Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan skal jeg få dritt-maten ut av livet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okey, håper han finner en løsning på problemet sitt.

Fordi, åpenbart, så må han slutte å spise drittmat.

Hvordan skal han klare det? Jo, han må ikke tenke at han skal gjøre det, eller prøve på å slutte.

Han må bare handle og slutte å spise den type mat.

Sånn, problem løst, tråd kan lukkes.

Lenke til kommentar

Vel, hvis dere skal fortsette å bagatalisere et så enkelt problem og en så enkelt utfordring så vær så god.

Jeg forlater denne tråden og ønsker alle lykke til ;)

JUST DO IT - er et meget godt nick fra nike...

kanskje noe å ta til seg... istedenfor å prate om ting heri tråden, just do iut.

Lenke til kommentar

I cellene våre er det noe som heter lysosomer.

Disse bryter ned molekyler, bakterier, partikler og annet ødeleggende materiale som cellene ønsker å sende ut av cellen og bort fra kroppen.

Hvis det finnes giftige molekyler og partikler osv. i cellene våre ved f.eks opptak av "drittmat", så er det ikke sikkert lyssomene våre klarer å bryte dem ned.

Derfor så er vi fukked. Vi må leve med dem til vi dør.

Å hvilke giftstoffer er det... kan du komme med eksempler på giftstoffer som kommer utelukkende med drittmat?

Lenke til kommentar

Disse bryter ned molekyler, bakterier, partikler og annet ødeleggende materiale som cellene ønsker å sende ut av cellen og bort fra kroppen.

Hvis det finnes giftige molekyler og partikler osv. i cellene våre ved f.eks opptak av "drittmat", så er det ikke sikkert lyssomene våre klarer å bryte dem ned.

Å hvilke giftstoffer er det... kan du komme med eksempler på giftstoffer som kommer utelukkende med drittmat?

Vel, jeg er ikke en ernæringsfysiolog, så jeg har ikke den type kunnskap lagret i hjernen min, men jeg vet at giftstopper som kroppen og lysosomene i cellene ikke klarer å bryte ned, blir der.

Det er alt jeg vet, og derfor så kan det være lurt å unngå stoffer som f.eks inneholder tungmetaller, og annet som er å regne som giftig.

Vet vi egentlig hva osm er i maten våres? Den maten som vi spiser?

Kan vi stole på hva som står på innholdsregisterer til hver enkelt matblankett?

Jeg vet ikke selv, men jeg ønsker å være frisk nok til å leve lenge enda, så jeg har vurdert dyrke min egen mat, og slakte mine egne dyr, bare for å vite hva jeg egentlig spiser.

Lenke til kommentar

Vel, jeg er ikke en ernæringsfysiolog, så jeg har ikke den type kunnskap lagret i hjernen min, men jeg vet at giftstopper som kroppen og lysosomene i cellene ikke klarer å bryte ned, blir der.

Det er alt jeg vet, og derfor så kan det være lurt å unngå stoffer som f.eks inneholder tungmetaller, og annet som er å regne som giftig.

Jeg vet ikke selv, men jeg ønsker å være frisk nok til å leve lenge enda, så jeg har vurdert dyrke min egen mat, og slakte mine egne dyr, bare for å vite hva jeg egentlig spiser.

Hvorfor uttaler du deg bastant om ting du ikke vet?

Ja... kjemikalier og tungmetaller kan forekomme i mat MEN det er ikke bare forebeholdt hurtigmat/junkfood.

Du får det til å fremstå som om det kun er giftstoffer i usunn mat... det er TULL!!

Lenke til kommentar

Hvorfor uttaler du deg bastant om ting du ikke vet?

Ja... kjemikalier og tungmetaller kan forekomme i mat MEN det er ikke bare forebeholdt hurtigmat/junkfood.

Du får det til å fremstå som om det kun er giftstoffer i usunn mat... det er TULL!!

Det er mye jeg ikke vet, men samtidig så prøver jeg å fortelle, ganske enkelt, at hver enkelt av de som leser denne tråden, bør være bevisst på hva de egentlig spiser.

Det er selvsagt giftstoffer i mange andre ting enn usunn mat, og som sagt, så er jeg ingen ernæringsfysiolog, og jeg jobber heller ikke i mattilsynet.

Jeg er ganske enkelt bekymret for meg selv, og andre mennesker med tanke på om det finnes giftstoffer i maten eller ikke, og om dette har en konsekvens på om cellene og lysosomene i kroppen klarer å bryte dette ned.

Hvis kroppen ikke klarer å bryte ned giftstoffer i cellen vha lysosomer, så dør ganske enkelt cellen over tid, eller genmaterialet kan bli skadet.

Beklager hvis du fikk et inntrykk av at jeg fremstiller saken på en feil måte. Jeg settter stor pris på din veiledning, og din kommentar er vel notert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...