_dundun_ Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Tommyb: Den bakra du snakker om finnes ikke. Det er snakk om godt dokumenterte og offentlige apier som er stengt for bruk med mindre man har fysisk tilgang og mulighet til å låse opp telefonen. Storm i vannglass fra tullinger som ikke aner hva de snakker om, altså. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Tommyb: Den bakra du snakker om finnes ikke. Det er snakk om godt dokumenterte og offentlige apier som er stengt for bruk med mindre man har fysisk tilgang og mulighet til å låse opp telefonen. Storm i vannglass fra tullinger som ikke aner hva de snakker om, altså. Godt dokumentert og offentlig? Vennlist underbygg med kilder, det er noe helt annet enn det som står i artikkelen. AtW 2 Lenke til kommentar
Newton Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 (endret) Herksteknikk eller humor, eller begge deler...who knows? Flott at du reagerer på overtramp, men jeg ser ingen beviser for overtramp. (...) Her har du enda et "overtramp" du kan øse din samfunnskritkk ut over, det er nok ganske sikkert en "bakdør" som Microsoft har plantet mot betaling fra NSA...jeg er ganske sikker på at noen skrev det på nettet, i alle fall, så da må det jo være sant: http://www.digi.no/929716/ie-hull-holdt-hemmelig-i-tre-aar Nei, du ser ingenting, antar jeg, når tekniske bevisføringer fulgt av deres egen innrømmelse ikke er bevis godt nok. Da har man Apple-brillene tredd godt ned i veien for synet. Og det er en viss forskjell mellom å bli tatt med buksene nede, som Apple her ble, og at en som bærer brukernavn etter et Apple-produkt sidestiller det med et sikkerhetshull. Det er ikke det samme å ha sikkerhetshull og å med vilje og viten legge inn bakdører i alle sine produkter. Ikke for det, Microsoft har blitt tatt med buksene nede mange nok ganger, og kommer til å bli det igjen, og det samme skjedde et annet firma for kun få måneder siden, men denne gangen var det altså Apple som ble fersket med bakdører, som regnes universalt som et stort moralsk no-no. Latterliggjør gjerne så mye du vil, men dette er så galt som det kan bli. Når Microsoft senere blir avslørt med å ha det samme, er det naturligvis akkurat like ille. Og når det kommer til firma som bryter med moral og etikk på bekostning av samfunnsverdier, ja, da har jeg faktisk valgt å ikke ha et fnugg av humor. Jeg ser en "teknisk bevisføring" for at det finnes helt legitime funksjoner for diagnostikk og feilsøking i iOS, og jeg har registrert Apples "innrømmelse" (dvs. en redegjørelse og kategoriske avvisning av alt annet enn legitime formål) av at disse finnes og hvorfor, og det er et langt steg unna "bakdører" med atskillig mer lyssky hensikter. At noen "oppdager" funksjoner som er der av gode og helt rimelige grunner, for administratorer, support og utviklere, som f.eks en pakkesniffer, er i dette tilfellet gjort til en storm i et vannglass - og om noen har blitt tatt med buksene nede så er det media som gjør dette til noe sensasjonelt og konspiratorisk, som det er svært liten grunn til å anta at det er. Men, konspirasjonsteorier blomstrer som alltid, blant de som har sin egen agenda, uten hensyn til fakta og de mest sannsynlige og plausible forklaringene. Og når diverse forumkrigere og troll går helt av skaftet og vifter med sin indignerte moralske og etiske pekefinger over noe de åpenbart ikke skjønner bæret av, da kan jeg ikke gjøre annet enn å le... ..."firma som bryter med moral og etikk på bekostning av sammfunnsverdier", faktisk...jeg må bare si at slike formuleringer i denne saken definitivt appellerer til min sans for humor. PS. Skal du gjøre mitt brukernavn til et tema, så kan det være nyttig å vite at Sir Isaac Newton var en berømt fysiker og matematiker, og med litt fantasi og kunnskap så hadde du kanskje skjønt hva profilbildet mitt henspeiler til: http://en.wikipedia.org/wiki/Newton's_cradle Endret 26. juli 2014 av Newton Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Tommyb: Den bakra du snakker om finnes ikke. Det er snakk om godt dokumenterte og offentlige apier som er stengt for bruk med mindre man har fysisk tilgang og mulighet til å låse opp telefonen. Storm i vannglass fra tullinger som ikke aner hva de snakker om, altså. Sakens kjerne er jo nettopp det motsatte av hva du hevder, at den ikke er dokumentert, noe Apple selv også har innrømmet, og hvorfor skulle de innrømme at den er udokumentert, dersom den var det? Er de også bare tullinger som ikke vet hva de snakker om? 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Tommyb: Den bakra du snakker om finnes ikke. Det er snakk om godt dokumenterte og offentlige apier som er stengt for bruk med mindre man har fysisk tilgang og mulighet til å låse opp telefonen. Storm i vannglass fra tullinger som ikke aner hva de snakker om, altså. Godt dokumentert og offentlig? Vennlist underbygg med kilder, det er noe helt annet enn det som står i artikkelen. Det er fordi artikkelen er ubrukelig. Men denne tråden er om Windows, ikke diagnoseverktøy for ios. Lar det være opp til andre å dokumentere hvorfor slike verktøy skulle være et problem - ser ingen grunn til å gjøre noen innsats. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Tommyb: Den bakra du snakker om finnes ikke. Det er snakk om godt dokumenterte og offentlige apier som er stengt for bruk med mindre man har fysisk tilgang og mulighet til å låse opp telefonen. Storm i vannglass fra tullinger som ikke aner hva de snakker om, altså. Godt dokumentert og offentlig? Vennlist underbygg med kilder, det er noe helt annet enn det som står i artikkelen. Det er fordi artikkelen er ubrukelig. Men denne tråden er om Windows, ikke diagnoseverktøy for ios. Lar det være opp til andre å dokumentere hvorfor slike verktøy skulle være et problem - ser ingen grunn til å gjøre noen innsats. Skjønner, da velger jeg å ikke ta ditt innlegg for god fisk. Jeg spurte forøvrig ikke om dokumentasjon om hvorfor det er ett problem, jeg spurte om dokumentasjon for påstanden din. AtW 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg