hvrd Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Naiv som jeg er antok jeg at DVI-kabel og lcd-skjerm var en god kombinasjon... Nå sliter jeg med tilfeldig pixelstøy i bildet når jeg bruker DVI-kabel. I tillegg blanker skjermen ut i 1-2 sekunder når programmer (spill) skifter oppløsning. Jeg har bare observert problemet i et par spill. Skjermen fungerer prikkfritt ved kjøring av vanlige (ikke directx/opengl) programmer. Med analog kabel er det heller ikke noe problem. Skjermen er en Dell 21" (ikke sikker på produsent. Samsung???) og jeg kjører spillene i 1600x1200. Skjermkortet er ATI 9800 Pro. Takknemmelig for gode råd! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 1. Eh kan du beskrive hva du mener med pixelstøy litt bedre? Er litt trett her. 2. Kjører du singel eller dual dvi kabel ? Og du har sjekka at ikke noen pins er brekt eller lignende? 3. Du har selvfølgelig installert skjermdrivere og identifisert skjerm på skjermkort? 4. Hvis du går ned i oppløsning forsvinner "støyen" da? Lenke til kommentar
hvrd Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 1. Pixelstøyen består av 1 pixel store prikker som oppstår over hele skjermen. Pixlene forsvinner umiddelbart etter at de dukker opp. Det ser ut som om de har tilfeldig farge. 2. Antar at det er singel kabel. Det var den som fulgte med monitoren fra Dell. Det er ingen pins som er brukket. 3. Installert siste Catalyst-drivere. Disse kjente igjen skjermen og maks oppløsning. Ikke installert spesielle inf-filer eller noe sånt. 4. Ikke prøvd Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 kan du sjekke om det forsvinner med laver oppløsning. Jeg misstenker at du har en single dvi kabel. Den har ikke samme båndbredde som dual dvi kabel Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 se denne: http://www.ramelectronics.net/html/DVI_cables.html#vs hentet fra tråden min: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...4031&highlight= Lenke til kommentar
hvrd Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 Takk for tips! Jeg får tjuvlåne en dual-link kabel fra jobben og teste i kveld. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Lykke til da, kom med en tilbakemelding. For dette problemet må jo bare løses Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå