Gå til innhold

[Løst] Salg av min gamle pc, lurer på prisantydning av pcn

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg nå har fått meg en splitter ny pc så vil jeg kvitte meg med min gamle pc.

Her er innholdet i den:

Kabinett: Cooler Master HAF X Big Tower Sort

Hovedkort: ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366

CPU: Intel Core? i7 Quad Processor i7-960

CPU kjøler: Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan

PSU: Corsair Powersupply HX 850W

Ram: Corsair 10 GB

Lydkort: Creative SB Recon3D Fatal1ty Pro

GPU: ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA

SSD: Crucial RealSSD C300 2,5" 128GB

Noen deler er fra 2008 ish og resten er fra 2011/2012.

Noen som vet hva jeg burde kunne ta for dette her?

Har fått ett bud på 2000 kr så langt, vet ikke om jeg burde kunne ta noe spesielt mere for denne her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her må det da være mulig å gjøre noe, er det ett pent oppsett og du kan gå god for at maskinen fungerer fint gjenspeiler de delene der en rig til 7000,- nypris, prismessig, i mine øyne. Legg den ut for 5000,-på Finn så får du nok napp, er den derimot ikke kjempe rask, som den burde være, så er 2500 "påbygg" pris, komplett gamer pc - 4-5000,-

Altså, du kan sikkert kjøre ett 580gtx til(?) hvis strømforsyningen er god, kjøp ett sånt brukt for 7-800,- så har du jo en knallgod gamer rig!

Lenke til kommentar

Her må det da være mulig å gjøre noe, er det ett pent oppsett og du kan gå god for at maskinen fungerer fint gjenspeiler de delene der en rig til 7000,- nypris, prismessig, i mine øyne. Legg den ut for 5000,-på Finn så får du nok napp, er den derimot ikke kjempe rask, som den burde være, så er 2500 "påbygg" pris, komplett gamer pc - 4-5000,-

Altså, du kan sikkert kjøre ett 580gtx til(?) hvis strømforsyningen er god, kjøp ett sånt brukt for 7-800,- så har du jo en knallgod gamer rig!

Er ikke så mange som er ute etter 4-6 år gamle komponenter til 7k.

Lenke til kommentar

Den er bare brukt til normalt gaming forbruk og er ikke noe overklokket. Har selv satt den i sammen når jeg fikk delene. Har brukt den frem til mandagen, da min nye kom på døren :)

Men har aldri hatt noen problemer med den, alt har fungert meget godt etter min mening.

Eneste som bør gjøres er og blåse ut litt støv fra viftene, ellers så fungerer den godt, har aldri opplevd at den har godt varm enda i hvert fall, selv ikke nå i disse varme sommerdagene.

Lenke til kommentar

960'n med en god kjøler er ingen dårlig prosessor oppmot dagens budsjettmodeller. Sier ikke noen gir 7000,- for den, men brukt er ikke 4500,- noen dårlig sted.

For 3000,- bør du heller plukke den fra hverandre å selge den del for del.. Bare GPu'en, ssden, kabinettet og strømforsyninga får du 2000,- for. ( Jeg byr 3000, forøvrig, kan selge den for minst 4... )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...