AfterGlow Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Den nye BankID-versjonen utsettes.Du må vente enda lenger på Java-fri nettbank 1 Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Etter dette er vi kvitt Java, da mangler bare flash player. 5 Lenke til kommentar
CafSneak Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Sweet jesus, gleder meg til å avinstallere java så jeg slipper alt maset om oppdateringer... 3 Lenke til kommentar
Nieeels Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Etter dette er vi kvitt Java, da mangler bare flash player. Noe å se fram til ja. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 (endret) De aller fleste mobiloperatører og banker støtter BankID på mobil. Da slipper du også å drasse med en brikke eller installere en ekstra app. Endret 22. juli 2014 av RattleBattle 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 (endret) Min bank har alt fjernet Java, men forstår godt at folk vil ha det vekk, for noe søppel! Endret 22. juli 2014 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
isox Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Da mangler det bare og bli kvitt javascript. 1 Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Noen informasjon om hva de går over til? Ren HTML løsning? Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Det folk ikke vet, er at det fortsatt er masse Java involvert, men i backend... 2 Lenke til kommentar
laurell Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Noen informasjon om hva de går over til? Ren HTML løsning? HTML5, CSS3 og Javascript, noe som fungerer på ALLE plattformer uten at noe må installeres. At det har tatt tid er nok pga sikkerheten. 1 Lenke til kommentar
lhz Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Det folk ikke vet, er at det fortsatt er masse Java involvert, men i backend... Hvilket ikke er noe problem i det hele tatt (så lenge jeg slipper å være involvert i utviklingen). 3 Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Det folk ikke vet, er at det fortsatt er masse Java involvert, men i backend... Hvilket ikke er noe problem i det hele tatt (så lenge jeg slipper å være involvert i utviklingen). Selvsagt ikke, men hvis mannen i gata visste det, så ville det blitt SKANDALE! 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 (endret) Når får vi HTML5 eller en mer moderne tilnærming enn javascript. De har jo laget BankID 2.0 i javascript, etter hva jeg har lest. Kilde: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1611316 Bakgrunnen for at BankID lanseres uten Java er at oppdateringene som kreves i Java-løsningen har skapt mange problemer for BankID-brukerne samtidig som Java er en løsning som ikke støttes på blant annet Ipad. Den nye løsningen er basert på noe som heter Javascript. ‒ Jeg er imponert over det forarbeidet som er gjort i BankID. Før jeg satte meg inn i den nye løsningen syntes jeg det virket som en umulig oppgave å lage BankID i Javascript, men jeg har nå skjønt at det er mulig, sier Harboe. https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=difference%20java%20and%20javascript Javascript ble tatt i bruk ca. 1995 (19 år siden) Endret 22. juli 2014 av G Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 (endret) Det folk ikke vet, er at det fortsatt er masse Java involvert, men i backend... Hvilket ikke er noe problem i det hele tatt (så lenge jeg slipper å være involvert i utviklingen). Selvsagt ikke, men hvis mannen i gata visste det, så ville det blitt SKANDALE! For ikke å snakke om hvordan reaksjonen ville blitt om folk fikk vite at SIM-kortet deres kjører Java. BankID på mobil uten Java? Vel... Endret 22. juli 2014 av Horrorbyte 1 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 (endret) Når får vi HTML5 eller en mer moderne tilnærming enn javascript. De har jo laget BankID 2.0 i javascript, etter hva jeg har lest. Kilde: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1611316 Bakgrunnen for at BankID lanseres uten Java er at oppdateringene som kreves i Java-løsningen har skapt mange problemer for BankID-brukerne samtidig som Java er en løsning som ikke støttes på blant annet Ipad. Den nye løsningen er basert på noe som heter Javascript. ‒ Jeg er imponert over det forarbeidet som er gjort i BankID. Før jeg satte meg inn i den nye løsningen syntes jeg det virket som en umulig oppgave å lage BankID i Javascript, men jeg har nå skjønt at det er mulig, sier Harboe. https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=difference%20java%20and%20javascript Javascript ble tatt i bruk ca. 1995 (19 år siden) hva er problemet med javascript da. sånn jeg ser det kan nesten alle nettlesere utføre javascript riktig. Endret 22. juli 2014 av kjeLL// Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Javascript ble tatt i bruk ca. 1995 (19 år siden) Historien om hvordan JavaScript ble til, er ganske interessant. Brendan Eich, en Netscape-ansatt, brukte 10 dager i Mai 1995, på å utvikle språket, som de da kalte Mocha. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 (endret) Når får vi HTML5 eller en mer moderne tilnærming enn javascript. De har jo laget BankID 2.0 i javascript, etter hva jeg har lest. Kilde: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1611316 Bakgrunnen for at BankID lanseres uten Java er at oppdateringene som kreves i Java-løsningen har skapt mange problemer for BankID-brukerne samtidig som Java er en løsning som ikke støttes på blant annet Ipad. Den nye løsningen er basert på noe som heter Javascript. ‒ Jeg er imponert over det forarbeidet som er gjort i BankID. Før jeg satte meg inn i den nye løsningen syntes jeg det virket som en umulig oppgave å lage BankID i Javascript, men jeg har nå skjønt at det er mulig, sier Harboe. https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=difference%20java%20and%20javascript Javascript ble tatt i bruk ca. 1995 (19 år siden) hva er problemet med javascript da. sånn jeg ser det kan nesten alle nettlesere utføre javascript riktig. Det er vel noe umoderne, og enkelte ganger så henger diverse script seg, slik at brukeren får disse plagsomme feilmeldingene. Men, det var en grunn til at jeg la ved lenke om forskjellen mellom Java og Javascript. Det er nemlig ganske så store forskjeller på de "produktene". Uten at jeg kan så mye om det nødvendigvis, vet jeg at disse to er to vidt forskjellige "produkter". Det er det vesentligste, at Javascript ikke er det samme søppelet som Java. Endret 22. juli 2014 av G Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 (endret) Det er vel noe umoderne, og enkelte ganger så henger diverse script seg, slik at brukeren får disse plagsomme feilmeldingene. Men, det var en grunn til at jeg la ved lenke om forskjellen mellom Java og Javascript. Det er nemlig ganske så store forskjeller på de "produktene". Greit å vite hvem man diskuterer med. Jeg ser jo at du ikke har den helt store kompetansen på området, og strør om deg med påstander. La meg korrigere: JavaScript umoderne? JavaScript lever i beste velgående, har den største communitien det noensinne har hatt, har stadig økende utbredelse både i front-end og serverside-sammenheng, og så videre, og så videre. http://langpop.corger.nl/ viser en graf over "populariteten" til et lang rekke språk, ved å ta gjennomsnittet av språk-ratioen på GitHub og StackOverflow. (De forklarer i detalj hvordan de måler) Som du ser, er JavaScript ganske så langt oppe til høyre på grafen. Slett ikke verst for et språk som er "noe umoderne", eller hva? Endret 22. juli 2014 av Karl Skapeland 3 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 (endret) Kan ikke folk her skaffe seg grunnleggende kunnskaper før man brer om seg med FUD? Html(5) er ingen erstatning for Javascript, men komlimentere teknologier. BankID skal benytte seg av HTML5 og Javascript, så vidt jeg vet. Et enkelt nettsøk ga meg denne siden som flere her har godt av å lese: https://answers.yahoo.com/question/?qid=20130303075533AAxBoMd Javascript er heller IKKE Java, nei. Endret 22. juli 2014 av RattleBattle 2 Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Her var det mange som uttalte seg om mye de overhode ikke har greie på. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå