Bjerknez Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Hva synes du ellers om bilen da? har du teste A200 og merket forskjellen opp til din 250? Blir den veldig stiv med senkingen? smeller det i kjerra når du treffer huller og sprekker i veien? - Smeller som pokker Hmm...det orker jeg ikke rett og slett...dette er nok til at jeg ikke vil ha den.. Jeg hadde i mine glansdager en Escort XR3I, blodsenka...og den smellinga og følelsen av at man ødelegger bilen hver gang man treffer et lite hull er veldig ødeleggende.. Jeg har jo muligheten til å avstå fra 10/15mm senkingen da. Vil dette hjelpe eller? Jeg er ikke helt inne i den utstyrsbiten og hva som hører med til hvilken pakke, men hvis du skal ha AMG sportsunderstell så vil selv en Golf GTI kjennes ut som en sofa i forhold. AMG SPortpakken jeg valgte gjør rett og slett bilen mer ekstrem enn andre sportpakker til andre modeller. Morsom, ja! Komfortabelt, absolutt ikke. Velger du A-250 Sport uten denne pakken så ville jeg faktisk heller vurdert en topputstyrt A-200. Tror den er lettere og selge igjen også da jeg tror de fleste som vil ha en A-250 også vil ha AMG utgaven. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 31. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Velger du A-250 Sport uten denne pakken så ville jeg faktisk heller vurdert en topputstyrt A-200. Tror den er lettere og selge igjen også da jeg tror de fleste som vil ha en A-250 også vil ha AMG utgaven. Ja enig, det er nok ikke så smart å ta den vekk. Men igjen, om jeg ikke skal kjøpe den ut etter 3år blir det jo forhandleren sitt problem. De vet jo dette. Jeg ble forøvrig litt engasjert med den lokale forhandleren min. Han jeg ikke har hatt noe særlig godt øye til fra starten av... Det viser seg at tilbudet hans nå bare er 10k dyrere inkl. sluttverdi. Ikke 60k som jeg først antok. Dette fordi oslo-forhandleren har en sluttverdi som er 50k høyere. Poenget for min høye puls er måten han legger dette frem for meg: "Jeg trodde du ønsket å kjøpe den ut etter 3år, da er vel 250k enklere for deg enn 300k?" For noe tull sier jeg da. Totalsummen er jo lik både ved 250k og 300k, så hva om jeg ikke blir fornøyd med bilen og ønsker å begynne på nytt? Jo da har jeg kastet 50k rett ut av vinduet. Det mest gunstige, tryggeste og mest sikre for enhver kjøper er vel å få en så rimelig 3års løsning som mulig, så lenge pakka er lik til slutt sier jeg, trist at jeg må finne ut dette på egen hånd for så å bli lettere irritert. Ba han så om å eventuelt matche 3års avtalen. blir spennende å se Litt off topic dette kanskje, men trengte å blåse ut litt her Bilselgere!! Endret 31. juli 2014 av Countryman Lenke til kommentar
Pop Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Må da være mulig å få AMG styling til 250 uten AMG understell? 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Kan du ikke bare spørre forhandler? 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 Kan du ikke bare spørre forhandler? Jeg spurte, favorittforhandleren hittils.. Ble da rolig og i stillhet geleidet videre til en A220 som slippes i oktober.. Det er jaggu ikke lett å være en krevsom kjøper Jeg lurer på hvor mye tid og hvor mange mailer de gidder å svare på før de innser at de har brukt mer enn 500k i ren arbeidstid.. Mener naturligvis ikke at jeg er en kødd på noen måte...men når alt jeg spør og graver om blir besvart med spøkelser vil det jo aldri ta slutt....? Jeg gjorde grove feil ang. ekstrautstyr i bilen jeg har eid nå i 2.5år, pgr.av misforståelser, og kommer ikke til å gjøre det igjen. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 (endret) Må da være mulig å få AMG styling til 250 uten AMG understell? Ja det tror jeg og. Det er bare å be om en av pakkene, f.eks P84 Sport, som er den feteste pakka, og be om å få den uten sportsunderstellet/senkingen = litt mer komfort..... er blitt litt lei nå merker jeg... Endret 1. august 2014 av Countryman Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Poenget er vel at AMG vel er mer eller mindre ett eget selskap driftet av Mercedes (litt på tynn is her nå...) med meget godt renomè og dem vil nok ikke sette sin "logo" på noe som ikke er 100%. AMG er i mine øyne proffe når det kommer til styling/tuning av biler og her gruser dem sine konkurrenter mener jeg. Man kan liksom bare ikke kjøpe en Ferarri, med "mykere" understell og litt andre hjul fordi man frykter det går ut over komforten. Det høres ut som om TS vil ha i pose og sekk her. Altså en AMG tunet A-250 hvor man fjerner AMG understellet og setter på et "standard" understell. Da bør du kikke på en litt mer folkelig bil som feks. Golf GTI. Motoren er vel omtrent den samme, men ellers så er en GTI ganske anonym. Er liksom ikke så veldig mye som får en GTI til å skille seg ut mener jeg. Men du får et mer komfortabelt understell og her kan jeg så vidt jeg vet også velge 4WD og manuell etc. Er ikke sikkert det jeg sier om AMG holder vann her, men du skjønner sikkert poenget mitt. Med Mercedes A-250 AMG Sport får du ikke noe som helst komfort, Morsomt, ja, komfortabelt, nei. 1 Lenke til kommentar
tNy Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Ikke programfeil nei. Den siste utgaven, på bilene som er testet siden nyttår har mb fått kritikk for en merkelig timing på kassa. Man gir gass, venter, ingenting skjer, venter og så drar den. To sekunder venting kanskje. Høres ikke mye ut, men når en forventer umiddelbar respons føles det som en evighet. Har en glk 2012 selv, som er langt raskere. Ble svært overrasket da jeg testet nyeste C nå for et par mnder siden. Hva har mb tenkt på? Ellers mener jeg mb sin kasse er bedre enn dsg til vw. De 2 siste software oppdateringene har forbedret mye 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 Poenget er vel at AMG vel er mer eller mindre ett eget selskap driftet av Mercedes (litt på tynn is her nå...) med meget godt renomè og dem vil nok ikke sette sin "logo" på noe som ikke er 100%. AMG er i mine øyne proffe når det kommer til styling/tuning av biler og her gruser dem sine konkurrenter mener jeg. Man kan liksom bare ikke kjøpe en Ferarri, med "mykere" understell og litt andre hjul fordi man frykter det går ut over komforten. Det høres ut som om TS vil ha i pose og sekk her. Altså en AMG tunet A-250 hvor man fjerner AMG understellet og setter på et "standard" understell. Da bør du kikke på en litt mer folkelig bil som feks. Golf GTI. Motoren er vel omtrent den samme, men ellers så er en GTI ganske anonym. Er liksom ikke så veldig mye som får en GTI til å skille seg ut mener jeg. Men du får et mer komfortabelt understell og her kan jeg så vidt jeg vet også velge 4WD og manuell etc. Er ikke sikkert det jeg sier om AMG holder vann her, men du skjønner sikkert poenget mitt. Med Mercedes A-250 AMG Sport får du ikke noe som helst komfort, Morsomt, ja, komfortabelt, nei. Jepp, godt sagt, og jeg er så glad for at jeg startet denne tråden og ikke bare kjøpte noe overillt. Dette ble akkurat den diskusjonen jeg ønsket. Jeg skal nok fremdeles ha en 250. Har siklet på A-klasse leeenge nå. Men jeg må som sagt finne ut litt, prøvekjøre en med AMG-sportsunderstell for å se selv. Bilen jeg hadde før den jeg har nå, som sikkert mange har gjettet seg frem til er en Countryman , var en 2002 Mini Cooper S-Line. Denne hadde en knall motor, var meget stiv men hadde likevel god comfort. Jeg elsket den bilen, men det begynte å balle seg på med verkstedregninger på den og jeg valgte å gi den i innbytte hos forhandler den gang. Jeg ønsker meg noe lignende på 250`n. Motor + comfort, så ja, pose og sekk Jeg slenger på en +1 på alle innleggene i denne tråden som takk for god og lærerrik diskusjon Lenke til kommentar
tNy Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 (endret) SÅ stiv er den nå ikke med AMG Endret 1. august 2014 av Ziuuung Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 SÅ stiv er den nå ikke med AMG Kommer ann på hva man er vant til så klart. Hvis man synes en Golf GTI er på grensen, så er A-250 med AMG Sport pakke alt for stiv. Er man vant til å kjøre blodsenket Volvo 240 med kappa fjører, så vil en A-250 AMG Sport virke komfortabel og fin. En ting er at dempere/fjører er stive, men selve konstruksjonen henger bedre sammen. Når jeg feks. rygger med bilen med full sving, så kjenner man at dekkene "hopper" litt bortover asfalten. I førsten trodde jeg det var noe galt, men bilen er såpass stiv at man kjenner det godt. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 Jeg har bestemt meg for å prioritere Comfort, og går litt tilbake til røttene ved å fjerne en del bling-bling som egentlig ikke er helt meg.. ... Jeg ser for meg en A250 med Urban+ pakke istedet. 4matic og automatkasse. Da vil jeg ende opp med en bil slik jeg tenkte det fra starten av - Fet motor, litt skjult i Urban-pakka. Det må jo være bedre å gjøre det slik fremfor å fjerne AMG sportsunderstell osv...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå