halaa Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Hei! Er ute etter A6 sedan fra 2005 og oppover. budsjettet er maks 150000. Finnes ikke mange av dem på finn.no ihvertfall med manuell girkasse. Har aldri hatt biler med automatkassa og lurer på om noen har gode/dårlige erfaringer med A6 automat. Noen som råder/fraråder innkjøp av A6 (2005-2008) med automatkassa? Takker på forhånd Lenke til kommentar
Aqulini Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 (endret) De kassene til Audi / VAG er jo omdiskuterte. Sjekk at de er godt tatt vare på med tanke på oljeskift og flush. Mange som har havarte kasser er fordi de ikke har skiftet olje på de og renset de. Noen kasser ryker på 50.000km og andre på 250.000km...noen ryker ikke i det hele tatt... Ordne deg forsikring med motor og girkassedekning. Endret 25. juli 2014 av Aqulini Lenke til kommentar
halaa Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 (endret) Hei Har sett på en A6 2007 automat og hadde tenkt å gå til innkjøp av den. Eieren sier om at lakken i dørene og kanaler begynte å boble for et par måneder siden og han har levert bilen hos møller der de har omlakkert dørene og kanaler (garanti sak). Ble veldig usikker etter å ha hørt det. Eieren er en eldre man og virker ganske troverdig, sa noe om miljølakkering av 2007 modeller i tyskland, men jeg skjønte ikke mye. Tenkte å spørre dere som kan bil om det er lurt å gå til innkjøp av en slik bil. Den er jo omlakkert ordentlig hos møller, men er litt redd at det begynne å ruste andre steder. Hva synes dere? Lider disse nyere Audi modeller (2007) av rust og lignende problemer? Eller kun og tilfeldigvis noen av dem er sike? Endret 18. august 2014 av halaa Lenke til kommentar
joka Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 audi har 3 typer automatkasser.. tip-tronic "vanlig" automat multitronic cvt s-tronic dobbel clutch Lenke til kommentar
halaa Skrevet 19. august 2014 Forfatter Del Skrevet 19. august 2014 audi har 3 typer automatkasser.. tip-tronic "vanlig" automat multitronic cvt s-tronic dobbel clutch Er multitronic jeg har sett på, men det har vel ikke mye å si når det gjelder rust eller bobler i lakken tenker jeg. Jeg lurer på om A6-er ( 2007 modeller) sliter med rust problemer. Er det lurt å kjøpe en bil som har begynt å få bobler i lakken etter 7 år? Selv om rust/boblene i lakken er utbedred hos et kjent verksted som møller. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Har det vært rust et sted, så vil det nok ruste et annet sted innen rimelig tid. Jeg er skeptisk til automatkasse uansett hva slags bilmerke det sitter på. Plutselig havararer det og du må ut med kanskje 30-50 tusen kroner for og få byttet den. Skal aldri ha automat før det ikke er noe valg lenger. 1 Lenke til kommentar
halaa Skrevet 19. august 2014 Forfatter Del Skrevet 19. august 2014 Har det vært rust et sted, så vil det nok ruste et annet sted innen rimelig tid. Jeg er skeptisk til automatkasse uansett hva slags bilmerke det sitter på. Plutselig havararer det og du må ut med kanskje 30-50 tusen kroner for og få byttet den. Skal aldri ha automat før det ikke er noe valg lenger. Det er det jeg er litt redd for. Halv delen av bilen er egentlig omlakkert, alle dørene, kanaler og fangere foran. Gjenstår resten å begynne å få bobler Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Har det vært rust et sted, så vil det nok ruste et annet sted innen rimelig tid. Jeg er skeptisk til automatkasse uansett hva slags bilmerke det sitter på. Plutselig havararer det og du må ut med kanskje 30-50 tusen kroner for og få byttet den. Skal aldri ha automat før det ikke er noe valg lenger. Mange lakkverksteder tilbyr lang garanti på jobben sin. Jeg vet ikke om TS har noen form for garanti, men om det kommer opp igjen så kan det være et alternativ. Automatkasser er ikke døgnfluer. En manuell kasse er nok mer pålitelig, men på en annen side så er en brukt automatkasse mot slutten av bilens levetid billigere enn alle kløtsj-byttene på verksted som må gjøres gjennom en bils levetid. Havarert automatkasse regnes som en veldig uheldig feil. Det er derimot girkasser jeg ville holdt meg unna, slik som VAG sin Multitronic CVT-kasse og Ford AXOD. Lenke til kommentar
halaa Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 Har det vært rust et sted, så vil det nok ruste et annet sted innen rimelig tid. Jeg er skeptisk til automatkasse uansett hva slags bilmerke det sitter på. Plutselig havararer det og du må ut med kanskje 30-50 tusen kroner for og få byttet den. Skal aldri ha automat før det ikke er noe valg lenger. Mange lakkverksteder tilbyr lang garanti på jobben sin. Jeg vet ikke om TS har noen form for garanti, men om det kommer opp igjen så kan det være et alternativ. Automatkasser er ikke døgnfluer. En manuell kasse er nok mer pålitelig, men på en annen side så er en brukt automatkasse mot slutten av bilens levetid billigere enn alle kløtsj-byttene på verksted som må gjøres gjennom en bils levetid. Havarert automatkasse regnes som en veldig uheldig feil. Det er derimot girkasser jeg ville holdt meg unna, slik som VAG sin Multitronic CVT-kasse og Ford AXOD. Bilen er vel kjøpt nå. Så håper og krysser fingrene at det ikke skjer noe med lakken. Er temmelig sikker at det er garanti på nye lakken som gjort på dørene og kanaler hos møller. Ellers så vet jeg lite om reklamasjon og slik. Noen sier 5 år og noen andre sier 12 år. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Bilen er vel kjøpt nå. Så håper og krysser fingrene at det ikke skjer noe med lakken. Er temmelig sikker at det er garanti på nye lakken som gjort på dørene og kanaler hos møller. Ellers så vet jeg lite om reklamasjon og slik. Noen sier 5 år og noen andre sier 12 år. Du skal ha kvitteringer på arbeid, ellers er selger en latsabb. Hvis du ikke har det så får du ringe Møller og spørre om de har en database med utført arbeid som de kan kvittere. Lenke til kommentar
halaa Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Bilen er vel kjøpt nå. Så håper og krysser fingrene at det ikke skjer noe med lakken. Er temmelig sikker at det er garanti på nye lakken som gjort på dørene og kanaler hos møller. Ellers så vet jeg lite om reklamasjon og slik. Noen sier 5 år og noen andre sier 12 år. Du skal ha kvitteringer på arbeid, ellers er selger en latsabb. Hvis du ikke har det så får du ringe Møller og spørre om de har en database med utført arbeid som de kan kvittere. Har kviterina på utførte arbeid hos møller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå