Sharizard Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 (endret) Hei! Til høst skal jeg begynne på min 2-årige masterutdannelse i Datateknologi ved NTNU. Ganske spent! Har sett litt på oppbyggingen av studiet, og ser at man velger en hovedprofil man ønsker å fordype seg i. Personlig synes jeg at disse tre hovedprofilene ser spennende ut, og er litt usikker på hva jeg ønsker å velge: - Intelligente Systemer - Komplekse datasystemer - Software For dere som går 5. året, eller er ferdigutdannet ved NTNU (eller har noe tilsvarende), kunne dere fortalt meg litt om hovedprofilen dere valgte, hvordan det var, hva slags fag dere valgte i løpet av studieperioden (ifølge siden nede)? Erfaring generelt, også om dere anbefaler hovedprofilen. Siden jeg fant med en liste over fag: http://www.idi.ntnu.no/education/midt_studieprogram.php Endret 24. juli 2014 av Sharizard Lenke til kommentar
Persn Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Jeg tror skjangsen er større for å få svar hvis du poster spørsmålet ditt her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=385328 Gratulerer med plass! Grei økning på poenggrensa i år, så "noen" av oss måtte leve med å bli satt ett godt stykke bak i kølista Lenke til kommentar
Sharizard Skrevet 24. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2014 Skal poste spørsmålet mitt der. Joda, takk for det! Nå søkte jeg 2-årig master, tror det er enklere å komme inn der enn 5-årig studie (selv var jeg 4 poeng bak i 2011) NTNU har alltid vært drømmen, så kjekt å tilbringe 2 år der! Lenke til kommentar
Persn Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Var 2-årig master jeg mente ja Fra 2,9 til 3,6 på ett år. Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Var 2-årig master jeg mente ja Fra 2,9 til 3,6 på ett år. Informatikk, er like greit det. Jeg har forresten valgt software - fordi jeg hadde spesialisering innen systemutvikling (på bachelor). Grensen var 3,6 også for software Lenke til kommentar
username.cpp Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Gratulerer Mulig dette blir litt off-topic, men har ikke funnet informasjon andre steder. Er det spesifikke fag som teller inn på snittet til masteren i informatikk? F.eks. master i programvareutvikling ved UiB/HiB teller grunnleggende programmering, databaser/modellering, og videregående programmering, samt. de 30 stp fra de beste datafagene og 20 stp fra de beste matematikkfagene. Lenke til kommentar
Persn Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Er det spesifikke fag som teller inn på snittet til masteren i informatikk? Ja det er det, NTNU er litt vage på det, men dem teller snittet kun av IT-emnene. I motsetning til f.eks hvilken som helst linje på Avdeling for Teknologi hvor hele vitnemålet blir tellt med dobbel vekting på mattefag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå