Gå til innhold

Android - Wimp eller Spotify til nettbrett

Anbefalte innlegg

Jeg har android nettbrett og en Yamaha receiver med DLNA som er tilkoplet trådløs router med kabel (ikke Airplay eller Spotify Connect på receiver).

Jeg ønsker å bruke nettbrettet å spille av via receiver. Displayet på receiver er lite og spiller noe nettradio, men bruker da TV-en til å finne stasjonene først. Ønsker helst å slippe å ha TV på og kun kontrollere via nettbrett.

Jeg kan bruke Remoteless og spille Spotify via receiver (jeg har ikke prøvd dette) Jeg har brukt Spotify til og fra, men aldri helt blitt venner med grensesnittet. Regner likevel med dette er en god løsning.

Remoteless Spotify:

https://play.google.com/store/apps/details?id=no.remoteless.android&hl=no

Jeg har litt sans for Wimp, slik det er lagt opp og får Premium til 49,- siden jeg har Canal Digital. Synes redaksjonelt innhold og diverse lister er fint på Wimp. Så jeg lurer på om det er en tilsvarende mulighet for Wimp?

Hva anbefales og hva er dine erfaringer?

Endret av smartphone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du vurdert Google Play Music sammen med Chromecast? Da kan du streame trådløst fra Android, iOS og PC. Chromecast koster kr 290,-, men støtter foreløpig ikke Spotify og WiMP. WiMP har uttalt at støtte kommer, men gudene vet når. Jeg gikk over til Google play pga Chromecast-støtten. Uansett så er det 1 mnd gratis prøveperiode på Google Play Music, så det kan være verdt et forsøk.

Jeg har i dag Chromecast tilkoblet min Yamaha receiver (ikke dlna på denne), og det fungerer strålende. Kan da streame musikk, Youtube, Netflix mm.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Som jeg skriver i mitt opprinnelige innlegg: "Jeg ønsker helst å slippe å ha TV på"

Jeg vil altså helst ha noe som jeg opererer fra nettbrettet og så bruker kun receiveren.

Ellers har jeg Chromecast og det kan være verdt å prøve Google Play, når det er gratis.

Så skal nok sjekke det ut.

Er det noen som vet om noen mulighet med å streame Wimp til receiver?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...