1915 Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 (endret) mange år siden jeg har drevet med pc nå så har glemt det ALLER meste. ikke så flink lengre nå. og er helt ute når det gjelder internett og opsett av det. fikk meg internett i nyhuset mitt idag. kobla opp alt og supert. funker med automatisk ip adresse på min laptop med windows 7 uten problem. og samme på min og fruen sin telefon. men på fruen sin pc med windows 8 er det mere tricky. med kabel funker det automatisk. men routern står på loftet og vil jo bruke wlan. når jeg kobler til routern med wlan så kobler den til routern og får ipadresse og alt. men det står uidentifisert nettverk. hva pokker er det? har dekativert ipv6 uten noen forandring. håper noen kan hjelpe meg for nå er jeg grønn. og forklar så jeg skjønner. hehe takk Endret 21. juli 2014 av 1915 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 21. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2014 lenovo g580 med norsk windows 8 router: netgear router JNR3210 Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 lenovo g580 med norsk windows 8 router: netgear router JNR3210 Hei 1. Rundt 50% av desse errorane rettar seg om du slår av og på nettverkskortet(deaktiver og aktiver i windows)(kansje du har prøvd det.) 2. Ein annan grunn som eg har sett ein del er DNS problem. kan du prøve å sette ein statisk IP med Statisk DNS. Evt Ping "DNS server adresse". 3. Har du mcafee? kan vere at den blokkar for ein eller annan grunn. Kjøyr > "msconfig" > Services. slå av: mcafee network agent og mcafee firewall core service. 4. Ein annan ting du kan er Resett med NetShell. 5. Sist men ikkje minst oppdater Router og Nettverkskort. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 22. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2014 takker for svar. har prøvd alt dette uten hell nå :/ Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Prøv å senke krypteringsnivået på routeren din. Har den WPA2 så senker du til WPA osv osv.. Det kan også testes uten passord om du ikke har naboer som kan lurke seg innpå Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Står PCen til statisk IP for et annet LAN? Eller får den den 169.254.x.x-adresse? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 22. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2014 vet ikke hva problemet var. men ble forbanna og gadd ikke plages mere. jeg formaterte pcn og installerte windows 7 og alle driverne og programmene og da funka internett med engang. så problemet er løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå