Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ujevn motorgange - Passat 85


Typhon

Anbefalte innlegg

hei!

 

Har en passat 85- modell. Når jeg starter denne så går den litt ujevnt. Vet ikke om dette skyldes defekt dynamo, tett luftfilter eller hva annet det kan være? Er ikke så flink med motorer (enda ;)) så derfor spørr jeg her. Går litt ujevnt på tomgang også. Motoren eren 1,8L forgasser-sak.

 

Tusen takk på forhånd! :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, tennplugger, alt av filter, kondens, +++. Du får bare sjekke alt du har muligheten til å sjekke, og se om det hjelper :yes:

 

jau... skal det når jeg får lønning :) men lurte bare på om det kanskje har noe med dynamoen å gjøre? Siden den ikke lader så kanskje derfor den går litt ujevnt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror nok heller jeg ville gått i retning av "falsk luft". Kjøp deg en flaske med startgass., spray rundt pakningen til forgasseren, viss turtallet på motoren øker har du luft lekasje. Plukk da av forgasseren normalt fire skruer + bensin og vakum ledninger. Enten kjøp ny pakkning eller kjøp pakkning på tube å reparer den gammle.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tja, tennplugger, alt av filter, kondens, +++. Du får bare sjekke alt du har muligheten til å sjekke, og se om det hjelper :yes:

 

jau... skal det når jeg får lønning :) men lurte bare på om det kanskje har noe med dynamoen å gjøre? Siden den ikke lader så kanskje derfor den går litt ujevnt?

Dynamoen har ikke noe med at motoren går ujevnt. Det Dynamoen gjør er å lade opp batteriet under kjøring, og mens motoren er igang. Du kan måle ladingen på dynamoen ved å måle spenningen på batteriet mens motoren er igang. Hvis spenningen er under 13.7v tror jeg at du burde vurdere å bytte børstebroa, da dette ofte er årsaken til at ladingen blir dårlig, eller forsvinner. Delene koster vanligvis ca 100 kr. Dette er lett å utføre. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...