romtemp, så kjørte vi linux-cs-server... Prøvde å få den til å funke igjen for en uke siden, men da var hovedkortet dødt, og jeg gidda ikke bytte da bl.a kortet var stripsa fast, og vi hadde limt på kjøleribber på både NB og SB... Finner man deler til flere pc'er kan man sette opp cluster og få god ytelse, det tenkte vi å gjøre, men vi kom aldri så langt... Lenke til kommentar
drbass Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Okei her kommer ett triks, du må ikke gre deg langs hodebunnen men litt over. Da blir håret helt fenomenalt. Men noen ganger er det godt å klø seg i hodet med en cpu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå