Pop Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Forsterkere har selvsagt RCA inn. Noen har gjerne ut også, da ofte kalt pre-out (til effektforsterker f.eks.). Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 (endret) Det er RCA på den Cambridge forsterkeren? Det er ikke en forsterker, men en receiver... Ja, det er RCA(også kalt phono)-innganger på alle forslagene jeg lenket til. Og hva er forskjellen på receiver og forsterker? Det har jeg skrevet tidligere i tråden... En receiver en forsterker med innbygget radio. Jeg har prøvd å spørre deg flere ganger om hva du egentlig vil ha fordi den Yamaha-tingen du har fra før, er ikke en forsterker som du påstår i første post. Det kan kalles et minianlegg eller CD-receiver - dvs forsterker med innbygget radio og CD-spiller. Endret 24. juli 2014 av Mr D Lenke til kommentar
Kittel2 Skrevet 25. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2014 Før jeg kjøper lurer jeg på en siste ting. Jeg har bare to høyttalere, så da holder det vel med den Cambridge receiveren? Skal kanskje kjøpe en subwoofer, men får jeg koblet det på den forsterkeren? Burde jeg evnt. kjøpe noe dyrere? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Jeg tror den skal fungere med aktiv sub, ihvertfal i følge hann her: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=49238962 Du kan ev høre med han om han vil selge billig. Ellers sjekk ut finn.no og hifisentralen.no, du sparer ofte lett både 50 og 80% på å kjøpe brukt. Lenke til kommentar
Kittel2 Skrevet 30. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2014 Da har den kommet, jeg har altså da. 1x RCA kabel hann-hann 1x Forsterker 2x Høyttalere 1x PC 1x DDJ-SB. Hvordan kobler jeg da alt dette sammen? Har i tillegg en 3,5 MM hann - RCA hann. Håper på rask hjelp! Lenke til kommentar
Kittel2 Skrevet 30. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2014 (endret) Det er RCA på den Cambridge forsterkeren? Det er ikke en forsterker, men en receiver... Ja, det er RCA(også kalt phono)-innganger på alle forslagene jeg lenket til. Og hva er forskjellen på receiver og forsterker? Det har jeg skrevet tidligere i tråden... En receiver en forsterker med innbygget radio. Jeg har prøvd å spørre deg flere ganger om hva du egentlig vil ha fordi den Yamaha-tingen du har fra før, er ikke en forsterker som du påstår i første post. Det kan kalles et minianlegg eller CD-receiver - dvs forsterker med innbygget radio og CD-spiller. Det er RCA på den Cambridge forsterkeren? Det er ikke en forsterker, men en receiver... Ja, det er RCA(også kalt phono)-innganger på alle forslagene jeg lenket til. Og hva er forskjellen på receiver og forsterker? Det har jeg skrevet tidligere i tråden... En receiver en forsterker med innbygget radio. Jeg har prøvd å spørre deg flere ganger om hva du egentlig vil ha fordi den Yamaha-tingen du har fra før, er ikke en forsterker som du påstår i første post. Det kan kalles et minianlegg eller CD-receiver - dvs forsterker med innbygget radio og CD-spiller. Sikker på at jeg kun kan bruke RCA? Endret 30. juli 2014 av Kittel2 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Mener ikke å være frekk eller slem, men lurer litt på hvordan du skal klare å bruke utstyret hvis du ikke klarer å koble det... Høyttalerene kobles tilsvarende de er koblet på det gamle systemet. DDJ-SB kobles til en av inngangene på forsterkeren med RCA-kabelen Hvis du vil ha lyd fra PC, så kobler du "mini-jack til RCA"-kabelen fra PC-ens lydutgang til en ledig inngang på forsterkeren. Lenke til kommentar
Kittel2 Skrevet 31. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2014 Mener ikke å være frekk eller slem, men lurer litt på hvordan du skal klare å bruke utstyret hvis du ikke klarer å koble det... Høyttalerene kobles tilsvarende de er koblet på det gamle systemet. DDJ-SB kobles til en av inngangene på forsterkeren med RCA-kabelen Hvis du vil ha lyd fra PC, så kobler du "mini-jack til RCA"-kabelen fra PC-ens lydutgang til en ledig inngang på forsterkeren. Jeg har gjort alt dette, men jeg finner jo ikke noe RCA på receiveren, kan bare velge mellom: FM, AM, MP3, CD, AUX og DVD. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) RCA er en standard for plugger (også kalt phono), som typisk kobler sammen enheter på innganger for CD, AUX, DVD, osv. Så pluggen trenger ikke ha noe med kilder du velger på forsterkeren å gjøre. For å være enda klarere, bakpå forsterkeren ser du de ulike inngangen som du kan koble til med en RCA-kabel. Så kobler du enheten til der den hører hjemme, ja CD til CD osv. MP3-spiller kan du koble til både CD og AUX. Stort sett vil alle fungere fint, med unntak av platespiller som har i utgangspunktet langt lavere nivå. Endret 31. juli 2014 av Pop Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Mener ikke å være frekk eller slem, men lurer litt på hvordan du skal klare å bruke utstyret hvis du ikke klarer å koble det... Høyttalerene kobles tilsvarende de er koblet på det gamle systemet. DDJ-SB kobles til en av inngangene på forsterkeren med RCA-kabelen Hvis du vil ha lyd fra PC, så kobler du "mini-jack til RCA"-kabelen fra PC-ens lydutgang til en ledig inngang på forsterkeren. Jeg har gjort alt dette, men jeg finner jo ikke noe RCA på receiveren, kan bare velge mellom: FM, AM, MP3, CD, AUX og DVD. Beklager at jeg ler... Har du lest hva vi har svart tidligere i tråden, og har du sett i bruksanvisningen som fulgte med receiveren? Jeg lurt på hva jeg skulle svare, men håper Pop sitt svar hjelper... I post #25 skriver du at du har fått forsterkeren, men nå er det receiver... Lenke til kommentar
Kittel2 Skrevet 31. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2014 RCA er en standard for plugger (også kalt phono), som typisk kobler sammen enheter på innganger for CD, AUX, DVD, osv. Så pluggen trenger ikke ha noe med kilder du velger på forsterkeren å gjøre. For å være enda klarere, bakpå forsterkeren ser du de ulike inngangen som du kan koble til med en RCA-kabel. Så kobler du enheten til der den hører hjemme, ja CD til CD osv. MP3-spiller kan du koble til både CD og AUX. Stort sett vil alle fungere fint, med unntak av platespiller som har i utgangspunktet langt lavere nivå. Men jeg har jo koblet til controlleren med RCA kabel bak. Må jeg koble til receiveren med PC-en eller? Burde jo ikke trenge det fordi PC-en er jo koblet til controlleren med USB. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Kommer an på bruk / behov / ønsker... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Konkret hva er det du sliter med å få koblet opp nå? Kunne du ha tegnet opp slik du har koblet det nå, og kanskje tatt noen bilder? Lenke til kommentar
Kittel2 Skrevet 31. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Pc-en er koblet til kontrolleren. Kontrolleren er koblet til receiveren, med RCA. Foreløpig kommer lyden fra kontrolleren kun ut på PC-en. Er vel dette jeg har koblet til, men har ikke lyd. Litt off-topic. Receiveren klarer jo ikke å spille like høyt som den forrige jeg hadde. Hvordan skal jeg få den til å spille like høyt? Må vel være en mulighet for det? Endret 31. juli 2014 av Kittel2 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Hva er det du kaller kontrolleren? Edit: Aha, dj-controller. Har funnet noen bilder på nett nå av forsterkeren din, CRX-330. Den har jo ikke aux-inngang. Kun usb som jeg kan tolke fra bildene her. En tegning av hele greia hadde hjulpet, for nå er jeg forvirret på hva du har koblet og hvordan... Endret 31. juli 2014 av Pop Lenke til kommentar
Kittel2 Skrevet 31. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Hva er det jeg kaller den? Skjønner ikke helt hva du mener. Endret 31. juli 2014 av Kittel2 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 En liten oppklaring; er det ikke lenger Yamaha CRX330, men Cambridge AR-30 vi snakker om nå? Lenke til kommentar
Kittel2 Skrevet 31. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2014 Cambridge AR-30. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Og hvilken inngang på AR-30 har du koblet DJ-kontrolleren? Lenke til kommentar
Kittel2 Skrevet 31. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2014 RCA. Er jo ikke noen andre utganger på DJ-kontrolleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå