BigFecup Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Nå skal dere få høre: Min mor kjøpte seg en Toyota Rav4 for en tid tilbake. Kjøpte den hos en bruktbilforhandler som importerte bilen fra tyskland. Da hadde den gått 52.000km. Men nå har verkstedet hun er hos fått mistanke om at km-telleren kansje er tilbakestilt p.g.a. flere reperasjoner. Deler som ikke har vært bytt på såpast "nye" biler. Denne forhandleren som hun kjøpte bilen av er kjent innen bilverkstedene som en "kjeltring". Min mor ringte biltilsynet og har fått tak i bilens reg. nr. fra Tyskland. Men hvordan skal vi få tak i f.eks. tyske eu kontroller for å se om det stemmer med km-tallet? Har noen av dere tips og råd? Kansje det er noen her som har vært borti det samme? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 I Tyskland er svindlerne beskyttet fordi det ikke er mulig å få ut informasjonen fra tidligere eu-kontroller for å sjekke kilometerstanden. Man må derfor vurdere den dokumentasjonen som foreligger ved kjøp av bil. I dette tilfellet er dette serviceheftet til bilen. Det er sannsynligvis mulig å skaffe navnet på forrige eier via registreringsnummeret, skaffe telefonnummeret og ringe vedkommende for å spørre hvor langt bilen hadde gått ved salget. Jeg har snakket med noen som fant ut av svindelen på denne måten. Hvilken årsmodell er bilen? Hvilke servicer har bilen hatt i Tyskland. Når ble disse servicene utført og av hvem? Lenke til kommentar
BigFecup Skrevet 23. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2014 I Tyskland er svindlerne beskyttet fordi det ikke er mulig å få ut informasjonen fra tidligere eu-kontroller for å sjekke kilometerstanden. Man må derfor vurdere den dokumentasjonen som foreligger ved kjøp av bil. I dette tilfellet er dette serviceheftet til bilen. Det er sannsynligvis mulig å skaffe navnet på forrige eier via registreringsnummeret, skaffe telefonnummeret og ringe vedkommende for å spørre hvor langt bilen hadde gått ved salget. Jeg har snakket med noen som fant ut av svindelen på denne måten. Hvilken årsmodell er bilen? Hvilke servicer har bilen hatt i Tyskland. Når ble disse servicene utført og av hvem? Takk for svar! Da skal jeg prøve å finne serviceheftet fra Tyskland og prøve å kontakte den forrige eieren. Årsmodellen husker jeg ikke. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 På noen bilmerker så kommer det fram bare ved å koble til diagonoseutstyr opp mot speedometer. Har sett det har stått km-stand for både ECU og odometer i tilfelle det har blitt byttet speedometer eller motorstyring noen gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå