Gå til innhold

downloade stream....

ThaKladd

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting....

på internett finnes det masse film/musikkvideo, som stream. dvs. den spiller av etterhvert som den laster.... Jeg fant ut av .mov videoer, de som spilles av med QuickTime, blir lastet ned i Temporary internett files, slik at man da enkelt kan kopiere filmen derifra etter at den er lastet ned. De går det også ann å laste ned med DAP(eller en annen downloading manager/booster). Problemet er at dette skjer ikke når man streamer andre formater som f.eks. .ra og .asf eller.wmv så lastes de ikke ned,de går heller ikke ann å laste ned med andre programmer siden det eneste de laster ned er en snarvei, og deres pososjon finner man ikke p å kilden til html siden man laster ned fra. Er det mulig å få tak i disse filene slik at man får dem liggende på hardisken? synes det er dumt, og at det er sløsing av tid/belasting av nettet... man må liksom alltid laste filmen om igjen...

is there a solution?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja. men det er veldig tungvidt ;)

1. kopier linken til streamen ( nrk: den som er milevis lang )

2. lag et html dokument der du lager en link til stream videoen.

3. så lagrer du dokumentet og åpner det i IE.

4. klikk på linken og du vil få et spørsmål om du vil lagre en tekstfil, velg ok.

5. så åpner du tekst dokumentet du lastet ned, der vil du finne direkte link til filmen. ( en mms link )

6. Så må du bruke et program som laster ned filmen og lager en video fil av det, mpeg, avi osv. *kommer med link til programmet senere i dag*

Bruker denne metoden til å laste ned stream videoene til nrk, vet ikke om det fungerer alle steder. Hvis det er noe du lurer på/trenger hjelp til, så nøl ikke med å post ;) Jeg forklarte litt rotete, så si ifra hvis du ikke skjønner hva jeg mener ...

Lenke til kommentar
Eller du kan bruke ASFRecorder, Total Recorder eller WMRecorder.

Jeg synes den måten var litt _vel_ tungvint. Du trenger da bare streamadressen.

Men hvis streamadresser er skjult, noe som de ofte er, må man gjøre det på denne måten. Kan godt hende det finns enklere måter. Hvis streamadressen ikke er skjult, er det veldig enkelt. Da er det bare å lime inn adressen i programmet.

Lenke til kommentar
Hva mener du med skjult? Den er som oftest i kildekoden en plass, det er bare til å vite hva man skal se etter. :)

Dette er et eksempel på skjult adresse:

http://www7.nrk.no/nrkplayer/asxmac.aspx?p...S8BZF3UQ....osv (tar jeg med alt blir bredden på posten helt "fucka")

Sånn ser adressen ut på en av nrk sine videosnutter. For å finne direkte link til den videoen må du gjøre det som jeg skrev lengre opp.

Lenke til kommentar
Prøvde det nå, fant en link som var ca en mil lang.. (høyreklikket i bildet) med den førte bare til en feilmelding da jeg tok den inn i cocsoft softwaren?? Noen ideer??

Det er ikke den adressen du skal bruke. Hvis du leser posten min over så prøver jeg å forklare hvordan du skal få tak i en direkte link til filmklippet.

Lenke til kommentar
4. klikk på linken og du vil få et spørsmål om du vil lagre en tekstfil, velg ok.

5. så åpner du tekst dokumentet du lastet ned, der vil du finne direkte link til filmen. ( en mms link )

Dette er et eksempel på et sånt dokument:

<ASX Version="3.0">

<ENTRY>

<STARTTIME VALUE="0" />

<DURATION VALUE="2100" />

<REF HREF="mms://straum.nrk.no/Autofil/2003-10-19/Autofil_19_10_03_900_WM_20031019_201000.wmv" />

<REF HREF="mms://straum.nrk.no/Autofil/2003-10-19/Autofil_19_10_03_900_WM_20031019_201000.wmv" />

<TITLE>Autofil 19.10.03</TITLE>

<AUTHOR>NRK</AUTHOR>

<COPYRIGHT>NRK - Norsk Rikskringkasting</COPYRIGHT>

</ENTRY>

</ASX>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...