Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hardiskene "forsvinner" -bluescreen

Anbefalte innlegg

Hei hei

Vet ikke om det er PCen som prøver å fortelle meg at jeg kansje skulle vært ute i den syke sommer varmen, men PC mister 2 av hardiskene mine hele tiden.

Jeg kan sitte å spille, så krasjer plutselig spillet, så når jeg skal starte det på ny, så finner den ikke D: hvor spillet ligger. Det er 2 hardisker som hele tiden forsvinner, 1 HDD å 1SSD.

Jeg restarter PCen kansje 10 ganger, så får den kontakt igjen med hardiskene, men så går det kansje 30min - 3timer så skjer det igjen. Av å til får jeg bluescreen bare av å surfe på nettet.

Har funnet et "triks" som gjør det lettere for meg å finne ut om PCen vil fungere som normalt ved å gå inn i bios når jeg restarter, får å se om jeg finner hardiskene der. Så er det restart - bios - restart - bios osv. helt til jeg finner de i biosen, da kan jeg starte på normalt vis.

Får også åpp at jeg ikke har marvell driver installert når jeg ikke finner hardiskene. La inn ny driver, funka fint 1 hel dag men så begynte problemet igjen...

Har bytta sata porter også får å se om det hjelper, til ingen nytte. Har allerede bestillt nytt HK, men hadde ikkje gjort meg noe om jeg kunne funnet ut hva som er galt, kan jeg i det minste ha en backup PC =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...