Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes A200 vs A250, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Ved leasing er det vel også enkelte typer utstyr som påvirker sluttverdien etter tre år ganske mye..

jepp

 

slik jeg har forstått det er det mest økonomisk å bare kjøre basic om man ikke vil kjøpe den inn etter 3 år, men hvor gøy er vel det (:

 

fikk akkurat tilbud på begge bilene nå. Leasing tilbudene glemte han.....

 

skal legge de ut her så fort jeg får tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at det er lurt å prøve seg hos flere forhandlere..

 

Det er ikke bare BOS som selger MB i Norge lenger.

Det skal jeg helt klart gjøre, jeg liker ikke den fyren her som prøver å selge har jeg bestemt meg for.

 

Han kalte nettopp prisene på tilsvarende biler som min, på Finn.no, som eventuelt skal byttes inn - "Drømmepriser"....og satt en pris på 250k, fremfor 310k som jeg foreslo.

310k er under de fleste bilene på Finn og de har gått mye lenger alle sammen. Min har bare gått 25k.

 

Kan det være slik at en nybil til 404K, uten noe som helst skade eller andre heftelser synker med 150k på 3år?

 

Det er mulig han har rett, men jeg liker ikke måten han går frem på.

 

 

Leasingtilbudet inneholder for øvrig en del informasjon jeg ikke vil gå ut med offentlig desverre, om det var noen som var spente. :huh:

Men, tilbudet jeg fikk var på en Basic A250...har spurt hvorfor han ikke la inn ekstrautstyret og ikke minst utkjøpsprisen etter endt avtale.

 

Bilen er priset 440k Basic. Tilbudet jeg fikk vil koste meg 266k på 3 år. NEPPE NOE JEG KLINKER TIL PÅ :rofl:

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Kan det være slik at en nybil til 404K, uten noe som helst skade eller andre heftelser synker med 150k på 3år?

 

 

Helt klart veldig vanlig. Nå vil jo et fint holdt eksemplar som er kjørt kort ha en del mer verdi da. Spørsmålet er om du får ut de ekstra pengene fra en eventuell kjøper som sammenligner med de billigste. Husk at innbytte alltid er dyrt da det koster forhandleren en del å ta inn bilen, se over den og eventuelt fikse feil samt gå god for den. Når de selger videre må de regne med noen kostnader på garanti da bruktbiler ofte har dette, samt noen andre småting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Halv pris etter 5 år er vanlig. Da blir det ca. 100% (Ny) -> 82% -> 74% -> 66% -> 58% -> 50%

 

Dvs. 66% restverdi etter 3 år. Så korrigeres det for kilometerstand f.eks. Normal kjørelengde 15000 pr år gir 45000 etter 3 år. Har man da kjørt bare 25000 så er det 20000 i underkjørte kilometer som kanskje korrigerer innbytteprisen med 0,5 kroner pr kilometer.

 

Dersom prisen i utgangspunktet var 404k så blir det 66% x 404k +10k = 277k (dvs. ca 130k i verditap de 3 første årene).

 

Tilbudet du fikk er 27k lavere.

 

Hvilken rente har de beregnet på leasingen?

 

De har forøvrig ikke lov til å avtale noen utkjøpspris med deg. Står det en restverdi i leasingtilbudet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmmm okey, da er det vel kanskje ikke så galt :huh:

 

de har tilbud på 1.99% rente ut juli "i første omgang".

 

Nei det står ikke resteverdi i tilbudet. Er ikke dette lov? men er det ikke nettopp dette som gjør at kjøper kan se sånn noenlunde om han gjør en god avtale da? Jeg må da ha rett til det mener jeg?

Jeg tror jeg får sette meg litt bedre inn i "Leasing" jeg, godt jeg ikke har dårlig tid.

 

Jeg forstår jo at en restverdi/utkjøp etter 3 år blir revurdert etter hvordan bilen ser ut men..

 

Jeg kommer til å takke nei til alle tilbudene jeg har fått, på en hyggelig måte, og be ham om å holde meg oppdatert på kampanjer og spesielle tilbud via mail. Så skal jeg sette meg ned å lage en mer nøyaktig og oppdatert liste over hva jeg skal ha og sende det ut til flere for å sjekke :)

Lenke til kommentar

Jeg mener du bør kjøre deg en langtur i begge bilene. Kona hadde Merce` A-klasse. Ikke noe fancy, men A180 med AMG pakken. For meg, virket bilen litt i stiveste laget, pluss at setene var for smale/små. Jeg er 185cm og ca 86kg. Ikke feit altså. Fikk ikke presset øverste del av ryggen inn i de smale seteryggene.

 

Utover det, var bilen fantastisk.

 

Drawbacks:

* Stivt oppsett med AMG pakken, men dette er vel en smakssak

* Alt for små/smale sportsseter

* Høyere drivstoffsforbruk enn jeg hadde trodd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for det @Pansær'n

ja jeg vil nok prøvekjøre før jeg bestemmer meg.
jeg får mer og mer lyst på AMG pakken, minus eventuelle spoilere eller skjørter - men at bilen blir stiv er jeg ikke noe for.
det var dette jeg likte godt med 200'n, mykheten når jeg kjørte over sprekker og høl i veien.
Jeg kan sikkert be om å ikke få med senkingen som følger med i pakka(?)


Dette blir kanskje litt off-topic, men ang. leasingtilbudet jeg fikk igår - ikke sikkert det var så værst likevel, men jeg forstår det ikke helt.
Å cashe inn bilen m/ekstrautstyr kom på 540k. Leasinga henviste så til en pris på 440k og jeg tenkte da at ekstrautstyret ikke var medberegnet.
jeg fikk nå beskjed om at det vaar det..?? Så hva betyr så det? At det lønner seg å klæske på med utstyr om man avslutter etter 3år??

200k i startavgift gir meg 1700kr i mnd. avdrag i 3år.
utkjøpspris etter 3år er 250k får jeg beskjed om her.

hva syns dere om et slikt tilbud?
(200k + ca.61k +250k. Det hørs jo billigere ut enn å cashe inn spør du meg..?

jeg er forøvrig 164 høy, 62kg, så jeg tror jeg skal få plass :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Husk at det er lurt å prøve seg hos flere forhandlere..

 

Det er ikke bare BOS som selger MB i Norge lenger.

 

wow...det var lurt gitt..

Fikk nettopp et tilbud fra en annen leverandør i Oslo, og det var for godt til å være sant i forhold til hva jeg fikk av den lokale forhandleren.

 

Jeg smalt på en del ekstrautstyr som gjorde bilen 40k dyrere enn tilbudet fra lokalforhandleren.

Likevel er tilbudet fra Oslo-forhandleren 20k mindre over 3år.

60k? bare sånn uten videre.. :ohmy:

 

4matic er det eneste jeg ikke la inn som ekstrautstyr, men det blir nok å legge inn den også

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Høres suverent ut. Liten tvil om at BOS legger inn bra avanser og at andre ikke skal ha store problemer med å slå dem på pris. Men de kan nok prøve å konkurrere om du kommer tilbake til dem med tilbudet du har fått av den andre forhandleren.

 

Fortell hva du lander på, av både bil og deal. :)

 

Blir nok 250 på meg også neste gang, evt 320. Men blir antakelig værende på GLK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres suverent ut. Liten tvil om at BOS legger inn bra avanser og at andre ikke skal ha store problemer med å slå dem på pris. Men de kan nok prøve å konkurrere om du kommer tilbake til dem med tilbudet du har fått av den andre forhandleren.

 

Fortell hva du lander på, av både bil og deal. :)

 

Blir nok 250 på meg også neste gang, evt 320. Men blir antakelig værende på GLK.

 

Det skal jeg gjøre. Men, uansett hvor glad jeg ble nå skal jeg sette meg i tenkeboksen en stund. For hver dag jeg tenker, taper jeg noen kroner mindre m/tanke på prosentvis tap på min 2.5år gamle bil.

 

"Det gode tilbudet" fikk jeg fra Autostern.no/Bethel O. Steen

 

Jeg får garantert 250k for min gamle bil. Selger jeg den selv, kanskje 260k-290k, hvilket jeg kommer til å gjøre.

 

Betaler 200k i første betaling og får 1.100kr i mnd avdrag i 3år. Da kan jeg i tillegg sette 60k-90k på sparekonto....

 

Det føles bare så jækla riktig å gjøre dette her...

 

Blir forøvrig gøy å konfrontere selgere på den lokale Mercedes med dette, spørre om han vil jekke seg ned til samme pris :xmas:

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Ja blir interessant å høre. De gjør ihvertfall det på verkstedet. Service gikk fra 7000 til 5000 etter at jeg presenterte tilbud fra andre. Nå vet de at jeg sjekker og gir beste pris med en gang jeg ringer eller mailer. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Betaler 200k i første betaling

Har du allerede glemt at forsikringen ikke refunderer forskuddsleie?

 

 

Jeg glemte å nevne det bare.

 

Kontaktet forsikringsselskapet mitt, og de sa at forsikring av en leaset bil fungerer på nøyaktig samme måte som på en bil jeg eier selv eller har gjeld på.

Den eneste forskjellen er at de legger inn leasing i avtalen. Dette koster 200kr i året.

Lenke til kommentar

Kontaktet forsikringsselskapet mitt, og de sa at forsikring av en leaset bil fungerer på nøyaktig samme måte som på en bil jeg eier selv eller har gjeld på.

 

Jeg er skeptisk.

 

 

 

Noen FÅ finansselskaper er så hyggelige at de tar av innskuddet dersom du får en totalskade også (innløsning av kontrakt før 3år). Dette fremkommer sjelden på leasing gjennomganger. Merkes best i starten av avtalen. Veldig sjelden at leasingbiler får totalskade, men det skjer. Forsikringsselskaper dekker ikke refusjon av forskuddsleie. Og det er variasjon mellom forsikringsselskaper også. Litt tåkete omeråde

 

ref: http://www.terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1730400#Post1730400

 

Jeg vil aldri stole på muntlige uttalelser fra en ansatt i forsikringsselskapet om dette. Da får de sitere og bektrefte skriftlig den delen av forsikringsavtalen som sikrer dette.

 

Det heter visst startleie og ikke forskuddsleie og det vanlige er at forsikringsselskapene ikke dekker dette. Hvilket forsikringsselskap har du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en Mercedes A-250 Sport AMG og hvis jeg husker rett så kan man først velge Sport-pakka og etter det kan man velge AMG pakka. Denne får man kun til A-250 mener jeg å huske og da får man bla. røde belter og detaljer i bilen, samt røde kalippere etc. Det er også satt noen "klaffer" i eksosanlegget slik at dte blaffrer skikkelig. Skikkelig rå lyd i bilen!

 

A-250 får man kun med automat tror jeg.

 

Min bil kostet 562.000,- og da var den ganske så fullspekket med utstur.

 

Dog skal denne nå videre leases (ny kjøper er funnet) da jeg har kjøpt meg motorsykkel og da blir jo selv denne bilen kjedelig i forhold. Siden jeg kjører mye motorsykkel så skal jeg heller skaffe meg en langt rimeligere bil. :)

 

Skal du først ha A-250 så gå hele veien og gå for Sport pakke med AMG styling. Knalltøff bil :)

 

EDIT:

Her er min bil, som nå mest sannsynlig er solgt:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46726109&searchclickthrough=true

Endret av Bjerknez
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er skeptisk.

 

 

 

 

Jeg vet det, og det er sunt :)

 

Jeg har snakket med både forhandler (2stk) og forsikringsselskapet og de sier begge at jeg forsikrer bilen som om den er "min". Altså på samme måte som om jeg hadde kjøpt den.

Men det skader ikke å gjøre som du sier, få dette skriftlig og signert på papir.

Lenke til kommentar

Jeg har en Mercedes A-250 Sport AMG og hvis jeg husker rett så kan man først velge Sport-pakka og etter det kan man velge AMG pakka. Denne får man kun til A-250 mener jeg å huske og da får man bla. røde belter og detaljer i bilen, samt røde kalippere etc. Det er også satt noen "klaffer" i eksosanlegget slik at dte blaffrer skikkelig. Skikkelig rå lyd i bilen!

 

A-250 får man kun med automat tror jeg.

 

Min bil kostet 562.000,- og da var den ganske så fullspekket med utstur.

 

Dog skal denne nå videre leases (ny kjøper er funnet) da jeg har kjøpt meg motorsykkel og da blir jo selv denne bilen kjedelig i forhold. Siden jeg kjører mye motorsykkel så skal jeg heller skaffe meg en langt rimeligere bil. :)

 

Skal du først ha A-250 så gå hele veien og gå for Sport pakke med AMG styling. Knalltøff bil :)

 

EDIT:

Her er min bil, som nå mest sannsynlig er solgt:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46726109&searchclickthrough=true

 

Fet bil!

 

Ja jeg går eventuelt hele veien. 540k koster den jeg skal ha, og da er det stort sett bare 4matic som er ekskludert. Vurderer denne ennå.

Jeg har lagt inn P84 sportseksteriør/interiør, men visste ikke at man i tillegg kan ha med AMG-pakke da P84 dekker så mange pakker allerede. Hva er det som blir tillegg om jeg også tar med AMG-pakka da?

 

Hva synes du ellers om bilen da? har du teste A200 og merket forskjellen opp til din 250?

Blir den veldig stiv med senkingen? smeller det i kjerra når du treffer huller og sprekker i veien?

 

Jeg skulle få muligheten til å prøvekjøre A250 om et par uker fikk jeg beskjed om av den lokale, dyre forhandleren. Jeg får vel gripe denne muligheten føre jeg forteller hvor dyre de er..

 

Jeg synes de månedlige avdragene dine ser litt høye ut. Tør jeg spørre om hvor mye denne avtalen ville kostet deg over 3år, inkludert startleien?

Lenke til kommentar
Hva er det som blir tillegg om jeg også tar med AMG-pakka da?

 

Hvis jeg husker rett:

 

- Klaffer i eksosanlegget som lager en slik blaffrelyd når du setter den i "sport" modus.

- Røde sikkerhetsbelter fremme og bak

- Røde bremsekalippere

- Røde detaljer i fangeren forran

- Røde ringer rundt luftedyser i bilen

- Ekstra stivt/seknket understell tunet av AMG

- Runflat dekk 18"

- Diamant grill

 

Er det jeg kom på i farten...

 

Hva synes du ellers om bilen da? har du teste A200 og merket forskjellen opp til din 250?

Blir den veldig stiv med senkingen? smeller det i kjerra når du treffer huller og sprekker i veien?

 

- Har ikke testet A200, men regner med at forskjellen er ganske merkbar. Skikkelig frisk i frasparket!

- Jepp.. stiv som en påle! Ikke veldig mye komfort igjen :ph34r:

- Smeller som pokker :ph34r:

 

Jeg synes de månedlige avdragene dine ser litt høye ut. Tør jeg spørre om hvor mye denne avtalen ville kostet deg over 3år, inkludert startleien?

Dette er leasing som sagt. Jeg betaler i dag 6.200,- pr.mnd. og startleien var 40.000,-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...