Merko Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Hei. Har 2x vanlige 24" BenQ skjermer og en U2913WM Alt har fungert greit frem til nå. Plutselig mens jeg igrunnen ikke gjorde noe spesielt, så gikk Dell skjermen av. Eller, skjermen er påskrudd, men fikk opp "no signal from computer" eller noe slikt. Slo den av og på. rebootet osv. men ingenting hjalp. Når jeg da satt skjermene som duplicat (viser likt bilde på begge), så fungerte den igjen, men så fort det ble extended, så gikk den i svart igjen. Bruker 1x DVI, 1x DVI>miniDP og 1x HDMI. Nå byttet jeg rundt på ledningene, slik at DELLen går rett i DVI utgangen på skjermkortet, uten at jeg bruker dvi > mini dp adapteret, men å vil ikke oppløsningen endre seg høyere enn 1920x1080, når skjermen egentlig skal klare 2560x1080. Tips til hva som kan være galt? Skjedde helt tilfeldig.. Veldig merkelig. :| Prøvd litt forskjellig som driver oppdatering, reboot, rekobling av ledninger osv, uten at det er noe fremgang. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Slik har skjedd noen ganger med 290 korta mine Den ene gangen ble det format c: Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2014 Slik har skjedd noen ganger med 290 korta mine Den ene gangen ble det format c: Har et HD 7970. Noe tips til hva som var årsaken? Skjedde som sagt helt ut i det blå når jeg rota rundt på skrivebordet. Skjermen gikk i svart med "no signal". Evt funnet en bedre løsning enn "format c" ? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Har opplevd lignende, og da funket det når jeg avinstallerte driverne og all annen nVidia-programvare først og så installerte nyeste driver etterpå. Bare driveroppdatering holdt ikke, så antagelig var det en eller annen settings-fil som var blitt korruptert. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Den ene gangen måtte jeg inn i sikkerhetsmodus og disable alt i oppstarten. Husker ikkje hva, men det var et eller anna som klikka sammen med Catalyst driveren. Du kan jo teste skjermen for seg selv? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2014 Ja, kan vel prøve. må sjekke om jeg finner en laptop som kan testes med.. HDMI fungerer vel dårlig i 2560 oppløsing? eldre laptop med en eldre hdmi kabel Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 (endret) Prøvd og bytte bios? (Denn lille bryteren på kortet) Endret 23. juli 2014 av MariusJS Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2014 Reinstallerte driver nå iallefall. hjalp ingen verdens ting. 1920x1080 kommer opp som høyeste oppløsning Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Reinstallerte driver nå iallefall. hjalp ingen verdens ting. 1920x1080 kommer opp som høyeste oppløsning 14.7 beta? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2014 Ok. testet skjermen på en laptop jeg fnat med HDMI kabel. fungerte fint da. Så nå fungerer det når jeg bruker en HDMI kabel fra dell til skjermkortet. Aner ikke hvorfor DVI ikke lenger skal fungere.. men nå er det iallefall løst inn til videre. ellers takk for rask respons folkens. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 (endret) Ok. testet skjermen på en laptop jeg fnat med HDMI kabel. fungerte fint da. Så nå fungerer det når jeg bruker en HDMI kabel fra dell til skjermkortet. Aner ikke hvorfor DVI ikke lenger skal fungere.. men nå er det iallefall løst inn til videre. ellers takk for rask respons folkens. Sikker på at du ikkje mekka noe med hz på en av skjermene? Denne svarte skjermen er typis amd greie. Iallefall hos meg. Endret 23. juli 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2014 Ok. testet skjermen på en laptop jeg fnat med HDMI kabel. fungerte fint da. Så nå fungerer det når jeg bruker en HDMI kabel fra dell til skjermkortet. Aner ikke hvorfor DVI ikke lenger skal fungere.. men nå er det iallefall løst inn til videre. ellers takk for rask respons folkens. Sikker på at du ikkje mekka noe med hz på en av skjermene? Denne svarte skjermen er typis amd greie. Iallefall hos meg. nja ganske. Som sagt. gjorde ingenting annet enn å snakke med en kamerat over skype. Hz'en sto på 60hz da, og 60hz nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå