Misachickabee Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Jeg har plutselig fått problemer med og kobble meg på intertett på min stasjonær. Når jeg feilsøker får jeg opp: Lokal tilkobling har ikke gyldig ip-konfigurason. Jeg får heller ikke trådløst, men hvis jeg kobbler meg opp med mobilen over 4G så går det. Har prøvd og resette ip via CMD men men da får jeg beskjed om at den ikke kan kobble seg opp eller noe sånt, Har prød og restarte routeren og det funker heller ikke.Har internett på alle andre dataer/ mobiler Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Er du sikkert på at den mottar IP-adresse automatisk? Om den gjør det men allikevel ikke klarer å sitte noe ip, så kan du prøve å opprette en statisk IP. Da ser du på en annen datamaskin i huset hvilken IP adresse den har. f.eks 10.0.0.x eller 192.168.1.x så går du inn i egenskaper på nettverks-adapteren og sitter opp din egen IP ved trykke egenskaper på Internet Protocol versjon 4 (TCP/IPv4). Der velger du en IP adresse mellom 1-255 som ikke allerede er i bruk. F.eks 10.0.0.17 eller 192.168.1.34 eller lignende. Andre ting du kan prøve er f.eks å disable og enable nettverkskortet, eller av-installere og installere driveren på nytt. Om ingenting her fungerer ville jeg trodd det var noe gale med nettverkskortet. Dem er svært billig å erstatte. Koster rundt 200kr, og finnes også i usb varianter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå