Taxman Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Jeg tar opp noen forelesninger med mp3 spilleren min - den lagrer filene som wav. Problemet er bare at lyden er veldig lav, og jeg må skru opp lyden på pc'n hjemme for å høre - men da er lyden klar, så signalene er ok, det er bare lyden som er lav --> Problemet mitt er når pc'n plutselig lager systemlyd eller jeg glemmer å skru ned, da hopper jeg ganske så høyt i stolen. Spm - Finnes det noe enkelt programvare som forsterker wav filen uten å forvrenge den for mye? Jeg har tenkt å konventere den til mp3 etterpå, men vil ha opp signaletstyrket først. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Et alternativ er WaveGain m/frontend som er Replaygain for wave filer. Har ikke testet det selv, men det er sikkert enkelt nok med frontend slik som linken over fører til. Etter det man ser på screenshot ser det muligens ut som den bruker 89dB som ønsket mål. Jeg ville uansett tatt en runde med MP3Gain etter at filene er enkodet slik at du kan legge til gain og se hvor klipping begynner å forekomme. Enkodingen intoduserer mulighet for klipping i seg selv, så du kan ikke gjøre alt før du enkoder med tanke på det. Et annet alternativ er å ta en runde med WaveGain på systemlyd-filene, vet det er noen som gjør det også, men personlig foretrekker jeg å skru dem av uansett. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Wow... snakk om å ødelegge god mastering med programvare. Taxman, ethvert mer avansert lydredigeringsprogram kan gjøre dette, eksempelvis SoundForge, CoolEdit, WaveLab og GoldWave. Men du kan også prøve Audacity. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå