[ergo] Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Link Er dette for beskyttelse av cpu eller har det en kjølende effekt også? mvh ergo Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 "]Link Er dette for beskyttelse av cpu eller har det en kjølende effekt også? mvh ergo Ikke kjølende effekt, nei. Lenke til kommentar
formann Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 "]Link Er dette for beskyttelse av cpu eller har det en kjølende effekt også? mvh ergo Det er for å beskytte core.. man får som regel litt dårligere temperaturer med shim. Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Shims er helt unødvendig. Spesielt siden du venter på en CPU med Barton kjerne. Shims passer kun til Thouroughbred. Hvis man skal få en CPU med Barton kjerne til å passe med en shims så må man slipe vekk litt av kobberet på den ene siden. Og da er det vel like greit å bare droppe hele greia? Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Og jeg har ikke klart å knuse en kjerne på en cpu enda. har montert ca 20-30 stk. Har ikke hørt om noen som har klart engang enda.. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Shim'er er for å beskytte kjerna mot å knuses av forkjær montering av kjøleribba. Har satt sammen mange maskiner uten å klart å knuse ei kjerne, så hvis du er forsiktig så trenger du ikke Shims. Jeg kjøpte allikevel en slik til maskinen min, og har anbefalt det til alle jeg bygde for (bare for sikkerhets skyld. Er tross alt ikke ei særlig dyr forsikring). Shims har hverken noe særlig varmende eller kjølende effekt på cpu'en. Det er stort sett ikke merkbart. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Bruker shims på alle maskiner jeg bygger som en billig forsikring, siden den gir mere kontakt mellom CPU og kjøler skulle man tro at den kunne hjelpe med å transportere bort litt varme, men sånn er det nok ikke, jeg har ikke merket forskjell på tempratur i det hele tatt med eller uten shims av kobber. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Ah.... da fikk jeg svar på noe jeg lurte veldig på her nå! Har en shim fra Troughbred cpu som jeg nå sitter og prøver å få til å passe på min nåværende Barton - var ikke enkelt nei. Bare å slipe da.......! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå