oyztein2 Skrevet 22. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2014 Hei! Har en fluefanger med 2x40w uv-lystoffrør.for en stund sia bytta jeg rørene, men husker ikke om jeg bytya tenneren. Det er 1 tenner som skal brukes på begge rørene. Noen som vet hva slags tenner jeg leter etter ? Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 22. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2014 Merke/modell? Lenke til kommentar
oyztein2 Skrevet 22. juli 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. juli 2014 Merke/modell? Fluefangeren heter katlan prof. Hl30. (Gammel) lystoffrørene er philips actic bl 40w Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 22. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2014 Om lysrørene avgir UV eller synlig lys så har dette lite å si for tennerne (lysrørene oppfører seg identisk, det er kun fosforet og eventuelt gass i røret som er forskjellig). Dermed trenger du tenner for 2x40W seriell. Dette ser ikke ut til å være noe standard tenner, standardtennerne er 2x4-22W eller 1x4-65W. Lenke til kommentar
oyztein2 Skrevet 22. juli 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. juli 2014 Om lysrørene avgir UV eller synlig lys så har dette lite å si for tennerne (lysrørene oppfører seg identisk, det er kun fosforet og eventuelt gass i røret som er forskjellig). Dermed trenger du tenner for 2x40W seriell. Dette ser ikke ut til å være noe standard tenner, standardtennerne er 2x4-22W eller 1x4-65W. Takker for svar!! veit ikke hvor jeg skal finne tennern hen da. :/ hvertfall det som skjer når jeg putter i 1x4 64w , begynner lyset i øverste røret å flikre så vidt. Uansett umulig å finne i norge, siden tenner (munn) og tenner kommer opp i resultatene Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 22. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2014 På engelsk kalles tenneren ignitor, og lysrørene fluorescent tube. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå