Gå til innhold

Hjelp til oppkobling av høyttalere!

Anbefalte innlegg

Eg spurte etter hvilken inngang du brukte på AR-30, ikke hvilken utgang du brukte på DJ-kontrolleren.

Og RCA(aka phono) er pluggtypen, ikke hvilken inngang du har brukt. Alle inngangene på baksiden av AR-30 er RCA. Å da si at du har brukt RCA sier meg _ingenting_.

Legg ut bilde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Har du prøvd å koble ett headsett til i fronten på DJ-kontrolleren for å høre om det kommer lyd der?

1a. Dersom det kommer lyd her er det noe galt ETTER DJ-kontrolleren.

1b. Er det ikke lyd her heller er det noe galt med DJ-kontrolleren eller på PC'en.

2. Har du valgt rett inngang på receiveren? AUX skal du velge der.

3. Hva gjorde du når du kommenterte lav lyd tidligere? Det var vel og via den nye forsterkeren?

4. Har du sjekket manualen? http://pioneerdj.com/support/files/img/DRI1200A.pdf

Lenke til kommentar

Tipper feilen er brukerfeil... :ph34r: Har du valgt riktig inngang på receiverens inngangsvelger? Skal lyden komme ut av mixeren eller PC-en? Fungerer det med hodetelefon?

Når det gjelder lav lyd, så spørs det hva slags kilde du sammenlikner med. Hvis det er noe med variablet nivå, så kan det bli store avvik. Den nye receiveren er vesentlig kraftigere enn den gamle (teoretisk fare for å ødelegge høyttalerene hvis du spiller for høyt), men det gamle oppsettet er bygget for å spille maksimalt i akkutat den kombinasjonen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, da blir receiveren på en måte unødvendig. Men da har du ikke noen inngangsvelger og må koble om høyttalerene etter hva de skal brukes til, eller så må du skaffe en ny boks for å velge kilde.

Har du sjekket hva slags strømforsyning det er på disse høyttalerene? Kanskje de bare leveres med 110V tilkobling, da må du ha noe mer...

Men største problemet er vel prisen og ikke minst fraktprisen! Er disse høyttalerene virkelig verdt nesten kr 13.000,- + sansynligvis et temmelig voksent tollbehandlingsgebyr??

Lenke til kommentar

http://www.amazon.com/KRK-RP8G3-NA-Generation-Powered-Monitor/dp/B00FXBIG1G/ref=pd_sim_sbs_MI_2?ie=UTF8&refRID=0MX2H43WD63KZJPW76A6

Ikke så stiv pris her, hvertfall ikke dyr frakt. Sorry for at jeg blander receiver og forsterker hele tiden. Tror det kanskje blir de der oppe, er 110V tilkobling. Hvis ikke er jeg åpen for andre forslag.

Men er jo bare en rca tilkobling bak?

Endret av Kittel2
Lenke til kommentar

Er du sikker på at det er disse høytalerene du trenger? Ut fra hva eg tolker av innleggene dine er ikke din erfaring på dette området der hvor det er lurt å putte så mange tusenlapper i ett produkt fra utlandet - som krever tilpasning for å fungere i Norge. Anbefaler deg heller å se hva du finner i Norske nettbutikker eller fysiske butikker, fortelle dem om behovet ditt og få anbefalinger fra de. Da får du det du trenger og i tillegg har du forbrukerkjøpsloven om det skulle bli problemer.

Lenke til kommentar

http://www.amazon.com/KRK-RP8G3-NA-Generation-Powered-Monitor/dp/B00FXBIG1G/ref=pd_sim_sbs_MI_2?ie=UTF8&refRID=0MX2H43WD63KZJPW76A6

Ikke så stiv pris her, hvertfall ikke dyr frakt. Sorry for at jeg blander receiver og forsterker hele tiden. Tror det kanskje blir de der oppe, er 110V tilkobling. Hvis ikke er jeg åpen for andre forslag.

Men er jo bare en rca tilkobling bak?

Ikke dyr frakt? De sender jo ikke utenfor USA...

Lenke til kommentar

Du sier noe der! Har du forslag til hva som kan passe mitt behov? Lager mye musikk, og hører mye musikk, så jeg tror jeg ikke kan ha noe altfor billig.

Hvorfor skulle du ha så billig forsterker/receiver da?

Ta en tur på HiFi-klubben e.l. og lytt på kvalitetshøyttalerer der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...