Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

internett på alt utenom 1 pc. hjelp

Anbefalte innlegg

mange år siden jeg har drevet med pc nå så har glemt det ALLER meste. ikke så flink lengre nå. og er helt ute når det gjelder internett og opsett av det.

fikk meg internett i nyhuset mitt idag. kobla opp alt og supert. funker med automatisk ip adresse på min laptop med windows 7 uten problem. og samme på min og fruen sin telefon. men på fruen sin pc med windows 8 er det mere tricky. med kabel funker det automatisk. men routern står på loftet og vil jo bruke wlan. når jeg kobler til routern med wlan så kobler den til routern og får ipadresse og alt. men det står uidentifisert nettverk. hva pokker er det?

har dekativert ipv6 uten noen forandring. håper noen kan hjelpe meg for nå er jeg grønn. og forklar så jeg skjønner. hehe takk

Endret av 1915
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lenovo g580 med norsk windows 8

router: netgear router JNR3210

Hei

1. Rundt 50% av desse errorane rettar seg om du slår av og på nettverkskortet(deaktiver og aktiver i windows)(kansje du har prøvd det.)

2. Ein annan grunn som eg har sett ein del er DNS problem. kan du prøve å sette ein statisk IP med Statisk DNS. Evt Ping "DNS server adresse".

3. Har du mcafee? kan vere at den blokkar for ein eller annan grunn.

Kjøyr > "msconfig" > Services. slå av: mcafee network agent og mcafee firewall core service.

4. Ein annan ting du kan er Resett med NetShell.

5. Sist men ikkje minst oppdater Router og Nettverkskort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...