Gå til innhold

Tråden for studenter på UIO

Gavekort

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvordan dette blir mtp. karakterutskrift, så det overlater jeg til noen andre.

Siden du er helt ny på universitetet(?), så anbefaler jeg deg å følge normalt løp og komme godt inn i rutiner, før du gjør noe overilt. Føler du at du har tid og energi til noe mer, kan du jo alltids ta tilleggsemner ved et senere tidspunkt.

Endret av kj_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du er student kan du melde deg opp i de fagene det er ledig plass på, du trenger ikke registrere deg som enkeltemnestudent. Jeg tror jeg ville ventet med å ta ekstra fag, greit å bli vant med universitetet først. Og du velger til en viss grad selv hvilke fag du vil ha med i graden din, men så lenge du får bestått vil det stå på karakterutskriften.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge du er student kan du melde deg opp i de fagene det er ledig plass på, du trenger ikke registrere deg som enkeltemnestudent. Jeg tror jeg ville ventet med å ta ekstra fag, greit å bli vant med universitetet først. Og du velger til en viss grad selv hvilke fag du vil ha med i graden din, men så lenge du får bestått vil det stå på karakterutskriften.

Vet du om det er mulighet for å ta fag fag ved Hioa også. Tenker egentlig med å vente med ekstra tunge fag utenom et språkfag.

Lenke til kommentar

Jeg tok ekstra fag noen semestre, og det gikk bra, det, men det vil jo variere fra person til person og fag til fag.

Om du kan ta fag på HiOA må du nesten høre med HiOA eller studenter der om, og det er uansett ikke sikkert at fag på høyskolen kan brukes i en grad fra universitetet, så jeg ville hørt både med HiOA og instituttet ditt.

Lenke til kommentar

Husk på at en del emner har en del obligatorisk undervisning som lett kan kollidere med ulike ting.

Ja, det stemmer.Men har du tatt ekstra fag?

Jepp, det har jeg. To ganger, men ikke i løpet av mitt første semester! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I morgen braker det løs for min del, og jeg ser at oppmøtet er obligatorisk pga registrering. Helt greit.

Deretter står det at man skal slå følge med fadder ned til en tradisjonell og høytidelig velkomstseremoni. Er dette også obligatorisk? Har personlig ingen interesse av verken fadder eller seremoni, og ønsker egentlig bare å delta i studiene og drite i alt som skjer utenom.

Jeg er voksen, har familie og andre forpliktelser som går foran å henge etter folk som er ti år yngre enn meg utover ettermiddagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...