Makri Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Heisann hoppsann!Jeg skal kjøpe meg ny bil, og har vel egentlig funnet den jeg vil ha. Men så har det seg slik at denne bilen har heftelser i form av et billån som ble tatt opp til det jeg antar er kjøpet av bilen. Så det jeg lurer på: Det står visstnok igjen roughly 35.000 kr, og bilen koster for meg 60.000. Hvordan skal jeg løse dette greiest mulig? Jeg vet at det er en mulighet at jeg betaler restbeløpet ved at jeg får en bekreftelse på gjenstående beløp + en faktura fra banken, samt en bekreftelse på at heftelsen slettes når beløpet innbetales. Men kan dette løses ved å skrive i kontrakten at alle heftelser slettes av selger ved kjøp, og at bilen selges uten heftelser? Dessuten så befinner denne seg såpass langt unna at jeg ikke har mulighet til å dra og hente den, så den skal fraktes nærmere der jeg bor. Men hvordan burde jeg i praksis gjøre det med betaling og kontrakt, iom at man ved betaling også indirekte sier (juridisk) at bilen er besiktiget og godkjent? Er litt i villrede så vil gjerne ha svar fortest mulig. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Du og selger tar sammen kontakt med banken, og hører hvordan de ønsker at det løses. Har du tenkt til å kjøpe den usett? Da ville jeg heller dratt for å se på den.. Å hente en bil innenfor norges grenser kan da umulig være for langt, det er jo bare å ta det som en langhelg i aller verste fall. 1 Lenke til kommentar
Makri Skrevet 23. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2014 Ja, det er planen. Jeg er på ferie en stund framover, og det koster mer å dra opp til Bodø enn det koster å få den fraktet hit.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Ta ferie med hurtigruten, verdens vakreste reise? så hopper du av i bodø. Multitasking. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Å kjøpe bil usett anbefales svært sjelden. 2 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Spesifiser i kontrakten at ca 35000 betales til bank, resterende til selger. Aldri betale hele til selger for å la han ordne heftelsen. 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Å kjøpe bil usett anbefales svært sjelden. Skriver under på den ja. Du skal ihvertfall skrive en skikkelig kontrakt så du kan komme ut av kjøpet hvis varen viser seg å ikke samsvare helt med det som er forespeilet. 1 Lenke til kommentar
Aqulini Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Du tar kontakt med banken hvor bilen er finansiert også får du sum og innbetalingsinfo. Enkelt og greit. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå