James Bond Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Hei, jeg har ekstremt lyst til å kjøpe meg en vannscooter! Har fått veldig interessen ettersom jeg har bada mye i sommer og sett mange som koser seg på slike, har prøvd 1 gang i Tyrkia og det gikk fort! Tror ikke båt er helt for meg.. Men kanskje om jeg finner en sprek og stilig en.. En sånn Seadoo RXT 215 er vel en sånn jeg har sikla på og de må være CE-merket sant for å være lovlige i Norge.. En kompis anbefalte meg å kjøpe en og prøve litt for gøy for da vil jeg få motivasjonen veldig godt på plass når jeg skal ta båtlappen selvom jeg er fullt klar over inntil 5000 kr i bot. Så da lurer jeg på: -Hvor er det egentlig best å ta det med tanke på pris og sted i tillegg til god tilrettelegging for en som vil ta? -Har hørt det er vanskeligere å ta en bilsertifikat, er dette sant? (frykter dette) -Litt off topic med båtførerprøven, men hvilken vannscooter er best/anbefalt innenfor prisområde på 100tusen ca? Vil gjerne ha en som gjør hvertfall 100 km/t Fattern er jo skipper og har hatt en del båter, og jeg har vært med siden jeg var født, men aldri hatt noe båtførerbevis, kun en gummijolle med 6HK, så jeg kan jo litt om det å være på vannet, men om det gjør meg til ett naturtalent det vet jeg ikke.. er 23 år nå btw. Jeg har også ingen kroner per idag å bruke på vannscooter, så det er en del sparing i vente så det blir uansett ikke noe i år, men kanskje neste og er veldig motivert for dette, derfor jeg lurer hva er lurt for meg å gjøre egentlig.. Har jo egentlig skikkelig sansen for båtlivet men jeg liker ting som går fort. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Båtførerprøven er barnemat. Koster et par tusen. Hvis du ikke har båt, men har lyst på vannscooter, ville jeg egentlig tenkt meg om et par ganger til. Vannscooter er nærmest et rent leketøy som det bare er digg å bruke korte perioder av gangen her til lands. For samme prisen får du en svært kurant skjærgårdsjeep med vidt bruksområde. Scooter er liksom sånt man kjøper etter at man har skaffet seg hus, hytte, to biler, motorsykkel og cabincruiser. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 25. august 2014 Forfatter Del Skrevet 25. august 2014 Jeg ser den, men jeg tror man er det man kan kalle spesielt interessert. Hver dag så kikker jeg på vannscooter på finn.no, jeg har fått overblikk over hvilke modeller som er å anbefale/ikke så bra, men fortsatt vet jeg ikke hva som er optimalt for mest morro.. Akkurat nå sitter jeg fast mellom å skulle velge Yamaha eller SeaDoo.. Yamaha virker som å være det eneste utleiefirmaer benytter seg av sikkert pga. påliteligheten.. Men Seadoo har masse kule funksjoner som VTS, elektrisk brems, masse nyttige funksjoner osv.. Jeg vil bare gjøre ett godt kjøp.. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Vi selger både Yamaha og Sea-Doo der jeg jobber, men vi selger mest Sea-Doo og sjefen er gladest i det. Har kjørt 260hken fra Sea-Doo, den gjørde en 115kmt og 0-100 på 2-3 sekunder. (Får lov å låne leker på jobbem som er et pluss ) 215 går uansett ikke 100kmt, den gjør vel rett i underkant. Men krefter nok. Hvor holder du til egentlig? Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 31. august 2014 Forfatter Del Skrevet 31. august 2014 Hei og takk for svar Jeg bor i Sandefjord, og har siklet mye på disse med 255hk og 260hk fra Sea-Doo, men det jeg egentlig lurer på er hvor mye koster jo da en såkalt kompressorservice hos jettrade eller andre steder? Slik jeg ser det så er det Sea-Doo jeg har mest sansen for, de har alle de kule funksjonene som brems, ITC, IBR osv osv, skroget dems er blitt veldig bra, men jeg vil ikke ha noe som blir en stor utgiftspost, DET har ikke jeg råd til.. Så når jeg var i Hellas for 4 uker siden tenkte jeg nå skal jeg endelig ned å få leie meg en knallsprek Sea-Doo men også der var det bare Yamaha å leie (var i Tyrkia 2 år tidl. og de brukte også Yamaha) og det virker som at utleiefirmaer over hele verden bruker Yamaha og de bare går og går, og det er noe jeg verdsetter høyt selvom de ikke har hydraulisk brems osv. Blir vanskelig å bestemme seg ikke sant Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Hei og takk for svar Jeg bor i Sandefjord, og har siklet mye på disse med 255hk og 260hk fra Sea-Doo, men det jeg egentlig lurer på er hvor mye koster jo da en såkalt kompressorservice hos jettrade eller andre steder? Slik jeg ser det så er det Sea-Doo jeg har mest sansen for, de har alle de kule funksjonene som brems, ITC, IBR osv osv, skroget dems er blitt veldig bra, men jeg vil ikke ha noe som blir en stor utgiftspost, DET har ikke jeg råd til.. Så når jeg var i Hellas for 4 uker siden tenkte jeg nå skal jeg endelig ned å få leie meg en knallsprek Sea-Doo men også der var det bare Yamaha å leie (var i Tyrkia 2 år tidl. og de brukte også Yamaha) og det virker som at utleiefirmaer over hele verden bruker Yamaha og de bare går og går, og det er noe jeg verdsetter høyt selvom de ikke har hydraulisk brems osv. Blir vanskelig å bestemme seg ikke sant Kan ikke prisene og slikt dessverre, men nabobedriften vår driver med utleie. Er dog 12 000kr uken for 260hken dersom det skulle vært interesssnt. Hvordan skal du forresten gjøre det med sjøsetting? Henger av og på eller båtplass? (Med drydock som du kjører scooteren oppå) Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 31. august 2014 Forfatter Del Skrevet 31. august 2014 Utleie er ikke av interesse akkurat fordi det er såpass dyrt så derfor jeg går til innkjøp av min egen. Det blir til at jeg setter den ut fra henger og tar den opp igjen når dagen er ferdig og parkerer den på en bestemt lagringsplass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå