ChiaroScuro Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Jeg venter en pakke fra Utaskjærsland, curtisity of eBay. Det er et fotoapparat. Den skal fortolles på Gardermoen. Moms skal betales, det er greit, men jeg synes speditørene tar seg for mye betalt for speditering. Kan jeg speditere selv? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=244992&epslanguage=no Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Spedisjon er vareformidling, og det du betaler for i spedisjonen er en del ting du ikke kan ha selv - som for eksempel godkjent tollager og tollregnskap. 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 (endret) Posten er morsom. Du kan velge mellom å betale 130 kroner (eller deromkring) i tollbehandlingsavgift hvis du vil ha dem til å fortolle for deg, eller du kan betale den samme summen i "oppbevaringsavgift" hvis du ønsker å få pakken tilsendt ufortollet og heller fortolle den selv. Prissetting av tjenester og ytelser man selv ikke kan hverken velge bort eller velge alternativer til er alltid festlig. Endret 22. juli 2014 av henrikwl 3 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 23. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2014 Takk for svar. Jeg velger å gjøre fortolling selv. Ikke for å spare penger lenger, jeg har jo ikke godkjent tollager, men for å bli en erfaring rikere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå