Gå til innhold

Får ikke kontakt med trådløst nettverk til visse tider

Anbefalte innlegg

Virker som jeg har ett problem jeg ikke helt skjønner. Det hender jeg har problemer med å få telefonen til å koble seg på det trådløse nettverket til tider.

Har en telefon som jeg bruker som Bluesound fjernkontroll, når jeg skal starte denne på kvelden, så prøver den å koble seg på nettverket, men får det ikke til. Sjekker jeg samtidig med min normale telefon, så har jeg problemer med den også. Telefon 2 sliter da også å logge på 5GHz nettverket, slik at jeg på ingen måte får logget på mitt nettverk.

Hvis jeg tester naboens ubeskyttede nettverks så kommer jeg rett på. Så det virker ikke som det er telefonenenes side problemet ligger på. Som i går så hadde jeg så å si akuratt brukt Wifien på nettbrettet uten problemer.

Jeg trodde problemet var routeren min, Linksys EA6500, så jeg før helgen byttet ut denne med Asus RT-AC66U (eller noe slikt), og jeg får fortsatt problemer.

Noen som vet hva dette kan være? Begge to hadde samme problemet i samme tidsrom.

Kan det være fjernkontroll telefonen som starter problemene?, og på en måte sperrer? Denne telefonen har ødelagt sim-kort inngang, slik at den ikke fungere som normal telefon.

Selve Bluesound mottakeren (Node) indikerer at den hele tiden har Wifi, da denne alltid er oppkoblet og på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva vil det hjelpe når det er 2 stk som har samme problemet samtidig?

EDIT: Kan legge til at den telefonen jeg bruker som Bluesound fjernkontroll hadde factory reset etter at den kom fra reperasjon (eller at verkstedet ødela sim-kort inngangen som jeg vil kalle det). Og etter det er den kun brukt som fjernkontroll, og har så å si ingenting annet enn det mest nødvendige på seg.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Hva vil det hjelpe når det er 2 stk som har samme problemet samtidig?

EDIT: Kan legge til at den telefonen jeg bruker som Bluesound fjernkontroll hadde factory reset etter at den kom fra reperasjon (eller at verkstedet ødela sim-kort inngangen som jeg vil kalle det). Og etter det er den kun brukt som fjernkontroll, og har så å si ingenting annet enn det mest nødvendige på seg.

Ah. Forstod det slik at det var samme problemet på to forskjellige rutere, men bare en telefon som var brukt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Sjekk at du har nyeste FW på ASUSen din. Sjekk at det ikke er mye forstyrrelser på kanalen du bruker på 2.4 GHz. Sett ev opp 2,4 og 5 GHz med forskjellige navn, og forsøk å koble til begge (med enheter som støtter 5 GHz). Dersom det virker på 5 GHz men ikke på 2,4 har du trolig noe som forstyrrer. Hvis det er feil på begge samtidig, kan det være feil på router.

Lenke til kommentar

Begge telefonene gir samme feil samtidig.

Både 2,4 og 5 GHz nettene har hvert sitt navn, heter det samme men ender på 2,4 og 5 for å se forskjell på dem. Sjekket og ser at det er 3 nett som ligger på samme kanal. Det var verre når jeg hadde linksysen, da var det 4-5 på samme kanal.

Krypteringen husker jeg ikke hva heter av WEP, WPA osv, men det var den som ender på personal i innstillingen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Kanal velger du selv, slå av Auto dersom dette er satt, og bruk inSSIDer eller WiFi Analyzer til å finne ut hvor det passer best å plassere din router. For 5 GHz gjelder det samme, men det er ikke mange som har det enda.

Lenke til kommentar

Det som står at jeg bruker er WPA2-Personal, og med WPA-kryptering AES. Der det er AES får jeg ikke valgt noe annet.

EDIT: Hva betyr "tidsintervall for rotering av nettverksnøkkel"? Denne er satt til 3600. Er det sekunder, minutter, timer, dager? Er det når sender må bekrefte passordet igjen?

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...