that_handsome_dude Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Hei folk, Beklager hvis spørsmålet høres kjedelig ut. Jeg er på jakt etter en telefon som har gode synkroniseringsfunksjoner mot Outlooks Calendar og Adressebok (og evt. e-post). En overkommelig pris er altså en fordel. Kan dere anbefalle meg en model og evt. fortelle om sine erfaringer? (Jeg har kikket på T610...) Takker på forhånd! Lenke til kommentar
lmopheim Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 For det første er det de europeiske produsentene som har lagt noe særlig vekt på denne funksjonen. Kan anbefale f.eks Nokia 6610 som leveres med rimelig grei programvare for dette formålet. Telefonen er heller ikke så veldig dyr lenge. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 SAMSUNG V200 KAN SYNCRONYSERES MED OUTLOOK VED HJELP AV EN DATAKABEL OG ORGINAL PROGRAMVARE... Lenke til kommentar
molna Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 T610 har ikke engang adressebok, så i forbindelse med synkronisering er ikke den noe å vurdere. Lenke til kommentar
surfturf Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 T610 har ikke engang adressebok, så i forbindelse med synkronisering er ikke den noe å vurdere. Jeg har T610, og synkroniserer min FINT med outlook!! Det fungerer veldig greit. Nei, T610 har ikke egen adressebok, men man kan bruke en annen "post" til adresser, f.eks under epost, eller firmanavn. (en av de kan man sikkert väre for uten). Jeg bruker E-post kollonen til adresser, det fungerer best!! Sä: Gä for T610, när det gjelder organisering av telefon-nr og adresser, etc, sä er den superoversiktlig!!! Lenke til kommentar
that_handsome_dude Skrevet 25. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2003 Jeg har T610, og synkroniserer min FINT med outlook!! Det fungerer veldig greit. Nei, T610 har ikke egen adressebok, men man kan bruke en annen "post" til adresser, f.eks under epost, eller firmanavn. (en av de kan man sikkert väre for uten). Men er det mulig å få på denne måten en aoutomatisk synkoronisering med adresser som ligger under "Contacts" i Outlook? Lenke til kommentar
that_handsome_dude Skrevet 25. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2003 Kan anbefale f.eks Nokia 6610 som leveres med rimelig grei programvare for dette formålet. Telefonen er heller ikke så veldig dyr lenge. Hm, takk for tipset. Jeg skal kikke på 6610. Jeg har en del Nokia-tilbehør som ymse laddere, hands-free osv. som er sikkert mulig å bruke med 6610. Lenke til kommentar
surfturf Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Men er det mulig å få på denne måten en aoutomatisk synkoronisering med adresser som ligger under "Contacts" i Outlook? Jepp, det er det. I programmen som fölger med telefonen, kan du velge hvilke felt i outlook som skal synkroniseres med hvilke felt i T610. Null problem (sä det sä Molna ) Lenke til kommentar
that_handsome_dude Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Hei, Jeg har kjøpt med T610 i dag. Det virker som om at det kommer til å ta litt tid med overgang fra Nokia-verden til SE. Forøvrig føler meg ganske så irritert over høy pris for USB-kabel og bruksanvinsing på SVENSK! :gretten: Ja..ja, jeg har funnet den norske versjonen på nettet men likevel... Takk alle sammen for hjlep :-) Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Hei, Jeg har kjøpt med T610 i dag. Det virker som om at det kommer til å ta litt tid med overgang fra Nokia-verden til SE. Forøvrig føler meg ganske så irritert over høy pris for USB-kabel og bruksanvinsing på SVENSK! :gretten: Ja..ja, jeg har funnet den norske versjonen på nettet men likevel... Takk alle sammen for hjlep :-) Du kan kjøpe RS232 kabel for 199kr eller USB kabel for 299 på Telebutikken. Bluetooth Adapter fra D-Link koster kun 498 Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Hei, Jeg har kjøpt med T610 i dag. Det virker som om at det kommer til å ta litt tid med overgang fra Nokia-verden til SE. Forøvrig føler meg ganske så irritert over høy pris for USB-kabel og bruksanvinsing på SVENSK! :gretten: Ja..ja, jeg har funnet den norske versjonen på nettet men likevel... Takk alle sammen for hjlep :-) Angående bruksanvisningen kan du gå i butikken og kreve en norsk, da du ikke forstår svensk. I følge loven har du krav på en manual du forstår, og man kan da ikke forvente at alle forstår et fremmedspråk som svensk heller, kan man vel? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Har hatt 6610.. Gode funksjoner og fin å bruke... Men desverre like mye bugs som funksjoner på den dritten... Har hatt den på service 5 ganger. Fått ny telefon 1 gang og siste software, og fremdeles samma bug'n til 7'ende og sist... nå venter jeg på svar fra nokia på reklamasjon... Har tenkt å prøve 6600 men er stygt redd for at jeg klarer å kresje den på kort tid og... Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Har hatt 6610.. Gode funksjoner og fin å bruke... Men desverre like mye bugs som funksjoner på den dritten... Har hatt den på service 5 ganger. Fått ny telefon 1 gang og siste software, og fremdeles samma bug'n til 7'ende og sist... nå venter jeg på svar fra nokia på reklamasjon... Har tenkt å prøve 6600 men er stygt redd for at jeg klarer å kresje den på kort tid og... Har telefonen vært på service 2x uten at de har klart å bøte på feilen, har du rett til å heve kjøpet. Folk må lære seg rettighetene sine. Les Forbrukerkjøpsloven, folkens! Lenke til kommentar
that_handsome_dude Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Du kan kjøpe RS232 kabel for 199kr eller USB kabel for 299 på Telebutikken. Bluetooth Adapter fra D-Link koster kun 498 Ja, jeg kjøpte DCU-11 kabel sammen med telefonen og det var en tabbe. Etter 8 timers forsøk med forskjellige drivere fant jeg ut at USB-kabelen er noe dritt (unnskyld språket): den funket rett og slett ikke i det hele tatt. Neste dagen leverte jeg kabelen tilbake og kjøpte en blåtann adapter (faktisk til samme pris). Adapteren funker utmerket sammen med telefonen. Jeg er faktisk litt skuffet over programvarene som følger med telefonen. Det er vanskelig å få filter i Kalenderen til å fungere; til tross for kreativ re-mapping er det fortsatt vanskelig å få store adresser i telefonboken (ikke nok plass. Jeg hadde en bedre adressebok i Nokia 8310. Jeg tror neppe at den fulle versjonen kommer til å løse dette. Jeg synes at SE bør vare litt mer krevende til sine underleverandører, ærlig talt! Finnes det forresten en alternativ programvare til synkronisering av SE T610 med Outlook? Lenke til kommentar
caluna Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Det er vanskelig å få filter i Kalenderen til å fungere; til tross for kreativ re-mapping er det fortsatt vanskelig å få store adresser i telefonboken (ikke nok plass. Jeg hadde en bedre adressebok i Nokia 8310. Jeg tror neppe at den fulle versjonen kommer til å løse dette. Jeg får aldeles utmerket til å legge inn lange adresser på T610, men jeg bruker e-post kollonnen til adresser. Skal du bruke Tittel eller Firmanavn til adresser, bør du bruke Tittel til postnummer, og Firmanavn til gatenavn, da du har plass til mange flere bokstaver på Firmanavn (hvis du ikke allerede har oppdaget det..) Men bruker du e-post kollonnen, kan du ha både postnummer og gatenavn under denne. Og her har du plass til evig lange adresser, og det er den mest oversiktlige kollonnen å bruke - etter min mening. Nå har ikke jeg programvaren tilgjengelig her, så husker ikke helt detaljert hvordan jeg gjorde det, men det var litt stress, må sies! Jeg laget det slik at Gatenavn + gatenr. står på en linje, og så la jeg inn "linjeskift" slik at Postboks/ Postnr. står på neste linje. Veldig greit Når du tilordner felt fra outlook til adresseboken, så kan du tilordne flere felt i outlook til en kollonne på T610-en. Under adresser i Outlook, legger du jo inn gatenavn i ett felt og postnr i et annet osv. Disse "flerfeltene" kan du da tilordne til e-post feltet i T610, med "linjeskift" imellom. Håper du finner ut av det, ellers kan jeg hjelpe deg siden når jeg har tilgang til programmet igjen. Men så er jo et annet problem om du heller vil prioriterte å ha e-postadresser lagret istedetfor da, det er jo en annen sak.. Der kan du jo bruke Firmanavn, men de blir jo ikke liggende i E-post adresseboken når du skal sende mail.. For min del: heller en fungerende adressebok Lenke til kommentar
that_handsome_dude Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Hei, Takk for hjelp :-) Jeg prøver det i morgen. Lenke til kommentar
that_handsome_dude Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Hei, har du et eksempel på koden som lager i e-post feltet? Hos meg forsvinner husnummer som er en del av Business Adress Street i Outlook. Lenke til kommentar
caluna Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hei, har du et eksempel på koden som lager i e-post feltet? Hos meg forsvinner husnummer som er en del av Business Adress Street i Outlook. Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår deg rett, har du husnr. i et eget felt i outlook eller noe? Jeg har det i samme felt som "gatenavn". Koden som lagrer i e-post, altså hvordan du får kollonnen "adresse" outlook til kollonnen "e-post" T610? - du trykker på e-post under telefonens poster, og så trykker du på gateadresse arbeid i outlooks poster, og trykker tilordne/ ordne...tilføy.. noe slikt.. Beklager at jeg ikke husker det detaljert, men om en liten uke har jeg det foran meg Lenke til kommentar
that_handsome_dude Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Ja..a, det har jeg gjort, takk for forslaget :-) Men det virker som om at antall tegn i e-post feltet i telefonen er begrenset med omtrent 40 stykker elns. Problemet er at jeg har en del ganske så lange adresser i Outlooken. Da blir den siste delen av "gatenavn" som kuttes bort. Som regel er det husnummeret som forsvinner (ja, riktig. husnummer har ikke et eget felt). Jeg bare lurte på at det var en mulighet til å øke antall tegn som reserveres til e-post feltet i telefonen for å beholde de lange adressene. Lenke til kommentar
caluna Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hm...nei, det var nok litt verre desverre.. Har ikke tenkt over hvor stor plass man har under e-post, for det har holdt for mine adresser. Hvis du bruker Firmanavn, har du plass til 30 tegn + Tittel = 15 tegn som totalt blir 45 tegn. Det blir jo 5 tegn mer da, ikke så mye, men du får vel med husnumrene da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå