Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes A200 vs A250, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Mercedes A-250 Sport AMG og hvis jeg husker rett så kan man først velge Sport-pakka og etter det kan man velge AMG pakka. Denne får man kun til A-250 mener jeg å huske og da får man bla. røde belter og detaljer i bilen, samt røde kalippere etc. Det er også satt noen "klaffer" i eksosanlegget slik at dte blaffrer skikkelig. Skikkelig rå lyd i bilen!

 

A-250 får man kun med automat tror jeg.

 

Min bil kostet 562.000,- og da var den ganske så fullspekket med utstur.

 

Dog skal denne nå videre leases (ny kjøper er funnet) da jeg har kjøpt meg motorsykkel og da blir jo selv denne bilen kjedelig i forhold. Siden jeg kjører mye motorsykkel så skal jeg heller skaffe meg en langt rimeligere bil. :)

 

Skal du først ha A-250 så gå hele veien og gå for Sport pakke med AMG styling. Knalltøff bil :)

 

EDIT:

Her er min bil, som nå mest sannsynlig er solgt:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46726109&searchclickthrough=true

Røde detaljer osv får man uansett motor :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt jeg ikke er bilselger, men jeg holder på med MB hver dag. Og noen ganger går det i surr, jeg var bare sikker på at jeg hadde sett de detaljene på en CLA 200 :) Har kjørt mye A-klasse, eneste minuset er forhjulstrekk for min del. Det blir feil på en Mercedes! (Men det hadde ikke hindret meg i å kjøpe A-/CLA)

Endret av Ziuuung
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror faktisk ikke jeg ville hatt manuell.. Syntes 7-trinnskassene er vanvittig bra og behagelig å kjøre med. Gikk fra en A180 CDI til SLK250 CDI, og kassa gjør en god jobb utifra om du velger Eco eller Sport :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel samme kassa om det er Sport/AMG eller ikke..(?) Eneste jeg har merket er at kassa kan surre litt hvis du brått endrer kjørestil.

 

edit: Jeg har aldri kjørt en VW, kun BMW/MB/Volvo av nyere biler, så har ikke noe å sammenligne med :\ Holder meg helst på 2 eller 1 hjul, bil er blitt ett transportmiddel de siste årene :w00t:

Endret av Ziuuung
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke programfeil nei. Den siste utgaven, på bilene som er testet siden nyttår har mb fått kritikk for en merkelig timing på kassa. Man gir gass, venter, ingenting skjer, venter og så drar den. To sekunder venting kanskje. Høres ikke mye ut, men når en forventer umiddelbar respons føles det som en evighet.

Har en glk 2012 selv, som er langt raskere. Ble svært overrasket da jeg testet nyeste C nå for et par mnder siden. Hva har mb tenkt på?

 

Ellers mener jeg mb sin kasse er bedre enn dsg til vw.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm...jeg fikk ihvertfall beskjed om at P84 Sport var "alle de mindre pakkene samlet".

 

Når jeg ser på utstyrslista jeg fikk står det AMG Sprtspakke kr o,- og under der står det Sport kr 41.000,-

 

Alle de røde detaljene er med. Har fått 3 bildeillustrasjoner over hvordan bilen blir seendes ut.

Lenke til kommentar

Hva synes du ellers om bilen da? har du teste A200 og merket forskjellen opp til din 250?

Blir den veldig stiv med senkingen? smeller det i kjerra når du treffer huller og sprekker i veien?

- Smeller som pokker :ph34r:

 

Hmm...det orker jeg ikke rett og slett...dette er nok til at jeg ikke vil ha den..

Jeg hadde i mine glansdager en Escort XR3I, blodsenka...og den smellinga og følelsen av at man ødelegger bilen hver gang man treffer et lite hull er veldig ødeleggende..

 

Jeg har jo muligheten til å avstå fra 10/15mm senkingen da. Vil dette hjelpe eller?

Lenke til kommentar

A.-klassen har generelt noe mer småbilfeeling enn de større, naturlig nok, men sportsunderstellet gjør bilen atskillig hardere. Uten sportsunderstellet vil du merke en klar forskjell. Forskjellen er jo stor også på de større modellene. Kjørte Q5 med og uten. Det var som en vuggende amerikaner mot noe langt hardere og stivere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

A.-klassen har generelt noe mer småbilfeeling enn de større, naturlig nok, men sportsunderstellet gjør bilen atskillig hardere. Uten sportsunderstellet vil du merke en klar forskjell. Forskjellen er jo stor også på de større modellene. Kjørte Q5 med og uten. Det var som en vuggende amerikaner mot noe langt hardere og stivere.

 

Hmm ja....det er aktuelt å fjerne det altså. Da blir den vel mer lik A200`n som jeg prøvekjørte? Den likte jeg comforten på meget godt.

 

Hva heter dette sportsunderstellet da? med tanke på å finne det og luke det ut. Det er vel den som heter "senket AMG sportsunderstell" som ligger under P84 Sport, den feteste pakka. hmmm..

Det er jo ingen pris på den heller, bare en del av en stor pakke..

 

Hva synes dere om å fjerne den?

Lenke til kommentar

Bør prøvekjøres, som du kan i en standard A. Et strekke med litt krappe svinger, så merker du godt forskjellen, på godt og vondt. Noe mykere, mer krenging, mer behagelig, mindre kontroll. Men A er fortsatt en relativt liten og lett bil, i forhold til C, E, GLK osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kjørte Q5 med og uten. Det var som en vuggende amerikaner mot noe langt hardere og stivere.

Vet du om det var sportsunderstell eller S-line understell?

Hvertfall S-line er kjent for å være notorisk hard, type nyrebelte.

 

På Q5en er jeg ikke sikker dessverre.

Hadde selv en 2008 A4 med utvendig S-line. Audi selv kalte det kun sportsunderstell, så jeg trodde faktisk ikke det var to utgaver av den harde sorten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...