kusokk Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Håper inderlig det er noen som kan hjelpe meg her. Jeg har elektriske vinduer på bilen min, som åpner seg helt om du trykker knappen helt ned ( er en ford mondeo 2006). Min mann hadde et lite uhell og klarte å kjøre ned ene bakvinduet, som da hadde to solskjermer på seg, sånne for barn som festes med sugekopper. Så nå sitter vinduet fast, siden ene sugekoppen ble med på turen inn i selve døren. Siden hverken han eller jeg er noen superflinke folk ang biler, lurer på om det er så "enkelt" om å skru av panelet på døren. kommer jeg til vinduet da? og jeg risikerer ikke å ende opp med å ødelegge hele døren om jeg skur det av? Håper noen kan svare meg før natten :-) Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Du risikerer å ødelegge en plastfilm som er limt på innsiden av døra, mellom dørtrekket/panelet og metallrammen. I verste fall må den byttes for å få døra tett, og det er litt jobb. Lenke til kommentar
kusokk Skrevet 23. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2014 Du risikerer å ødelegge en plastfilm som er limt på innsiden av døra, mellom dørtrekket/panelet og metallrammen. I verste fall må den byttes for å få døra tett, og det er litt jobb. Søren da! Burde kanskje få den på verksted da? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Nå snakker jeg om dørpaneler generelt, ikke Mondeo spesielt. Du kunne kanskje hørt med noen som har peiling på Mondeo om dette er en jobb man kan få til uten videre. Fordelen med å sette den på verksted er at du har en sterk sak hvis døra IKKE blir tett, men det koster jo noen kroner... Lenke til kommentar
kusokk Skrevet 23. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2014 Ja, du sier jo noe der.... vil jo helst ha en dør som er tett, Vestlandet er ikke kjent for å være velsignet med sol så alt for ofte... Får ta noen telefoner i morgen tidlig og se om det er noen som kan fikse det :-) Tusen Takk for hjelpen :-) Tusen takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Er vinduet helt nede? Eller får du tak toppen av det og kan hjelpe til med å trekke det oppover mens du kjører det opp med knappen? Som nevnt over skal man være litt nevenyttig/bilkyndig for å få av dørtrekket uten å ødelegge klipsene som holder det på plass, og plastfilmen (dampsperren) som er nevnt er viktig for å unngå fuktighet i døren ved kaldt vær, som vil gjøre at ting inne i døra (vindus- og låsemekanisme) fryser. Lenke til kommentar
kusokk Skrevet 24. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2014 Det er nesten helt nede. Prøvde å hjelpe til med å dra det opp, men det hjalp ikke. Nå skal jeg til en bil glass reparatør i dag, han sa han kunne fikse det for en kald cola :-) var visst veldig stille hos de denne uken :-) Tusen takk for hjelpen :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå