Mokkisjeva Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Hei hei Vet ikke om det er PCen som prøver å fortelle meg at jeg kansje skulle vært ute i den syke sommer varmen, men PC mister 2 av hardiskene mine hele tiden. Jeg kan sitte å spille, så krasjer plutselig spillet, så når jeg skal starte det på ny, så finner den ikke D: hvor spillet ligger. Det er 2 hardisker som hele tiden forsvinner, 1 HDD å 1SSD. Jeg restarter PCen kansje 10 ganger, så får den kontakt igjen med hardiskene, men så går det kansje 30min - 3timer så skjer det igjen. Av å til får jeg bluescreen bare av å surfe på nettet. Har funnet et "triks" som gjør det lettere for meg å finne ut om PCen vil fungere som normalt ved å gå inn i bios når jeg restarter, får å se om jeg finner hardiskene der. Så er det restart - bios - restart - bios osv. helt til jeg finner de i biosen, da kan jeg starte på normalt vis. Får også åpp at jeg ikke har marvell driver installert når jeg ikke finner hardiskene. La inn ny driver, funka fint 1 hel dag men så begynte problemet igjen... Har bytta sata porter også får å se om det hjelper, til ingen nytte. Har allerede bestillt nytt HK, men hadde ikkje gjort meg noe om jeg kunne funnet ut hva som er galt, kan jeg i det minste ha en backup PC =) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 (endret) Hvilket hovedkort er det snakk om? Og hard disker og SSD for den saks skyld. Veldig vanskelig å hjelpe uten å vite noe om hardwaren din. Se ellers denne posten når det gjelder hva vi trenger å vite. Endret 23. juli 2014 av Chavalito Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Hei. Du kan forsøke å bytte SATA kablene i tilfelle de er feilkilden. Kan du også fortelle noe om hvor gammel den harddisken er, mulig det er på tide å evakuere data på den. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 eventuelt kanskje dem ikke får nok strøm. Lenke til kommentar
Mokkisjeva Skrevet 26. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2014 Jeg fant ut prob. det var psuen :/ Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Tengte meg det. Jeg brukte mine evner som medium til å kommunisere med PC-en din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå