MrVilla Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Hei Huset er delt opp i fire halve etasjer der ruteren er i den nederste (første) Halvetasje 2: pc'er + TV og diverse Halvetasje 4 : 1 pc og nettbrett Etter at jeg flyttet 2 stykk pc'er fra stua og rommet i 4 halvetasje ned til et rom i første så mister jeg forbindelsen flere ganger til dagen. Den kan disconnecte 5 ganger på et minutt for så å vare i et par timer for så å diconnecte igjen. Synes det er merkelig da jeg har flyttet nærmere ruteren. Er det noen som kan komme med noen tips her? I loggen til ruteren så viser den at det trådløse nettet er stabilt og har ikke vært nede på 98 dager. Da må det være pc'ene og mest sannsynlig lokasjonen, men synes det er merkelig at jeg nå må flytte pc'ene (eller ruteren) lenger bort for å få et bra signal.. Noen tips? Lenke til kommentar
uGn Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Når du logger inn på routeren, kan du se hvor mange som er tilkoblet? Får du opp signalstyrke til klientene som er tilkoblet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Hvilken router? Hvilken FW? Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 22. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2014 Får opp alle som er tilkoblet og akkurat nå så ser det greit ut. Signalstyrken kommer ikke opp, men den er alltid på topp når jeg logger meg på. Ruteren er Netgear WNDR3700v2 med firmware 1.0.1.4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Oppgrader til nyeste versjon: 1.0.1.14 Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 22. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2014 Ser jeg hadde et punktum for mye. Jeg har siste versjon Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Antallet punktum stemmer, men du manglet et 1-tall.... Ta en reset to factory defaults og sett opp router på nytt. Av og til kan dette være lurt/nødvendig å gjøre etter oppgradering av FW. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Legg gjerne inn et skjermdump fra InSSIDer med vitale data om nettverket - da bl.a. signalstyrke. La den gå litt slik at man evt. også ser svigninger her. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 23. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2014 Hei. Som sagt så fungerer nettverket perfekt på alle andre enheter i huset. Det er kun de to pc'ene som nå sliter litt, og den nærmest ruteren sliter aller mest. Disse virket også perfekt før jeg flyttet dem uten så mye som en hikke på 3 år. Når jeg nå flytter dem ca 1-2 meter fra ruteren så blir det problemer. Nettet fungerer feilfritt ellers i huset og loggen på ruteren viser at det ikke har vært nede på 98 dager! Skal se om jeg får tatt en skjermdump av InSSID som kan forklare noe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Har du oppgradert router eller PCer i det siste? Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 23. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2014 Niks. Har ikke rørt ruteren, og pc'enen er urørte rent bortsett fra at jeg flyttet dem nærmere. Lenke til kommentar
uGn Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Hvis routeren ikke har vært restartet på 98 dager, så kan det nok være på tide å gjøre akkurat det. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Hvis routeren ikke har vært restartet på 98 dager, så kan det nok være på tide å gjøre akkurat det. Hvis det er en dårlig/billig ruter, ja. Men med en kvalitetsruter er det ikke nødvendig med stadig restarter... Lenke til kommentar
uGn Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Hvis man ikke kan se signalstyrken til klientene som er tilkoblet, så er det ikke en kvalitetsrouter. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Etter at jeg flyttet 2 stykk pc'er fra stua og rommet i 4 halvetasje ned til et rom i første så mister jeg forbindelsen flere ganger til dagen... Kanskje bare litt uflaks i forhold til vegger, metallobjekter eller kanskje noen elektroniske støykilder? Har du prøvd om det er endring hvis du flytter litt på ruteren, eller snur den 90 grader? Som andre har vært inne på: Er det noen andre trådløse nett i nærheten (nabo, hybel e.l.)? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Hvis man ikke kan se signalstyrken til klientene som er tilkoblet, så er det ikke en kvalitetsrouter. Er det det som er kriteriet for kvalitet på rutere...? Jeg synes stabiltet er mye viktigere enn å se signalstyrken på klientene... Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 25. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2014 Hei Signalet inn til pc'en nå viser topp score. 5 av 5 så at det skal være signalstyrken tviler jeg på. Stort sett så hender det at jeg sitter og surfer og plutselig så detter forbindelsen ut. Enkleste er å disconnecte og connecte igjen. Da er alt fint frem til neste gang det skjer. kan være om 5 min eller neste dag. Slik er det på begge pc'ene og det er mildt sagt irriterende. Nå er det riktignok en lettvegg (gips) i mellom ruter og pc'ene men det skulle ikke hatt noe å si. Er andre nett i nærheten ja. Se vedlegg fra InSSid Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Bør ikke ha noe å si, men legg deg på kanal 1 istedet.... Da minimerer du overlappingen, som er relativt kraftig i styrke som du ser.... Lenke til kommentar
NULL Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Kanskje prøve å deaktivere channel bounding - står gjerne noe vanlig knyttet til 20/40MHz i oppsettet et sted vil jeg anta. Se om stabiliteten blir bedre av det (ytelsen kan imidlertid bli noe dårligere). Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 25. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2014 Har da skiftet til kanal 1 så får jeg se om det bedrer seg. Channel Bounding? Var ikke klar over at jeg hadde det egentlig Hvordan fjerner jeg det? Er veldig takknemlig for alle tips som kommer her! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå