Zeldur Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Noen som vet av en kjøreskole i Trondheim som tilbyr oppkjøring med automatgir i Trondheim Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 De fleste trafikkskoler i norge tilbyr det Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Hvorfor i alle dager vil du kjøre opp med automat? Hva hvis du noen gang skulle trenge å kjøre en bil med manuelt gir? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Ser den, om TS mangler en arm eller en fot. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 (endret) Hvorfor i alle dager vil du kjøre opp med automat? Hva hvis du noen gang skulle trenge å kjøre en bil med manuelt gir? Jeg tror det er mange som velger å gjøre det, og det har sikkert en sammenheng med at flere og flere kjøper bil med automatgir. Hvis foreldrene kun har biler med automatgir, så er det kanskje ikke så rart. Endret 25. juli 2014 av Horrorbyte Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Hvorfor i alle dager vil du kjøre opp med automat? Hva hvis du noen gang skulle trenge å kjøre en bil med manuelt gir? Jeg tror det er mange som velger å gjøre det, og det har sikkert en sammenheng med at flere og flere kjøper bil med automatgir. Hvis foreldrene kun har biler med automatgir, så er det kanskje ikke så rart. Jo, det er rart siden det er en enorm ulempe. Hadde en bodd i USA kunne jeg skjønt det Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Som nevnt tidligere ser jeg heller ingen grunn til å kjøre opp med automat med mindre man mangler ett lem. Manuell giring er noe alle som kjører bil burde kunne. Er ikke vanskelig i det heletatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 (endret) Er ikke vanskelig nei, men dere må huske at vi som henger mye i dette underforumet har over middels interesse for bil. Automatkasser får man i biler i alle prisklasser, og hvor ofte må man kjøre noen andre sin bil? Har man ikke interesse for bil og har lite erfaring med manuelle kasser ser jeg den. Endret 25. juli 2014 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
kaupang Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Hei "fantastisk" å lese svar til TS. Et enkelt spørsmål, og da kan det vel komme et enkelt svar ? Vet man ikke svar, så la vær å kom med lite relevante innlegg. Jeg vet ikke svar, bor ikke i Tr.heim, men formoder de fleste skoler tilby aut.gear. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Hei "fantastisk" å lese svar til TS. Et enkelt spørsmål, og da kan det vel komme et enkelt svar ? Vet man ikke svar, så la vær å kom med lite relevante innlegg. Jeg vet ikke svar, bor ikke i Tr.heim, men formoder de fleste skoler tilby aut.gear. http://www.kms-trafikkskole.no/public.aspx?pageid=78952 Eller så kan TS bare lære seg å google, vi jobber ikke her, og kan svare på akkurat hva vi vil så lenge vi følger reglene for diskusjon.no 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Er ikke vanskelig nei, men dere må huske at vi som henger mye i dette underforumet har over middels interesse for bil. Automatkasser får man i biler i alle prisklasser, og hvor ofte må man kjøre noen andre sin bil? Har man ikke interesse for bil og har lite erfaring med manuelle kasser ser jeg den. Ja for å gire er så jævlig mye vanskeligere for oss som ikke henger på Bil hos diksujson.no. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Det blir stadig vanligere å kjøre opp på automat, og manuell blir stadig mindre normalt. Men vil også anbefale TS å kjøre opp med manuell. Det tar bare et par kjøretimer å venne seg til og er veldig greit å ha om man plutselig må kjøre en bil med manuell girkasse. Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 (endret) Hei "fantastisk" å lese svar til TS. Et enkelt spørsmål, og da kan det vel komme et enkelt svar ? Vet man ikke svar, så la vær å kom med lite relevante innlegg. Jeg vet ikke svar, bor ikke i Tr.heim, men formoder de fleste skoler tilby aut.gear. http://www.kms-trafikkskole.no/public.aspx?pageid=78952 Eller så kan TS bare lære seg å google, vi jobber ikke her, og kan svare på akkurat hva vi vil så lenge vi følger reglene for diskusjon.no Å reglene for diskusjon.no er at man skal holde seg til "topic"... Endret 27. juli 2014 av Nasciboy Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Hei "fantastisk" å lese svar til TS. Et enkelt spørsmål, og da kan det vel komme et enkelt svar ? Vet man ikke svar, så la vær å kom med lite relevante innlegg. Jeg vet ikke svar, bor ikke i Tr.heim, men formoder de fleste skoler tilby aut.gear. http://www.kms-trafikkskole.no/public.aspx?pageid=78952 Eller så kan TS bare lære seg å google, vi jobber ikke her, og kan svare på akkurat hva vi vil så lenge vi følger reglene for diskusjon.no Å reglene for diskusjon.no er at man skal holde seg til "topic"... Noe du ironisk nok ikke gjør. Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Hei "fantastisk" å lese svar til TS. Et enkelt spørsmål, og da kan det vel komme et enkelt svar ? Vet man ikke svar, så la vær å kom med lite relevante innlegg. Jeg vet ikke svar, bor ikke i Tr.heim, men formoder de fleste skoler tilby aut.gear. http://www.kms-trafikkskole.no/public.aspx?pageid=78952 Eller så kan TS bare lære seg å google, vi jobber ikke her, og kan svare på akkurat hva vi vil så lenge vi følger reglene for diskusjon.no Å reglene for diskusjon.no er at man skal holde seg til "topic"... Noe du ironisk nok ikke gjør. Nå har heller ikke jeg uttalt at jeg holder meg til reglene så jeg ser ikke ironien her... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 En ting er sikkert, og det er at tråden sporer av nå. Vennligst legg ned stridsøksen slik at vi kan holde tråden noenlunde ryddig. Lenke til kommentar
Zeldur Skrevet 27. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2014 Hei "fantastisk" å lese svar til TS. Et enkelt spørsmål, og da kan det vel komme et enkelt svar ? Vet man ikke svar, så la vær å kom med lite relevante innlegg. Jeg vet ikke svar, bor ikke i Tr.heim, men formoder de fleste skoler tilby aut.gear. http://www.kms-trafikkskole.no/public.aspx?pageid=78952 Eller så kan TS bare lære seg å google, vi jobber ikke her, og kan svare på akkurat hva vi vil så lenge vi følger reglene for diskusjon.no Takk for link. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Jeg synes ikke at å opplyse om fordeler ved manuelt > automat er off-topic, det handler om å dele våre meninger, som jeg trodde var litt av poenget her. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Akkurat som om giringen er problemet når en kjører opp... Var ikke noe problem å gå fra 5 gir på bilen til 24 gir på lastebilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå