Gå til innhold

Ustabil ny data, restarter i ett sett!

Anbefalte innlegg

nettopp satt sammen en ny data til far min;

Abit NF7-M

XP 2500+

Igloo Silent Breeze 462 II

256MB 333MHz DDR

80GB Maxtor

Maskinen er utrolig ustabil!

Når jeg satt sammen maskinen ville den ikke starte opp med ram brikken i DDR1 porten, men det funket i DDR2, byttet så tilbake til DDR1 igjen og da funket det....?

Omsider klarte jeg og innstallere xp på den, etter utallige forsøk og blåskjermer.. men nå restarter maskinen helt plutselig visst jeg prøver og åpne et prog eller lignende..

noen som har peiling?

det lyser rødt fra hk selv om maskinen er av, (sålenge strømkontakten står i) fant ikke noe om dette i manualen, lurer på om det er ei feilmelding eller det bare er der for og vise at maskinen er koblet til strøm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde noe av det samme problemet.. Satte sammen et nesten likt system for 2 dager siden, og min maskin restarter seg noen ganger... Spessielt hvis jeg legger ned vinduer av en eller annen grunn :roll:

Min maskin ville ikke starte i det hele tatt de første gangene den heller, og jeg måtte bytte kjøler (den som fulgte med cup) med en annen (som jeg kjøpte i tillegg) og da funket det! (nesten)

Jeg måtte så reinstallere win98 og så win xp 2 ganger før systemet var brukbart!

Nå har jeg bare problemer med at maskinen restarter seg, og jeg har sjekket temp. og den er på rundt 37 grader så det er ikke noe galt der!

Håper problemt forsvinner snart!

Noen andre som har samme problem?

Lenke til kommentar

Har fått testet med annen ram nå, 2x256 266MHz umerka ram, og nå kjører maskinen helt knirkefritt!

så nå må jeg vel få byttet ram brikken, men i hvilken?

bestillte en "ikke merke" ram, men det står da twinmos på den brikken jeg fikk fra komplett.. burde jeg bytte den i en ny twinmos eller en corsair brikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...