Enhjørningen Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 (endret) ... Endret 17. juni 2018 av /// Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Et raskt google søk ga meg dette. Bare å bestille og skrive ut og lime på ser det ut som? Lenke til kommentar
Enhjørningen Skrevet 22. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2014 (endret) ... Endret 17. juni 2018 av /// Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 (endret) Trenger såkalte røde eksportskilt (Ausfuhrkennzeichen) 1. Du må kjøpe forsikring. 2. Du må til Zulassungstelle for å få tildelt registreringsnummer. 3. Du må til en av butikkene i nærheten av Zulassungstelle som lager registreringsskilt for å kjøpe dette. 4. Du må ta med skiltet tilbake til Zulassungsstelle for å fullføre registreringen og avlesing av chassisnummer. Ta med passet ditt. Du må altså ha med deg motorsykkelen til Zulassungsstelle. Zulassungsstelle for Kiel ser ut til å være: http://www.meldebox.de/Umzug-Kiel/Kfz-Zulassungsstelle/Kiel-88059/ Jeg vet ikke om du kan stole på informasjonen om åpningstider på den nettsiden. Endret 22. juli 2014 av mobile999 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Trenger såkalte røde eksportskilt (Ausfuhrkennzeichen) 1. Du må kjøpe forsikring. 2. Du må til Zulassungstelle for å få tildelt registreringsnummer. 3. Du må til en av butikkene i nærheten av Zulassungstelle som lager registreringsskilt for å kjøpe dette. 4. Du må ta med skiltet tilbake til Zulassungsstelle for å fullføre registreringen og avlesing av chassisnummer. Ta med passet ditt. Du må altså ha med deg motorsykkelen til Zulassungsstelle. Zulassungsstelle for Kiel ser ut til å være: http://www.meldebox.de/Umzug-Kiel/Kfz-Zulassungsstelle/Kiel-88059/ Jeg vet ikke om du kan stole på informasjonen om åpningstider på den nettsiden. Jeg var nettopp i tyskland og kjøpte bil (mazda RX-7) . Jeg regner med MC fungerer likt. - Jeg og selger skrev kontrakt. - Vi dro til tysklands biltilsyn og ordnet registrering (husk pass) - Jeg ble da sendt over til skiltbutikken for å lage skilt (andre siden av gata) - Jeg fikk da tyske exportskilt og forsikring (kosta ca 100 euro, ta med kontanter og pass) - inn på biltilsynet igjen og fullføre registreringen. De krevde aldri å se bilen eller noe. Det var helt likt som en omregistrering på norsk biltilsyn. I tilleg ordnet jeg med med midlertidig forsikring i Gjensidige basert på chassinummer før jeg dro, slik at det var kaskodekning på bilen på turen fra tyskland til norge. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Tyskland biltilsyn = Zulassungstelle Det overrasker meg at de ikke kontrollerte chassisnummeret på bilen. Jeg oppfatter dette som vanlig praksis ved eksport. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Tyskland biltilsyn = Zulassungstelle Det overrasker meg at de ikke kontrollerte chassisnummeret på bilen. Jeg oppfatter dette som vanlig praksis ved eksport. Mulig det er andre tradisjoner nærmere grensen. Rykter er i vhertfall at de der er ganske rutinert på biler som skal utenlands. Jeg var stort sett midt inni tjukkeste bondetyskland, der det begynte å bli fjell og greier. Og det var ingen der som hadde den fjernest anelse om export Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 det var ingen der som hadde den fjernest anelse om export Det forklarer saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå