Vaskemaskin123 Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Hei, jeg skal kjøpe noe på ebay for ca 60 kr. og jeg vil kjøpe 5 av den. og ebay forhandleren er i kina. noen sa til meg at jeg slapp toll da . stemmer det ?? Lenke til kommentar
Vaskemaskin123 Skrevet 23. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2014 har kjøpt noe på ebay en gang før. Fra england. Og den pakken het Royal Mail International Standard (Small Packets). og da slapp jeg toll + at jeg betalte over 200. er det noe som skjeer hver gang eller var det tilfeldig? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Toll slipper du på de fleste varer. Moms, derimot.. I utgangspunktet skal du betale moms dersom varen koster over 200, så du hadde flaks forrige gang. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Er opp og ned, enkleste måten å slippe toll på er jo hvis det er bortimot gratis frakt og da heller bestille samme sak 5 ganger, da slipper du hvert fall å bekymre deg for tollen Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Dersom vara kostar under 200 (utan evt. utanlandsk mva) slepp ein mva. sjølv om den ville ha vore dyrare inkludert frakt. Dersom vara er 200 eller meir må ein betale fortollingsgebyr + mva av heile beløpet (utan utanlandsk mva) inkl. frakt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå